Yamaha YZ Topic

pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut pmc » 23.5.2011 18:29

jerwwe kirjoitti:Joo kyllähän tuo stumppaa, kun vääntää nopeaa kaasun pohjaan. Mietin voisko tuo QS2 tuoda vähän ruutia alakierroksille lisää ja jos sillä sais sen stumppaamisen loppumaan? Kummiski taitaa tuo QS3 olla jonkinverran hintavampi ja tuskin kummempaa eroa löytyy kun säädettävyys? :|

Ennen viriosien hankkimista suosittelen opettelemaan kaasarin säätämisen. Pikkunelarit ovat tarkkoja kaasarin säädöistä, varsinkin kaasua avatessa / pienillä kaasun asennoilla.

Oireesi johtuvat melko varmasti kiihdytyspumpusta. Kiihdytyspumpussa on tärkeää ajoitus ja ruiskauksen määrä. Kummankin saat kohdilleen ilman virikansia. Ajoitukseen löytyy ohjeet esim. Youtubesta, ruiskun pitäisi lentää lähes luistia hipoen kaasua avatessa. Ajoitus korjaantuu usein halvalla O-ring modilla.http://www.youtube.com/watch?v=5UNCLW6WUPI&feature=related

Ruiskun määrää voidaan lisätä pienentämällä Leak jettiä http://www.youtube.com/watch?v=LD7EvRgMQm4&feature=related

Omat YZ250F pyörät ovat toimineet kaasua avatessa seuraavalla reseptillä:
- O-ring mod
- 50 Leak jet
- YZ250F -09 neula helpottaa muuta säätämistä
- Kannattava viriosa kaasariin = Billet seosruuvi, jolla saa kelin mukaan hienosäädettyä
- Tyhjäkäyntisuutin 42 tai 45 riippuen seosruuvin asennosta. Seosruuvi yli 2 kierrosta => isompi tyhjäkäyntisuutin, vastaavasti seosruuvi alle 1 kierrosta auki => pienenpi tyhjäkäyntisuutin
jerwwe
Pyörä:
gixxer 1l
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
6.10.2007 13:33
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut jerwwe » 23.5.2011 18:45

Kaasari on melkolailla tehtaan säädöissä, mitä nyt pää- ja tk suuttimet oon vaihtanu pari numeroa isompiin, seosruuvi n. 1,5-2 kierrosta auki, neulan sokka 3 tai 4 lovessa, mutta leak:iin ja muihin suuttimiin en oo koskenu ja toimii kaikinpuolin mainiosti lukuunottamatta stumppausta. Tosiaan tuo leak on mulla 90(vakio), elikkä aika paljon isommalta vaikuttaa, mutta jos kerran vakionaki pitäs toimia moitteetta nii tuntuu että pitäis toimia nyttenkin hyvin, koska ei kummiskaa kovin kummosia muutoksia pyörään oo tehty :eek:
Tuosta O-rengas modista en ottanu iha selvää mutta onko tarkotuksena kenties se että tuo kiihytyspumpun mekanismi lähtis kaasua vääntäessä viiveettä mukaan ja pysyis kireällä kokoajan?
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut pmc » 23.5.2011 19:27

jerwwe kirjoitti:Kaasari on melkolailla tehtaan säädöissä, mitä nyt pää- ja tk suuttimet oon vaihtanu pari numeroa isompiin, seosruuvi n. 1,5-2 kierrosta auki, neulan sokka 3 tai 4 lovessa, mutta leak:iin ja muihin suuttimiin en oo koskenu ja toimii kaikinpuolin mainiosti lukuunottamatta stumppausta. Tosiaan tuo leak on mulla 90(vakio), elikkä aika paljon isommalta vaikuttaa, mutta jos kerran vakionaki pitäs toimia moitteetta nii tuntuu että pitäis toimia nyttenkin hyvin, koska ei kummiskaa kovin kummosia muutoksia pyörään oo tehty :eek:
Tuosta O-rengas modista en ottanu iha selvää mutta onko tarkotuksena kenties se että tuo kiihytyspumpun mekanismi lähtis kaasua vääntäessä viiveettä mukaan ja pysyis kireällä kokoajan?

O-ring mod tosiaan poistaa välystä ja aikaistaa näin ruiskua.

