Kiinailmiöt

SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 17.6.2008 22:24

Tätä kummiskin seuraa kinuskien omistajat, joten: Ostan Skyteam 125/200 VAKIOänkän, heti. Maksan sen mukaan kuinka nopeasti sen saa, saa olla viallinenkin, max. 50e.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 18.6.2008 18:22

Tässä pari kuvaa kisa-enduro setappissa :-).
Kuva
Kuva
Viimeisessä kuvassa tuotantosarjan uusi kaasukapula.
Kuva

Enduromallit tulevat myyntiin pikkaisen erinlaisella takalokarin jatkolla ja ilman käsisuojia.

Jälleen huomenna testaamaan. Toivottavasti ei sada niin paljon kuin viimeksi ;-)
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 18.6.2008 19:55

perkeleen nätti ja siisti pyörä, tällästä täytyy harkita!
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 18.6.2008 20:00

kyllä se pikkuhiljaa alkaa kinukeillakin taso nousta, mielenkiinnolla odottelen että minkälaisia ovat parin vuoden päästä.
HooÄr
Pyörä:
Ei ole..
Paikkakunta:
Ylitornio
Liittynyt:
30.6.2007 20:45

ViestiKirjoittanut HooÄr » 21.6.2008 16:58

No joko oletta käyttäny penkissä kattomassa paljonko siinä on niitä tehoja oikeasti?
Catiska
Pyörä:
KTM EXC 525
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2007 20:13

ViestiKirjoittanut Catiska » 21.6.2008 19:29

Uudessä Offroadprossa oli nestejäähdytteisen kinuskicrossarin (250ccm) koeajo. Ymmärsin niin, että oli muuten ihan kelpo peli paitsi jousitus, mikä oli enemmänkin vain jousitus ilman iskareita ja moottori joka jatkoi tuttua todella tukkoista kiina-linjaa. Eli, jos tämä kuvissa esiintyvä uutuus ei tuo asiaan muutosta, ei harrastelijakaan viitsi näillä köryyttää radalla kun teho ei riitä yli 55 kg:n kuskin käyttöön...
www.lynxracing.net
Slerpa
Liittynyt:
31.3.2007 20:37

ViestiKirjoittanut Slerpa » 21.6.2008 20:07

Catiska kirjoitti:Uudessä Offroadprossa oli nestejäähdytteisen kinuskicrossarin (250ccm) koeajo. Ymmärsin niin, että oli muuten ihan kelpo peli paitsi jousitus, mikä oli enemmänkin vain jousitus ilman iskareita ja moottori joka jatkoi tuttua todella tukkoista kiina-linjaa. Eli, jos tämä kuvissa esiintyvä uutuus ei tuo asiaan muutosta, ei harrastelijakaan viitsi näillä köryyttää radalla kun teho ei riitä yli 55 kg:n kuskin käyttöön...


Joo tosissaan kyseinen peli oli Samurain 250cc 4tahti, ja maksoi 1000euroa..että että
:)
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 21.6.2008 23:05

Eikä kyllä otettu kantaa mm. järkyttävään todelliseen painoonkaan tms. "pikkuasioihin".
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Catiska
Pyörä:
KTM EXC 525
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2007 20:13

ViestiKirjoittanut Catiska » 21.6.2008 23:11

No toisaalta miksi olisivat ottaneet. Pyörä todettiin kuitenkin "kumisaapaspyöräksi", joten jos joku tuollaisella harrastaa kumpparit jalassa, niin tuskin paino tms. merkkaa paljoakaan. Ei testissä ollut pyörä kuitenkaan ollut vaarivalle harrastajalle, saati kilpailijalle sopiva, eli käyttäjäryhmä satunnaisesti polkuja suttaava jolle sana crossisaapas merkkaa kumisaappaita.
www.lynxracing.net
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 22.6.2008 0:42

No se on ehkä "ihmisen kokosille" eri asia, mutta ainakin mulle se merkkaa tosi paljon. Eikä k.o. tomittajalla ole mitään edellytyksiä arvioida pyörää esim. endurokilpailuita ajatellen. Jos k.o. toimittaja olisi ajanut ainoan enskakisansa lekahussensa ohella jollain 10kg keveämällä, voisi painon merkitys nousta yks kaks aika paljon suuremmaksi ja huipputehokin tuntua kinuskissakin riittävältä. Nimittäin se k.o. toimittajan enskakisa oli se hervoton mutautahelvetti missä meikäläinen hävis voittajalle noin neljä tuntia...parhaillaan 5m kaatumisväli. Ja k.o. A-lk. rossari oli C:n puolivälissä lopputuloksissa.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 22.6.2008 21:55

HooÄr kirjoitti:No joko oletta käyttäny penkissä kattomassa paljonko siinä on niitä tehoja oikeasti?

Ei olla päästy tällä uudella mallilla penkille asti :(. Katsotaan syksymmällä kun saamme pyöriä enemmän maahan ja saamme tehtyä muutaman vaihtoehtoisen nokkamallin myöskin kokeiltavaksi :). Ja jos siihen mennessä olisi jo iso pyssykin maissa ;-)

Catiskan kommenttiin sen verran, että tässä meidän pyörässä on oikeasti säädettävä ja iskunvaimennettu jousitus! Kuten oli jo edellisessä mallipyörässäkin. Tosin siinä takajousitus oli vain säädettävällä sisäänvaimennuksella. Tässä uudessa mallissa on molemmat säädöt, molemmissa päissä. Samuraista en sano mitään kun en ole sitä päässyt kokeilemaan, mutta veikkaanpa, että ehkä tässä on se syy miksi samu maksaa 1490¤ ja meidän pyörä vähän enemmän?

