voiko joku selittää mulle lyhyesti noi taka ja etuiskarien eri säädöt. eli mistä ruuvista säätyy mikäkin ? pyörä on 08 250exc
omistan jo tommosen manuaalin mikä on myös enkuks. En ota selvää kaikista ohjeista, joten siks kysyin täälä.
Jan_ne89 kirjoitti:voiko joku selittää mulle lyhyesti noi taka ja etuiskarien eri säädöt. eli mistä ruuvista säätyy mikäkin ? pyörä on 08 250exc
noniin kiitoksia, tässähän tuli hyvät ja selkeet ohjeet. Pistän ensin nuo kaikki tehdasasetuksiin ja alan siitä sitten etsimään itselle säädöt.willik kirjoitti:Jan_ne89 kirjoitti:voiko joku selittää mulle lyhyesti noi taka ja etuiskarien eri säädöt. eli mistä ruuvista säätyy mikäkin ? pyörä on 08 250exc
Etuiskareiden yläpäässä sisäänvaimennus(comp), alapäässä paluuvaimennus(rebound).
Takaiskarin yläpäässä suorapäisellä ruuvimeisselillä säädetään nopean alueen sisäänvaimennusta. Ja ruuvin ympärillä on 13/15mm(en muista mikä) kannalla oleva pultti josta säädetään hitaan alueen sisäänvaimennusta.
Iskarin alapäässä on paluuvaimennus.
Googlesta löytyy kaikenlaisia neuvoja ja ohjeita iskareiden säätelyyn. Ensimmäinen ja ehkä tärkein asia on katsoa painaumat(sag) ekana kondikseen ja vaikka ohjekirjan arvoihin.
JMH kirjoitti:Veditkö oikee solisluu siksakkia Onko siis se koko säiliö vääntyny vai vaa kansi? Luulis että menis kyllä nesteet sisää alhaalta jos siel ei mitää olis hajalla
Domi #312 kirjoitti:Korjataan vähän, exc:n keulassa rebound on ylhäällä ja comp alhaalla. Ja takaiskarissa ylhäältä löytyy hitaanalueen säätö ruuvimeisselillä ja nopean alueen vaimennus löytyy siitä "mutterista".
MTS80 kirjoitti:Moro! Kyseinen pyörä ilmaantui talliin, ja nyt kiinnostaisi minkälaisilla kaasarinsäädöillä porukka ajaa? Manuaali näyttäs tälle nollakelille suuttimiksi 165/35!! Vaikuttaa kovin pieniltä. kokeneemmat auttakaa!