Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

FactoryKX
Pyörä:
Honda CR 500 ´88 ja Suzuki RM 465 ´82
Liittynyt:
12.8.2003 23:12

ViestiKirjoittanut FactoryKX » 19.7.2006 20:45

SalovaaraMX83 kirjoitti:eikös CR:än omistajia löydy? onko CR 125cc -94 kytkin semmonen on/off vai onko jotakin vikaa?


Oletko katsonut kytkintä, jollet niin poski auki ja katsoppa kuinka suuret hakkaumat kellossa on... eli kohdat johon massalevyt hakkaavat.

Bensaan vähän oman maun mukaan mutta, jossain siinä 2.5% paikkeilla on passeli. Jerryyn 20l bensaa ja 5dl öljyä.
rjfmotorsport.com
JeZmIz83
Paikkakunta:
Kotka City
Liittynyt:
2.3.2006 18:49

ViestiKirjoittanut JeZmIz83 » 19.7.2006 20:55

Jeps en ole kytkintä kahtonnu ku pyörä ollu vasta 2 päivää, mutta haluisin tietää eka minkälainen sen kytkimen pitäs olla? ei luista eikä mitään ottaa vaan todella nopeasti kytkin että ei oikein ala kierroksilla liikkeelle lähetä. viikonloppuna koitan päästä vähä enempi ajaa ku tallin pihassa, pyörällä oli ajettu n.40km 1.5 v aikana ennen kuin sen ostin että jos siintä johtuis tuo kytkin homma? on muitakin juttuja joutun hieman herkistelemään.
JeZmIz83
Paikkakunta:
Kotka City
Liittynyt:
2.3.2006 18:49

ViestiKirjoittanut JeZmIz83 » 21.7.2006 6:57

hmm hiljaista täällä... onko kukaan laittanu uudemman mallin muoviosia (sivukilvet, lokarit,numbakilpi) CR 125cc -94 ? mitenkä ne istus paikoillee ja minkä vuotiset vois laittaa?
Pärrääjä
Pyörä:
GSX-R 1000 -01
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.8.2003 10:54

ViestiKirjoittanut Pärrääjä » 21.7.2006 15:25

SalovaaraMX83 kirjoitti:Jeps en ole kytkintä kahtonnu ku pyörä ollu vasta 2 päivää, mutta haluisin tietää eka minkälainen sen kytkimen pitäs olla? ei luista eikä mitään ottaa vaan todella nopeasti kytkin että ei oikein ala kierroksilla liikkeelle lähetä. viikonloppuna koitan päästä vähä enempi ajaa ku tallin pihassa, pyörällä oli ajettu n.40km 1.5 v aikana ennen kuin sen ostin että jos siintä johtuis tuo kytkin homma? on muitakin juttuja joutun hieman herkistelemään.


Siinä kytkinkahvan rungossa on säätöruuvi, kuten myös itse vaijerissa. Niistä pyörittelet ja kokeilet milloin on itselle sopiva. Vähän makukysymys missä kohdin se päästää.
Viimeksi muokannut Pärrääjä päivämäärä 21.7.2006 19:00, muokattu yhteensä 1 kerran
"Tärkeintähän elämässä on olla tekemättä lainkaan virheitä.!
Ozzy #69#
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
8.3.2005 18:03

ViestiKirjoittanut Ozzy #69# » 21.7.2006 16:05

SalovaaraMX83 kirjoitti:hmm hiljaista täällä... onko kukaan laittanu uudemman mallin muoviosia (sivukilvet, lokarit,numbakilpi) CR 125cc -94 ? mitenkä ne istus paikoillee ja minkä vuotiset vois laittaa?


97 vuoden muovit kaikkinensa voit laittaa, mutta vaatii hieman säätämistä.
http://www.motot.net/galleria/22223
JeZmIz83
Paikkakunta:
Kotka City
Liittynyt:
2.3.2006 18:49

ViestiKirjoittanut JeZmIz83 » 21.7.2006 23:30

Pärrääjä kirjoitti:
SalovaaraMX83 kirjoitti:Jeps en ole kytkintä kahtonnu ku pyörä ollu vasta 2 päivää, mutta haluisin tietää eka minkälainen sen kytkimen pitäs olla? ei luista eikä mitään ottaa vaan todella nopeasti kytkin että ei oikein ala kierroksilla liikkeelle lähetä. viikonloppuna koitan päästä vähä enempi ajaa ku tallin pihassa, pyörällä oli ajettu n.40km 1.5 v aikana ennen kuin sen ostin että jos siintä johtuis tuo kytkin homma? on muitakin juttuja joutun hieman herkistelemään.


Siinä kytkinkahvan rungossa on säätöruuvi, kuten myös itse vaijerissa. Niistä pyörittelet ja kokeilet milloin on itselle sopiva. Vähän makukysymys missä kohdin se päästää.