Pyörä tosiaan toimii vakiolla Leak jetillä, mutta silloin kaikki muukin pitää olla säädöissä. Laiskan miehen keino on lisätä ruiskun määrää, koska hieman liikaa bensaa aiheuttaa vähemmän ongelmia kuin liian vähän. Kiihdytyspumpun virikannet pyrkivät juuri lisäämään ja pidentämään ruiskausta.
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut pmc » 23.5.2011 19:30

jerwwe kirjoitti:Tosiaan tuo leak on mulla 90(vakio), elikkä aika paljon isommalta vaikuttaa, mutta jos kerran vakionaki pitäs toimia moitteetta nii tuntuu että pitäis toimia nyttenkin hyvin, koska ei kummiskaa kovin kummosia muutoksia pyörään oo tehty :eek:

Avarampi äänenvaimennin muuttaa reilusti WR:n kaasarin säätöjä, vakio on niin ahdistava.
wilzun
Pyörä:
Big Bore 144cc yz
Paikkakunta:
Vuoriniemi
Liittynyt:
7.10.2009 21:18
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut wilzun » 23.5.2011 21:22

Toimiiha noi piikkiset yz pelkällä puolalla ja jännittteensäätimellä ettei tarvii olla mitää cdi boksii ku mulla hävis kipinä tost mun piikist ja siin on cdi boksi ja jännitteensäädin :s aattelin ostaa kokonaa uudet sähköt et oisko kellää myynnissä toimivaa puolaa?
kas1
Pyörä:
Gas Gas ec 50 Rookie -06
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.7.2006 21:00
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut kas1 » 23.5.2011 21:50

wilzun kirjoitti:Toimiiha noi piikkiset yz pelkällä puolalla ja jännittteensäätimellä ettei tarvii olla mitää cdi boksii ku mulla hävis kipinä tost mun piikist ja siin on cdi boksi ja jännitteensäädin :s aattelin ostaa kokonaa uudet sähköt et oisko kellää myynnissä toimivaa puolaa?

Siis tottakai pitää olla puola ja cdi. Mutta epäilisin että sulla on yhdistetty puola ja cdi?
http://www.motot.net/galleria/kayttaja43343
jerwwe
Pyörä:
gixxer 1l
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
6.10.2007 13:33
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut jerwwe » 23.5.2011 22:05

pmc kirjoitti:
jerwwe kirjoitti:Tosiaan tuo leak on mulla 90(vakio), elikkä aika paljon isommalta vaikuttaa, mutta jos kerran vakionaki pitäs toimia moitteetta nii tuntuu että pitäis toimia nyttenkin hyvin, koska ei kummiskaa kovin kummosia muutoksia pyörään oo tehty :eek:

Avarampi äänenvaimennin muuttaa reilusti WR:n kaasarin säätöjä, vakio on niin ahdistava.

Joo no pyörä ei kyllä iske putkeen ollenkaan, edes moottorijarrulla. Osakaasulla hieman röpeltää, että laihalla sen ei pitäisi ainakaan käydä ja muutenkaan tuo CRD:n enduro vaimennin ei oo mitään vapaiten virtaavaa sorttia :s Tein tosiaan tuon O-ring modin ja pitää katsoa onko siitä mitään hyötyä, mutta tosiaan alunperinhän kyselin, että onko niistä kiihdytyspumpun virikansista minkäänlaista hyötyä, koska alhaalle olis mukava saada vähän ruutia lisää :)
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut pmc » 23.5.2011 22:18

jerwwe kirjoitti:Joo no pyörä ei kyllä iske putkeen ollenkaan, edes moottorijarrulla. Osakaasulla hieman röpeltää, että laihalla sen ei pitäisi ainakaan käydä ja muutenkaan tuo CRD:n enduro vaimennin ei oo mitään vapaiten virtaavaa sorttia :s Tein tosiaan tuon O-ring modin ja pitää katsoa onko siitä mitään hyötyä, mutta tosiaan alunperinhän kyselin, että onko niistä kiihdytyspumpun virikansista minkäänlaista hyötyä, koska alhaalle olis mukava saada vähän ruutia lisää :)

Leak Jet ei vaikuta muulloin kuin kaasua avatessa ja kiihdytyspumpun virikansi tuo ihan yhtä paljon alas tehoja kuin uusi tarrasarja. Leak jet vaikuttaa stumppailuun / kierrosherkkyyteen kaasua avatessa, joten säädettävällä Leak jetillä varustettu kiihdytyspumpun virikansi voi olla järkevä valinta.

