iskarien säätäminen

kfhmdhsiqmfdhnsl
Liittynyt:
10.11.2010 21:06

ViestiKirjoittanut kfhmdhsiqmfdhnsl » 13.11.2010 14:39

.
Viimeksi muokannut kfhmdhsiqmfdhnsl päivämäärä 20.4.2021 21:57, muokattu yhteensä 1 kerran
miika26
Liittynyt:
1.8.2010 11:37

ViestiKirjoittanut miika26 » 13.11.2010 17:06

Thomsoni kirjoitti:Kysyisin sellasta että kun on tossa omassa Tunturi Breakissa etuiskarit todella löysät ja joustovaraa on ehkä noin 10-15 cm, niin miten niitä kiristetään? Vai olisiko kenties helpompaa vaihtaa ne?


pojalla taitaa olla väärä kategoria kyseessä ;)
miika26
Liittynyt:
1.8.2010 11:37

ViestiKirjoittanut miika26 » 13.11.2010 17:08

willik kirjoitti:
robbani kirjoitti:ite aloin huoltamaan gg:n etupumppuja niin toisesta pumpusta puuttui jousi :itku:

Et oo tosissas??!! :lol:


Sehän alkaa olee tätä päivää ku toisesta putkesta säädetään vain paluuvaimennus :D
kfhmdhsiqmfdhnsl
Liittynyt:
10.11.2010 21:06

ViestiKirjoittanut kfhmdhsiqmfdhnsl » 13.11.2010 20:50

.
Viimeksi muokannut kfhmdhsiqmfdhnsl päivämäärä 20.4.2021 21:57, muokattu yhteensä 1 kerran
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41

ViestiKirjoittanut funktio » 14.11.2010 2:50

miika26 kirjoitti:
willik kirjoitti:
robbani kirjoitti:ite aloin huoltamaan gg:n etupumppuja niin toisesta pumpusta puuttui jousi :itku:

Et oo tosissas??!! :lol:


Sehän alkaa olee tätä päivää ku toisesta putkesta säädetään vain paluuvaimennus :D


eikös vanhoissa gasseissa olekkin juuri näin. se mitä GG vuonna 1998, kawasaki tänään (hymiö tähän).
miika26
Liittynyt:
1.8.2010 11:37

ViestiKirjoittanut miika26 » 14.11.2010 11:43

funktio kirjoitti:
miika26 kirjoitti:
willik kirjoitti:
robbani kirjoitti:ite aloin huoltamaan gg:n etupumppuja niin toisesta pumpusta puuttui jousi :itku:

Et oo tosissas??!! :lol:


Sehän alkaa olee tätä päivää ku toisesta putkesta säädetään vain paluuvaimennus :D


eikös vanhoissa gasseissa olekkin juuri näin. se mitä GG vuonna 1998, kawasaki tänään (hymiö tähän).


sama kokeilu oli aikoinaan -85 piikin kotarissa, faija soitteli edelliselle omistajalle että oliko jääny toinen jousi pois :lol:
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 15.11.2010 0:44

miika26 kirjoitti:
funktio kirjoitti:
miika26 kirjoitti:
willik kirjoitti:
robbani kirjoitti:ite aloin huoltamaan gg:n etupumppuja niin toisesta pumpusta puuttui jousi :itku:

Et oo tosissas??!! :lol:


Sehän alkaa olee tätä päivää ku toisesta putkesta säädetään vain paluuvaimennus :D


eikös vanhoissa gasseissa olekkin juuri näin. se mitä GG vuonna 1998, kawasaki tänään (hymiö tähän).


sama kokeilu oli aikoinaan -85 piikin kotarissa, faija soitteli edelliselle omistajalle että oliko jääny toinen jousi pois :lol:
85 kotareissa oli kyllä jouset molemmissa putkissa tehtaalta lähtiessä..
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 15.11.2010 19:14

luepppas nyt ajatuksella tuo.. :)
miika26 kirjoitti:
sama kokeilu oli aikoinaan -85 piikin kotarissa, :


eli ite ainakin sain sellaisen käsityksen että vm -85 125 ktm? :D
miika26
Liittynyt:
1.8.2010 11:37