Ok, tuon tiesinkin vaan meinasin että miksi on ON/OFF kytkin? kuuluuko normisti olla vai pitäskö olla jotain luistovaraa, nyt on kylläkin alkan jo vähän toimii (oli seisonut 1-1.5v jossain ennen kuin ostin poies)

97 Muovit
ok. elikkä jos nuo muovit hommaa niin onko minkälainen se säätäminen niissä saako ne jopa pysymään hyvin vaio joutuuko tod. patentteja tehdä? Kyllähän nuo vanhan mallin muovitkin on jees (blackbirdin teippisarjaa meinasin koetella niihin), mutta oishan se hienoa jos pikkasen lookkia sais.
motoriikka651
Pyörä:
kx450f
Liittynyt:
27.5.2004 15:33

ViestiKirjoittanut motoriikka651 » 22.7.2006 0:01

vaihappa öljyt lootaan jos on seissy noin perkeleesti :)
JeZmIz83
Paikkakunta:
Kotka City
Liittynyt:
2.3.2006 18:49

ViestiKirjoittanut JeZmIz83 » 22.7.2006 13:29

jeps unohtu sanoo että edellinen vaihto just mut vaihdan kyllä viel itekkin varmaa ens viikol, Mitä öljyä kannattaa koneeseen pistää?
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 22.7.2006 14:14

10w-40 on yleisin...

Kysyt vaikka joltain liikkeessä varmistukseks.
TeKaMOTO@Youtube
Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 22.7.2006 16:20

ja se kytkin lisäaine juttu. Kannattaa ihan jotain mtx:ää tai muuta ihan "kunnon" öljyjä käyttää, ni ei säästä väärässä paikassa.
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo
JeZmIz83
Paikkakunta:
Kotka City
Liittynyt:
2.3.2006 18:49

ViestiKirjoittanut JeZmIz83 » 22.7.2006 16:26

Paappis kirjoitti:ja se kytkin lisäaine juttu. Kannattaa ihan jotain mtx:ää tai muuta ihan "kunnon" öljyjä käyttää, ni ei säästä väärässä paikassa.


mikäs homma se on ??
JeZmIz83
Paikkakunta:
Kotka City
Liittynyt:
2.3.2006 18:49

ViestiKirjoittanut JeZmIz83 » 22.7.2006 16:28

Patu| kirjoitti:
SalovaaraMX83 kirjoitti:Pakoputki vuotaa eli savua tulee sylinterin puolen jousikiinnityksen välistä onko siel rauta tiivisteet tuos mallis vai mitäs siel on?


Itellä sama juttu, kai se on jonkinsortin "tyyppivika" näissä, oma pyörä on vm 97 ja siihen on vaihettu se tiiviste mikä siel kuuluu olla mut silti puskee välistä



mistähän noit pakoputken tiivisteitä sais kun mistään lehdestä tai netistä ei tuppaa löytyä vai pitääkö väsätä itse? Ärsyttävän kuulosta kun äänet tulee edestä ja ei varmaan tee koneellekkaan hyvää?
Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 22.7.2006 16:32

SalovaaraMX83 kirjoitti:
Paappis kirjoitti:ja se kytkin lisäaine juttu. Kannattaa ihan jotain mtx:ää tai muuta ihan "kunnon" öljyjä käyttää, ni ei säästä väärässä paikassa.


mikäs homma se on ??

Siis ihan perus nesteen öljyt unohdat. Kun niissä ei oo lisäaineita ja parhaimmiillaan niillä kusee kytkin. Castrol MTX on perus hyvä öljy. On niitä motulilla vastaavia ja jotain mut itellä on kaikki melkeen castrlollia.
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo
JeZmIz83
Paikkakunta:
Kotka City
Liittynyt:
2.3.2006 18:49

ViestiKirjoittanut JeZmIz83 » 22.7.2006 17:04

ok.
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 22.7.2006 17:55

SalovaaraMX83 kirjoitti:
Patu| kirjoitti:
SalovaaraMX83 kirjoitti:Pakoputki vuotaa eli savua tulee sylinterin puolen jousikiinnityksen välistä onko siel rauta tiivisteet tuos mallis vai mitäs siel on?


Itellä sama juttu, kai se on jonkinsortin "tyyppivika" näissä, oma pyörä on vm 97 ja siihen on vaihettu se tiiviste mikä siel kuuluu olla mut silti puskee välistä



mistähän noit pakoputken tiivisteitä sais kun mistään lehdestä tai netistä ei tuppaa löytyä vai pitääkö väsätä itse? Ärsyttävän kuulosta kun äänet tulee edestä ja ei varmaan tee koneellekkaan hyvää?


Käyt ostamassa vaikka Tarjoustalosta tms tiivistemassa tuubin. Otat putken irti ja levität sitä tiiviste massaa siihen putken suun ulkopintaan. Sitte ei pitäs enää vuotaa oon käyttäny kikkaa vaikka putki ei oo vuotanukkaa... varmistukseks
TeKaMOTO@Youtube