Männät

VrPm
Liittynyt:
5.2.2006 10:51

ViestiKirjoittanut VrPm » 27.7.2007 15:04

Eli voin(ko) laittaa sen?
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 27.7.2007 17:30

ilkka_123 kirjoitti:Tässä on jostain vanhemmasta sx:stä dynolappu.


Tuo dynolappu on mun sxs:stä, jossa on mm. eri sylinteri, kansi ja putki kuin vakiossa. Penkitys tilanteessa oli 15h ajettu mäntä kiinni, joten kone ei ehkä ihan parhaassa iskussa enää ollut.
fmx_199
Pyörä:
Gas Gas EC/SM 50 Rookie <3 Ktm Sx-f 250 <3 Honda Cr 125 <3 Suzuki Pv/sm<3 Suzuki gsxr 750<3
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
30.7.2007 19:43
hhhh

ViestiKirjoittanut fmx_199 » 30.7.2007 19:56

onko kellään tietoa onko hondan alkuperäinen mäntä hyvä?
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 30.7.2007 23:47

VrPm kirjoitti:Eli voin(ko) laittaa sen?


Rautalangasta: Joo.

15h ajettu mäntä, no ehkä se puol pollee tuntuu, riippuu ihan siitä miten kulunu se on! Mutta eihän totakaan tosiaan voi verrata esim. Biken vakiopelien mitauksiin. Wert, joka nykysin lienee jo niin yllästynyt tähän ettei intistä palattuaan ole enää viitsinyt seuratakaan, tais mittauttaa liki uuden YZF:nsä, eikä sekään ollut muistaakseni kuin 34hp.

E: Niin ja tuo SXS näyttää tarkemmin katsottuna aika yläkireeltä ;-) Olispa käppyrää mukana. Joka tapauksessa tuo SXS voi olla maks. teholtaan aika liki nyky-SX:ää, tuommoset 34 pollee.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 31.7.2007 1:52

Ja taas tämä iänikuinen 2t vs 4t kamppailu :D
Ollaan sitten mäntä topicissa tai missä vain niin homma alkaa jostakin. Että tälläistä ;)

Jotenkin vaan tuntuu siltä että piikissä olis enemmän tehoo mitä 4t, kun vertailin 250 sxf ja omaa enskaa niin 4t tuntuu kuin pysähtyvän kun kierrokset saavuttavat huippunsa :D

No paperillahan homma on toisinpäin ja eikä siitä mihinkään pääse ;)
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 31.7.2007 10:08

SMK;-) kirjoitti:15h ajettu mäntä, no ehkä se puol pollee tuntuu, riippuu ihan siitä miten kulunu se on!


Mulla on mennyt mäntä vaihtoon viimeistään jossain 25h kohdalla. Siinä vaiheessa mäntä on jo aikalailla kiillottunut ja tehoissakin kulumisen huomaa.

E: Niin ja tuo SXS näyttää tarkemmin katsottuna aika yläkireeltä ;-) Olispa käppyrää mukana.


Yläkiree konehan se on. Tuolta löytyy käppyrää http://www.bikepics.com/pictures/339417/
josko
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
19.10.2003 15:52

ViestiKirjoittanut josko » 31.7.2007 11:33

Keijo-crossi kirjoitti:Jotenkin vaan tuntuu siltä että piikissä olis enemmän tehoo mitä 4t, kun vertailin 250 sxf ja omaa enskaa niin 4t tuntuu kuin pysähtyvän kun kierrokset saavuttavat huippunsa :D

No paperillahan homma on toisinpäin ja eikä siitä mihinkään pääse ;)


Jazella oli joku jenkkilehti jossa oli penkitetty kaikki -07 pikkuluokan pyörät ja ktm:n piikki oli vissiin tehokkain huipputeholtaan.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 31.7.2007 11:38

Juu, aika yläkiree. Tuo eka kuoppa on varmaan pakoaukon säätimen aukeamiskohta ja jotenkin tuli mieleen, ettei niillä main tuo kone ole mitenkään herkku ajaa. Olisko mahdoton jo sen siirtäisi vielä 1000rpm ylöspäin? Mutta jos 25h on männän järkevä käyttöikä niin eiköhän tuo mittaus vielä päde tuossa ihan hyvin.

Keijo, ei vääntöö, vaan vertailukohtaa.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 31.7.2007 12:37

SMK;-) kirjoitti: Olisko mahdoton jo sen siirtäisi vielä 1000rpm ylöspäin?


Kokeilin joskus muutella pa-säätimen jousen esijännitystä. Koneesta tuli turhankin terävä ja siitä ei oikein ollut mitään hyötyä, kun pyörä vain suti jatkuvasti kiihdytyksissä moottorin päästessä tehoalueelle. Nykyään käytän ns. Langston asetusta pa-muuntimessa. linkki
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 31.7.2007 20:16

josko kirjoitti:
Keijo-crossi kirjoitti:Jotenkin vaan tuntuu siltä että piikissä olis enemmän tehoo mitä 4t, kun vertailin 250 sxf ja omaa enskaa niin 4t tuntuu kuin pysähtyvän kun kierrokset saavuttavat huippunsa :D

No paperillahan homma on toisinpäin ja eikä siitä mihinkään pääse ;)


Jazella oli joku jenkkilehti jossa oli penkitetty kaikki -07 pikkuluokan pyörät ja ktm:n piikki oli vissiin tehokkain huipputeholtaan.
Juu kyllä näin on, mutta kun tuo mun exc on vuoden 02 mallia ja mäntäkin 15 tuntinen niin silti nokka nousee ripeemmin mitä 07 sxf:äst :D

Voi olla että 2t luonne vaan tuntuu tehokkaammalt mitä 4t. Taas oikee pitkään ajaneitten 2t miehien mielest 4t on tehokkaampi :)
Tonetzki
Pyörä:
Yamaha yz 125 '05
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.6.2004 22:50

ViestiKirjoittanut Tonetzki » 7.8.2007 21:47

Mikä olis hyvä mäntä tohon jammuun seuraavaks männäks? Toinen alkuperäinen menossa ja kyl on kestäny hyvin molemmat. Uskaltaako proxia kokeilla? Vertex?
eetuli
Pyörä:
2xPv,2Xbaotian
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
16.11.2006 16:31

ViestiKirjoittanut eetuli » 29.9.2007 10:31

mikä mäntä kannattaa laittaa tohon honda cr 80 -02?
onko toi prox hyvä kun esim. scatterilta saa sitä vai pitäskö ostaa wiseco vai mikä?
Ostakaaa Husse!
Kotard
Liittynyt:
3.5.2004 19:35

ViestiKirjoittanut Kotard » 29.9.2007 11:13

[Tonetzki] kirjoitti:Mikä olis hyvä mäntä tohon jammuun seuraavaks männäks? Toinen alkuperäinen menossa ja kyl on kestäny hyvin molemmat. Uskaltaako proxia kokeilla? Vertex?


Vertex on ok
durnt
Pyörä:
KX250F
Liittynyt:
11.11.2006 15:50

ViestiKirjoittanut durnt » 29.9.2007 15:36

superluumu, laita alkuperäinen,wiseco tai vertex. Samalla yläpään laakeri kankeen ja tiivisteet.
eetuli
Pyörä:
2xPv,2Xbaotian
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
16.11.2006 16:31

ViestiKirjoittanut eetuli » 1.10.2007 15:20

durnt kirjoitti:superluumu, laita alkuperäinen,wiseco tai vertex. Samalla yläpään laakeri kankeen ja tiivisteet.

okei, kiitti tiedosta!
Ostakaaa Husse!