jerwwe kirjoitti:Joo kyllähän tuo stumppaa, kun vääntää nopeaa kaasun pohjaan. Mietin voisko tuo QS2 tuoda vähän ruutia alakierroksille lisää ja jos sillä sais sen stumppaamisen loppumaan? Kummiski taitaa tuo QS3 olla jonkinverran hintavampi ja tuskin kummempaa eroa löytyy kun säädettävyys?
Ennen viriosien hankkimista suosittelen opettelemaan kaasarin säätämisen. Pikkunelarit ovat tarkkoja kaasarin säädöistä, varsinkin kaasua avatessa / pienillä kaasun asennoilla.
Oireesi johtuvat melko varmasti kiihdytyspumpusta. Kiihdytyspumpussa on tärkeää ajoitus ja ruiskauksen määrä. Kummankin saat kohdilleen ilman virikansia. Ajoitukseen löytyy ohjeet esim. Youtubesta, ruiskun pitäisi lentää lähes luistia hipoen kaasua avatessa. Ajoitus korjaantuu usein halvalla O-ring modilla.http://www.youtube.com/watch?v=5UNCLW6WUPI&feature=related
Ruiskun määrää voidaan lisätä pienentämällä Leak jettiä http://www.youtube.com/watch?v=LD7EvRgMQm4&feature=related
Omat YZ250F pyörät ovat toimineet kaasua avatessa seuraavalla reseptillä:
- O-ring mod
- 50 Leak jet
- YZ250F -09 neula helpottaa muuta säätämistä
- Kannattava viriosa kaasariin = Billet seosruuvi, jolla saa kelin mukaan hienosäädettyä
- Tyhjäkäyntisuutin 42 tai 45 riippuen seosruuvin asennosta. Seosruuvi yli 2 kierrosta => isompi tyhjäkäyntisuutin, vastaavasti seosruuvi alle 1 kierrosta auki => pienenpi tyhjäkäyntisuutin