ViestiKirjoittanut miika26 » 15.11.2010 23:14

välzy kirjoitti:luepppas nyt ajatuksella tuo.. :)
miika26 kirjoitti:
sama kokeilu oli aikoinaan -85 piikin kotarissa, :


eli ite ainakin sain sellaisen käsityksen että vm -85 125 ktm? :D


aivan oikein hokattu ;)

samanlaiset kepit olleet myös cagivassa vuonna 1985, kenties pehun :lol:

"That fork setup sounds like it is out of a 1985 Cagiva Marzocchi fork. I'm sure the 2011 version works much better" kerrotaan kawasta.
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 22.11.2010 22:32

Pitäis tehdä likan pyörään pikkasen etuiskarien huoltoa. Pyörä on KTM SX125 vm. 2010.
Käytännössä tarkoituksena olisi stefan, liukulaakerin ja öljyn vaihto.

Tarviiko tuon ylemmä säiliön täytön yhteydessä käyttää vakuumikonetta?
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 23.11.2010 11:38

itse itselleni vastaten, kyllä täytyy paineistaa.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 23.11.2010 14:08

wolvie kirjoitti:itse itselleni vastaten, kyllä täytyy paineistaa.

Osta varmuuden varalta hyllyyn niitä silikoonituppoja mistä neula työnnetään läpi.

Vakuumikoneesta en tiedä tuon taivaallista, mutta typpeä sinne pussiin on tarkoitus laittaa. ktm huoltoliikkeet(jkl bike forum) ainakin siitä typeriä etteivät välttämättä laita, vaikka manuaalit toista sanoo.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 23.11.2010 22:47

Jos oikein luin korjaamokäsikirjaa, niin tähän malliin ei laitettaisi typpeä.

Keskiviikkona/torstaina vien noi säiliöt huoltoon. Lupasivat paineistaa odotellessa. Samana iltana jouset nippuun ja pyörään kiinni. Sitten pitääkin enään laittaa nastat alle ja taas päästään ajelemaan.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 24.11.2010 8:15

wolvie kirjoitti:Jos oikein luin korjaamokäsikirjaa, niin tähän malliin ei laitettaisi typpeä.

Keskiviikkona/torstaina vien noi säiliöt huoltoon. Lupasivat paineistaa odotellessa. Samana iltana jouset nippuun ja pyörään kiinni. Sitten pitääkin enään laittaa nastat alle ja taas päästään ajelemaan.

Niin itelläkin oli jostain luettuna, että -07 iskareihin vois laittaa ilmaa. Mutta sitten kaivoi samalle keulalle iskariguru wp:n oman ohjeen niin nimenomaan ja ainoastaan typpeä.

Onko toiminnalla eroa kumpaa sinne laittaa, tuskin. Mutta hyvä viilailla pilkkua :)
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 24.11.2010 22:05

Ei tota keulaa ilmattomaks saa ilman alipainepumppua, eikä silläkään jos wp:n ohjeen mukaan vaan nopeesti tekee. Kun siitä 1,5 (saatto olla jopa 2)mm reiästä sitä ilmaa vartoo ja se lakialue on 15cm levee niin vaikka vähän kallisteleekin ja letkuun ei enää mitään tuu niin aina kun pistää uudelleen paineet ja sit imut perää niitä uusia kuplia tulee. Viimeks kun tein niin kokeilin ja puol tuntia meni keulan ilmaamisen kanssa ennen kun ei tullu kuplan kuplaa.
Siitä en tiedä paljonko se muutama pieni kupla siellä sitten enää vaikuttaa oikeesti, tähän saakka tehny ohjeen mukaan tuplana vaan ja ei kyllä oo tullu risun risua. Onhan se ilma kuitenkin aina ylimpänä iskarin liikkuessa ja määrällisesti hyvin vähän, liekö se ikinä ehtii sinne simmien väliin asti. Ellei mulla alipainepumppua olis niin kyllä mä omani ainakin tekisin käsin, itseppä sit parsis ja ainoona tietäs jos sutta tuli. Toiselle ei voi lähtee vaan kokeileen.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413