KTM 250 EXC 2t/4t

Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
jouset

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 2.2.2011 23:14

voiko joku selittää mulle lyhyesti noi taka ja etuiskarien eri säädöt. eli mistä ruuvista säätyy mikäkin ? pyörä on 08 250exc
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 2.2.2011 23:35

http://www.ktm.com/250-EXC.33.0.html?&detailview=4&cHash=dcbf8829e1
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 3.2.2011 0:01

omistan jo tommosen manuaalin mikä on myös enkuks. En ota selvää kaikista ohjeista, joten siks kysyin täälä.
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 3.2.2011 8:05

Jan_ne89 kirjoitti:voiko joku selittää mulle lyhyesti noi taka ja etuiskarien eri säädöt. eli mistä ruuvista säätyy mikäkin ? pyörä on 08 250exc

Etuiskareiden yläpäässä sisäänvaimennus(comp), alapäässä paluuvaimennus(rebound).

Takaiskarin yläpäässä suorapäisellä ruuvimeisselillä säädetään nopean alueen sisäänvaimennusta. Ja ruuvin ympärillä on 13/15mm(en muista mikä) kannalla oleva pultti josta säädetään hitaan alueen sisäänvaimennusta.
Iskarin alapäässä on paluuvaimennus.

Googlesta löytyy kaikenlaisia neuvoja ja ohjeita iskareiden säätelyyn. Ensimmäinen ja ehkä tärkein asia on katsoa painaumat(sag) ekana kondikseen ja vaikka ohjekirjan arvoihin.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 3.2.2011 9:13

willik kirjoitti:
Jan_ne89 kirjoitti:voiko joku selittää mulle lyhyesti noi taka ja etuiskarien eri säädöt. eli mistä ruuvista säätyy mikäkin ? pyörä on 08 250exc

Etuiskareiden yläpäässä sisäänvaimennus(comp), alapäässä paluuvaimennus(rebound).

Takaiskarin yläpäässä suorapäisellä ruuvimeisselillä säädetään nopean alueen sisäänvaimennusta. Ja ruuvin ympärillä on 13/15mm(en muista mikä) kannalla oleva pultti josta säädetään hitaan alueen sisäänvaimennusta.
Iskarin alapäässä on paluuvaimennus.

Googlesta löytyy kaikenlaisia neuvoja ja ohjeita iskareiden säätelyyn. Ensimmäinen ja ehkä tärkein asia on katsoa painaumat(sag) ekana kondikseen ja vaikka ohjekirjan arvoihin.
noniin kiitoksia, tässähän tuli hyvät ja selkeet ohjeet. Pistän ensin nuo kaikki tehdasasetuksiin ja alan siitä sitten etsimään itselle säädöt.
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 3.2.2011 10:59

Korjataan vähän, exc:n keulassa rebound on ylhäällä ja comp alhaalla. Ja takaiskarissa ylhäältä löytyy hitaanalueen säätö ruuvimeisselillä ja nopean alueen vaimennus löytyy siitä "mutterista".
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
Masse^
Pyörä:
Raga280 '13, FE450 '09 & Freccia132
Paikkakunta:
33100
Liittynyt:
6.11.2007 22:29

ViestiKirjoittanut Masse^ » 3.2.2011 17:19

JMH kirjoitti:Veditkö oikee solisluu siksakkia :lol: Onko siis se koko säiliö vääntyny vai vaa kansi? :eek: Luulis että menis kyllä nesteet sisää alhaalta jos siel ei mitää olis hajalla :nörtti:

Kansi. Tänään tuli uus, mutta eipä tuo paljoa lohduta kun kytkintä ei muuten meinaa saada toimimaan.. Ei vaan jostain syystä meinaa mennä nesteet alhaalta sisään :roll: Onko kytkimeen jotain repair kittiä olemassa?
maxev.wordpress.com | hot40plusracingteam.blogspot.fi
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 3.2.2011 17:33

Onhan siihen, yläpäähän repair kitti ja alapäähän voi o-renkaat ostella erikseen. Varaosakirja käteen ja numeroita kattelemaan =)
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 3.2.2011 23:58

Onhan säätö yläpäästä löysätty?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 4.2.2011 8:12

Domi #312 kirjoitti:Korjataan vähän, exc:n keulassa rebound on ylhäällä ja comp alhaalla. Ja takaiskarissa ylhäältä löytyy hitaanalueen säätö ruuvimeisselillä ja nopean alueen vaimennus löytyy siitä "mutterista".

Jaaaaaaa siinä on vielä ykskammioinen keula. Hjuva korjaus...
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
ktm

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 7.2.2011 20:23

Terve, onkohan kukaan ikinään tältä rekistöröinyt ktm exc tai exc-f 250 - 450 cc ? onko hankalaa ? kertokaa vähän ohjeita jos on tietoja ?
reppu_1_
Liittynyt:
4.9.2009 15:25
yamaha dt 125r 2t

ViestiKirjoittanut reppu_1_ » 27.2.2011 20:05

mulla on semmonen ongelma että ku välis lähtee kiidytteleen niin 7tonnin kohalla rupee yhtäkkiä niiku pätkiin sillai niin kuin sytytys loppuis ja ku on lähempänä 9 tonnia niin meno jatkuu ihan normaalisti sama paikallaan kierrättelyssä oon koittanu kaikkee mitä päähän joulahtaa...... :paha: vaikka tää asia ei nyt ihan liity tähän mutta aattelin et tää olis jotain tietäjiä :)
MTS80
Liittynyt:
13.11.2009 21:22
-07 300 exc suuttimet

ViestiKirjoittanut MTS80 » 4.3.2011 20:06

Moro! Kyseinen pyörä ilmaantui talliin, ja nyt kiinnostaisi minkälaisilla kaasarinsäädöillä porukka ajaa? Manuaali näyttäs tälle nollakelille suuttimiksi 165/35!! Vaikuttaa kovin pieniltä. kokeneemmat auttakaa!
PeeJee
Liittynyt:
30.3.2009 16:13

ViestiKirjoittanut PeeJee » 4.3.2011 22:40

MTS80 kirjoitti:Moro! Kyseinen pyörä ilmaantui talliin, ja nyt kiinnostaisi minkälaisilla kaasarinsäädöillä porukka ajaa? Manuaali näyttäs tälle nollakelille suuttimiksi 165/35!! Vaikuttaa kovin pieniltä. kokeneemmat auttakaa!

Laita vaa ne ohjekirjan säädöt ja sit tee se pieni säätö mikä saattaa tarvita korvakuulemalta ja tunnustelemalla.
Myydään aprilia sx, halpa vekotin!
enskapena
Pyörä:
2011 Ktm Exc 250
Liittynyt:
9.2.2006 10:04

ViestiKirjoittanut enskapena » 5.3.2011 10:38

Joo, ja leikkaa varmasti kiinni, ne on kuristetun mallin suutin koot. 175/45 talvella ja kesäks 170-172/ 40-42 ilmaruuvi 1,5 auki ja neula keskiloveen.