Yamaha YZ/WR125 1989-1997 on 1:1 iskusuhteella (68 x 68mm), kun taas 1997--> 66.4 x 72mm iskusuhteella.
Iskusuhde muuttui, koska pyrittiin saamaan enemmän alatehoa ja rauhoitettua moottorin luonnetta.. näin ainakin itse ymmärtänyt asian.
Ensimmäisenä kannattaa vaihtaa läppäventtiili, kaasutin, paisari ja mahdollisesti pyöräyttää kantta sorvissa (SR 60% luokkaa vakiona, korjattu ps melko matala).
Itellä on semmonen 1992 Yamaha YZ250 moottori pöydällä atomeina uusia lohkoja odottelemassa, sekä laakereita, stefoja ja tiivisteitä.. varmaan samalla vaihdan kiertokankisarjan ja männän.
Vikalista on järkyttävä. Eli kannattaa tarkistaa erityisellä huolellisuudella se moottori ulkoisesti.
Kytkintappi jos heiluu, silloin on todennäköistä, että sen neulalaakeri on tohjona (omassa koneessa neulat puuttui kokonaan).
Kytkinkruunu on urilla, jos kytkin ei tahdo irroittaa täydellisesti / vaijeri on säädettä liian tiukalle.
Ajon aikana kokeilet vetää kytkimen pohjaan ja kuulostelet, laskeeko moottori nätisti tyhjäkäynnille kierrokset.
Linkun laakerit voi olla myös elinkaarensa lopussa.
Useimmat kun eivät niitä pahemmin rasvaa, saati sitten vaihda katukäytössä.
Ne ei ole halvimmasta päästä..
Ajo-ominaisuuksista en sitten tiedä mitään.
Suosittelen lukemaan testeja, arvosteluja ja keskusteluja ko. pyörästä.
Se malli, jota (todennäköisesti) olet katsellut, on Yamaha WR250 1989-1997 malli.
Jos en väärin muista.. WR pysyi muuttumattomana moottorin osalta vuoteen 1997 asti - jonka jälkeen 2-tahtisen WR:n valmistus lopetettiin?