Talvisäädöt

SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 18.12.2007 13:45

Eipä tietenkään pelaa kun menit sanomaan ;-)
Ei varmaan liity mitenkään pyörän valmistusmaahan kun samoja kaasareita ja samoja putsareita käytetään. Mutta jos käynnin kanssa on ongelmia, niin ehdotan edelleen kokeileen ensimmäisenä sitä tenua, valmistusmaasta ja merkistä riippumatta, talvikelien aikaan.

Tosin en suosittele kurkkiin sinne kaasariin ainakaan kovin kiukkuisena tai kovassa pakkasessa, kun se kaasari ei kerran suosista tuntunu kääntyvän sivulle niin repäsin kunnolla ja jäi osa kurkkua kiinni...
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
korppu
Pyörä:
250yz
Paikkakunta:
varkaus
Liittynyt:
15.10.2005 0:55
Re: asd

ViestiKirjoittanut korppu » 9.1.2008 23:37

korppu kirjoitti:sanokeepas minkälaiset säädöt yz 250cc talvelle, jäällä mennään sekä pellolla kenties..


eli joku jos viittis vähä kertoilla minkäsuuruisista suuttimista alotellaa jne..
Tike_
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
23.3.2003 18:19

ViestiKirjoittanut Tike_ » 10.1.2008 23:47

Dodiin, onko neulaa tarve vaihtaa talvisäädöissä?
Pyörän mukana tuli ainakin talvisuuttimet 420/440, mutta suuttimien mukana oli neulakin (6CHY5-80). Onko syytä vaihtaa?
Vai onkos neula vaihdettu tehoputkelle sopivaksi jo aiemmin?
Pyöränä YZ 125 '03 + HGS
Yamahalla, oli sitten kesä tai talvi.
superlon
Paikkakunta:
kpo
Liittynyt:
13.6.2005 1:02

ViestiKirjoittanut superlon » 11.1.2008 15:09

Pyöränä ktm sx 125 vm 01. Millaisissa talvisäädöissä ootte pitäneet? Itselläni nytten 190suutin (kesällä 170) Entäs mihinkäs asentoon neula? Pikkupakkasille haetaan lähinnä säätöjä nyt. Paljonkos tenua tankkiin pari desiä?
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 11.1.2008 17:06

superlon kirjoitti:Paljonkos tenua tankkiin pari desiä?


Alle prosentti riittää mainiosti.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 11.1.2008 17:25

superlon kirjoitti:Pyöränä ktm sx 125 vm 01. Millaisissa talvisäädöissä ootte pitäneet? Itselläni nytten 190suutin (kesällä 170) Entäs mihinkäs asentoon neula? Pikkupakkasille haetaan lähinnä säätöjä nyt. Paljonkos tenua tankkiin pari desiä?


Aika pieneltä kuulostaa tuo #170 pääsuutin kotariin kesällä, kun vakio suutinkin on kokoa #188. Ihme kun ei ole leikannut kiinni, jos olet tuolla ajellut.

JM82 kirjoitti:Itse olen talvella käyttänyt #200 pää- ja #50 tyhjäkäyntisuutinta. Kesäkeleillä minulla on ollut käytössä #190 #48 yhdistelmä. Kokeilemalla parhaiten selviää oikeat suuttimet, sillä jokainen pyörä on kuitenkin yksilö.


Oikean neulan asennon löydät kokeilemalla. Yleensä keskimmäinen lovi on ok.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
heneld
Pyörä:
Honda XRV 650
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
8.1.2006 23:43

ViestiKirjoittanut heneld » 13.1.2008 18:06

Hmmm.. Ilmeisesti pitää ruveta rakentelemmaan kaasarin ympärille suojauksia kun kävin tuossa "spooria" ajelemassa niin kaasarin ympärille kertyi mahroton sohjopallo :D

Kone toimi ilmeisen hyvin ensimmäiset n.20 min jonka jälkeen rupesi prötäämään ja viemään tulppaa. Ilmeisesti siis tämä sohjopallo ongelmana? Kaasarin kun tallissa sulatteli ja uuden tulpan ruuvaili paikoilleen johan mentiin taas 15-20 min ja prööt..

Säädöt ovat samat mitkä kesälläkin ovat olleet ja toimineet kesäkelillä metsässä ja radalla vallan mainiosti. Ja kuivalla putsarilla mennään mutta se oli kuivana säilynyt mitä äsken tsekkailin ja samaiten kaasarin hukkaletkutkin olivat auki. Tulppana b9eg lämpimämpää tilalle?
Tulipahan päätöntä ja hännätöntä lorua...
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 13.1.2008 18:32

kannattaa kokeilla 8 tulpalla, voi ratkaista tuon sinun ongelmasi.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 14.1.2008 0:34

Ei, vaan se prötääminen on jäätymisen seurausta ja siitä edelleen tulpan meneminen. 8 tulppakin kannattaa laittaa, suojata ehdottomasti ja luultavasti tenu mukaan vielä niin sitten pelaa koko talven.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 12.2.2008 20:20

Pitääkös tämmösiä +- 1-5 asteen kelejä varten peitellä syyläreitä enskakäyttöön? Ja peitänkö molemmat vai riittääkö vain toinen tms.? Millä olette muuten peitellyt noita? Pahvi luulis olevan ok?
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
VrPm
Liittynyt:
5.2.2006 10:51

ViestiKirjoittanut VrPm » 12.2.2008 21:51

Ei, ainakaan enduroa varten.

Itse käytin pahvia.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 13.2.2008 1:39

Ai jaa.
Kuule riippuu täysin missä päin asuu, millä tulpalla ajaa ja millaista enduroa.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 13.2.2008 10:35

SMK;-) kirjoitti:Ai jaa.
Kuule riippuu täysin missä päin asuu, millä tulpalla ajaa ja millaista enduroa.


Tulppa on se mikä tohon on suositeltu ja lämpöarvoltaan 8. Ajo on pääasiassa kuusimetässä hidasta ajoa ja kivikkoa, tarkotus ois jossain vaihees mennä jäälle koittaa vähän. Mut ei kuitenkaan rataa vaan ihan hankeen.
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 13.2.2008 10:41

Ei haittaa vaikka peittäisitkin puolet syyläreistä ja takapuolelta myös. Tuskin saat keittämään. Toimiipahan sitten jos joskus kiristyykin noi pakkaset. Se umpihanki onkin sitten asia erikseen. Hienojakoista lunta menee aina jonkin verran putsarista läpi, kun huudatat paikallaan voi keittääkin (so what kun sulla on glykolia siellä...sit lisätään) mut keittää se ilman suojiakin niin. Mäntä kannattaa tilata siinä vaiheessa kun lähtee umpihankeen availeen...
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Kawasaki Kx
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
9.3.2007 18:30

ViestiKirjoittanut Kawasaki Kx » 15.2.2008 22:38

Pistättekö te talvella ilmanputsariin niit ilmanputsari aineit, vai pidättekö ihan kuivana?