Koneen tehot ovat ihan riittävät perusharrastajalle. Eivät ole kuitenkaan samaa tasoa oikeiden kisakoneiden kanssa. Jonkun verran olen päässyt tekemään vertailua kaverin Crf250 kanssa. Alaväännössä crf on ohuempi kuin Shine, mutta tehopiikin jälkeen puhutaan eri tehoista crf:n hyväksi. Tosin perusharrastajahan kaipaa juurakkoisille metsäpoluille juuri tuota alavääntöä?

Nuoruudessa ajoin kilpaa enduroa 125-250 2T ja 350 4T pyörillä. Treeni mielessä olen myös ajanut 360-500 2T ja 600 4T pyörillä. Itse tykkään kyllä ajaa kaikilla malleilla. Mutta on ihmisiä, jotka eivät suostu ajamaan pikkukoneisilla vehkeillä ollenkaan vaikka eivät sitä vauhdin takia tarvitsisikaan! Harvoin se todellinen vauhti on kiinni koneen koosta tai tehosta tai tyypistä. Tällä siis tarkoitan enduroa ja jonkun verran crossia. Supermotot erikseen. Tällaisille ihmisille meidän on turha yrittää myydä Shinea. Heille tämä on liian tehoton, kuten on kaikki alle 250 4T ja alle 125 2T pyörät ja lisäksi valmistettu heidän mielestään väärässä maassa.

Kaikki jotka ovat meidän pyörästä kiinnostuneet, voivat ottaa minuun yhteyttä ja niin sovitaan koeajo, jolloin pääsee itse kokeilemaan ja toteamaan pyörän hyvät ja huonot puolet. Veikkaanpa että moni yllättyy positiivisesti ;-)

Olen lomalla Pohjois-Suomessa(Oulu, Kemijärvi, Posio, Rovaniemi, jne.) viikolla 27, jonne otan mallipyörän mukaan. Kaikki sielläpäin kiinnostuneet, ottakaa yhteyttä ajoissa. Voidaan sopia paikkoja, missä pyörää pääsee kokeilemaan.

Terv:Toni I/Pattoni Motors Oy
erha
Pyörä:
kawasaki ajp pr5
Paikkakunta:
jkl
Liittynyt:
22.6.2008 20:15

ViestiKirjoittanut erha » 22.6.2008 22:11

morjens toni
olisko mahdollista saada toi pyörä tonne säkylän kuntoenduroon 29.6 näytille,varmasti paljo kiinnostuneita ostaja ehdokkaita ilmottautuneita n.150
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 23.6.2008 1:03

Kannttaisi varmasti suunnata tuolloin Säkylään Shinen kanssa. Ja btw, sanoin juuri about samaa, eiköhän toi ole aika optimi hitaammelle harrastajalle.
Ja sekin pointti vielä, että miekäläinen on ihan Skain 2-satkulla pärjänny GPS:n perusteella keskinopeudessa pätkillä B:n puolivälin sälleillekin, ainoo onkelma et mukkailin samasella pätkällä koko ajan ja lopulta en jaksanu enää nostaa mopoo pystyy ja siitä totaalihyytyminen. Et kun tohon pistää vielä +20...+30% suorituskykyä niin pitäs oikeessa enskakisassa ehtiä B:ssäkin nousupinnoille.

Teidän ongelma on vaan nyt saada syötettyä niitä vehkeitä C:n kärkipään jätkille ja B:n uteliaille pisemmän linjan harrastajille. Kyl se meinaan merkkaa. Muhun on aikas moni ollut yhteydessä ihan siltä pohjalta kun olen kisojakin ajanut Skailla ja joka kisaa kohden suunnilleen yks ostanutkin sellaisen.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 23.6.2008 8:50

erha kirjoitti:morjens toni
olisko mahdollista saada toi pyörä tonne säkylän kuntoenduroon 29.6 näytille,varmasti paljo kiinnostuneita ostaja ehdokkaita ilmottautuneita n.150

Meillä oli suunnitelmissa tulla tuohon tapahtumaan, mutta se ei sopinut kalenteriin. Lähden 27.6 kohti pohjoista ja palaan vasta 6-7.7. 29.6 ja 5.7 olisi ollut kivoja oikeitakin kisoja, mutta eipä päästä niihinkään :(
Näillä näkymin kisadebyytti tulee olemaan Vesijärven pari-ajo tai himoksen CC. CC:ssä tosin harrastelijaluokka taitaa olla jo täynnä?
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 23.6.2008 11:20

Pistää vaan saman tien ilmon sinne harrastelijoihin jonotuslistalle. Viime vuonnakin peruutuksia tuli loppujen lopuksi niin paljon että kaveri pääs jonain 189. ilmoittautuneena mukaan.
Ja eikös teistä toisella ollu ikääjo vetskuihinkin?

E: Naisissakin olis hyvin vielä tilaa, akka sarviin? ;-)
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)