Mutta kevaria olen hankkimassa ja olen ihan metsässä. En tiedä, ostaisinko 2t vai 4t ja crossin, kyykyn vaiko jonkun muun?
Pitäisi kulkea ainakin 100 km/h ja kiihtyä kovempaa kuin virimopot. Suositelkaa jotain ja kertokaa kokemuksia.
Kuovila^ kirjoitti:Kysytään nyt täälläkin.
Yamha yz 125 2-tahti vai yamha yz250f nelari?
Puunkiertoon aloittelijalle? Onko paljon eroa ja kummalla tulee halvemmaksi ajaa? Mitään kilpaa en ole lähdössä ajamaan vaan ihan rauhassa yksin enduroa ajaisin. Välillä ajelisin tiellä ja välillä metsässä?
201262 kirjoitti:Kuovila^ kirjoitti:Täällä voi ihan hyvin ajaa tiellä ku poliisit käy kerran 10 vuodessa niin crossi käy.
Tämä on taas näitä, ei kyllä ansaitse minkäänlaisia kommentteja
Kuovila^ kirjoitti:Huoh.... Se tulisi montulle ja radalle khyllä. Mutta sanokaa miksi en voisi ajaa sillä tiellä esim montulle ja takasin? Ja mikä estää jos käyn ajamassa hiekkatiellä? Täällä taas näitä joilla liikaa ennakkoluuloja.... Varmaan hommaanki crossin sen takia että ajaisin tiellä vain *facepalm*
kummeli II kirjoitti:Omassa tarkotuksessa pyörä tulis pelkkään harraste ajoon. Pelkkää metsää/hiekkateitä/peltoja. Korkeintaan tyyliin pari kertaa kesässä radalla. Tuntejakaan ei tulis hirveitä, en kyllä osaa sanoa lukuja mutta ei läheskään joka päivä ajoa.
Siihen vielä kysyisin tarkennusta, en tiedä meneekö vähän ot, mutta kuiteski: Eli, onko noi pikkunelarit tosiaan "heikompia", tai siis vaativat enemmän huoltoa kuin noi isommat? Ku omassa tarkotuksessa tollanen varttilitranen ois kuiteski ehkä parempi. Perushuoltoa en karta, ainoastaan sitä että kuinka paljon joutuu laittamaan rahaa osiin sen ylläpitämiseksi.
PS. rahaahan ei vielä tähän mennessä ole liikaa ollu (ei sillä että olis nytkään...) , mutta tuntuu nuo pyörät vetävän sen verran puoleensa, että on sitte vaikka syömätä joka toinen päivä. Että sen takia kiinnostaa tuo huollon määrä ja rahan kulutus...
Kuovila^ kirjoitti:Huoh.... Se tulisi montulle ja radalle khyllä. Mutta sanokaa miksi en voisi ajaa sillä tiellä esim montulle ja takasin? Ja mikä estää jos käyn ajamassa hiekkatiellä? Täällä taas näitä joilla liikaa ennakkoluuloja.... Varmaan hommaanki crossin sen takia että ajaisin tiellä vain *facepalm*
Domi #312 kirjoitti:mikaman kirjoitti:Meni kyllä ohi tuo edellinen viesti, mutten olekkaan terävin kynä penaalissa. Yhdyn kyllä siihen mielipiteeseen, että nelarissa on painopiste hieman ylempänä. Toki sitäkin voi helposti muuttaa muiden ominaisuuksien hieman huonontuessa.
Että 4t pyörän koneesta tulee enemän hyrrävoimia,jonka seurauksena raskaampia ajettavuus... Jos nyt itekkään ymmärrän yhtään mitään
wolvie kirjoitti:Kuovila^ kirjoitti:Huoh.... Se tulisi montulle ja radalle khyllä. Mutta sanokaa miksi en voisi ajaa sillä tiellä esim montulle ja takasin? Ja mikä estää jos käyn ajamassa hiekkatiellä? Täällä taas näitä joilla liikaa ennakkoluuloja.... Varmaan hommaanki crossin sen takia että ajaisin tiellä vain *facepalm*
Siinä on se, että laki hyvin yksiselitteisesti kieltää julkisella tiellä ajamisen. Vaikka se olisikin niin hienoa ja kivaa ajella hiekkateillä, kun ei niitä poliisejakaan ole siellä, niin silti se on kiellettyä.
Kaikki tuo ääliötoiminta aiheuttaa pahennusta ja mitä enemmän aiheutetaan pahennusta sen enemmän on valittajia ja sen tiukemmaksi menee laillisten ratojen käyttöehdot.
Jos pitää pystyä ajamaan tiellä, niin osta enska. Hittoako sinne teille pitää mennä crosseilla.