Alas ruutia lisää saat:
- Lisää kuutioita
- Lisää puristuksia
- YZ250F pakonokka (ihan nolla kierroksilta voi vähän hävitä, mutta siitä ylöspäin lisää)
wilzun
Pyörä:
Big Bore 144cc yz
Paikkakunta:
Vuoriniemi
Liittynyt:
7.10.2009 21:18
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut wilzun » 23.5.2011 22:27

kas1 kirjoitti:
wilzun kirjoitti:Toimiiha noi piikkiset yz pelkällä puolalla ja jännittteensäätimellä ettei tarvii olla mitää cdi boksii ku mulla hävis kipinä tost mun piikist ja siin on cdi boksi ja jännitteensäädin :s aattelin ostaa kokonaa uudet sähköt et oisko kellää myynnissä toimivaa puolaa?

Siis tottakai pitää olla puola ja cdi. Mutta epäilisin että sulla on yhdistetty puola ja cdi?



Räjäytys kuvissa ei ainakaan ole kuin puola ja jännitteen säädin? olenko oikeassa?
jerwwe
Pyörä:
gixxer 1l
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
6.10.2007 13:33
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut jerwwe » 23.5.2011 22:46

No kaiken jären mukaan mitä enemmän seosta sylinteriin virtaa alakierroksilla kaasua avattaessa, sitä paremmin se teho sieltä alhaalta tulee ja kaasuun vastaavuus paranee myös :roll: Nuo yzf:n nokat taitaa olla vähän jyrkemmällä nousulla, joten niillä tuskin alas tulee paukkuja, ennemminkin yläkierroksille lisää tehoa :| Muutenkin tuo kiihdytyspumppuhan toimii vain hetkellisesti, joten sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä kaasarin seoksien kanssa, jos radalla vinguttaa vähänkään pitemmän aikaa löysäämättä kaasua.
Kovasti ovat kehuneet tuota QuickShottia, että parantaa sitä alavääntöä ja kierrosherkkyyttä nyt, kun oon jaksanu vähän selata noita ulkomaanfoorumeitakin :lol:
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut pmc » 24.5.2011 8:19

jerwwe kirjoitti:Nuo yzf:n nokat taitaa olla vähän jyrkemmällä nousulla, joten niillä tuskin alas tulee paukkuja, ennemminkin yläkierroksille lisää tehoa :|

WR:n nokissa on ihan sama profiili kuin YZ:n nokissa. WR:n imunokka sama, mutta pakonokan ajoitus yhden hampaan verran erillainen. Tallista löytyy WR ja YZ koneista kalustoa, joten koneiden luonteiden erosta hieman kokemustakin. Mutta unohdetaan tämä homma, sinulla kun tiedot tuntuvat olevan hallussa....
kas1
Pyörä:
Gas Gas ec 50 Rookie -06
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.7.2006 21:00
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut kas1 » 24.5.2011 19:12

Pystyykös tuota piikkisen yz:tan pakoaukonsäädintä säätämään mitenkää? Entä kuuluisiko pakoaukon olla portaaton kun pyörä ei ole käynnissä?
http://www.motot.net/galleria/kayttaja43343
brz
Liittynyt:
8.6.2006 15:18
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut brz » 26.5.2011 17:51

Mites tiuhaan tollaseen 250 2t yz joutuu mäntää vaihtamaan?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut OA243 » 26.5.2011 18:21

Männät topic, toisiks viimenen sivu, googlea käytin.
wilzun
Pyörä:
Big Bore 144cc yz
Paikkakunta:
Vuoriniemi
Liittynyt:
7.10.2009 21:18
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut wilzun » 28.5.2011 10:34

Nyt tarviis nopeesti piikkisee yz sähköt! Jos kellää ois täydellisii sähköi mitkä menee 2000 vuoden yz ja mulla on jo yz 125 2000 vuosmaliin stattori! Vai oisko mitää sivuja mist sais halvalla puolaa ja jännitteensäädintä vai kuuluuko toho viel cdi ?