Yamaha YZ Topic

jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut jot » 18.8.2011 18:00

castrol mxt lootaan

2t öljynä motulia, kuskista kiinni kuinka kallista.
mns97
Liittynyt:
23.8.2011 21:18
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut mns97 » 23.8.2011 21:25

Moro!
Minulla on yz 125 vm 1987 ja alkoi moottori jotenkin ihmeellisesti ravistamaan aivan älyttömästi. Ei auta vaikka on kytkin pohjassa tai auki. Mitä kovemmat kierrokset on sitä enemmän tärisee. Ei enää uskaltanut käyttää konetta,joten otin moottorin irti.
Moottoriin on viime kesänä vaihettu laakerit, stefat, pytty porattu ja uusi mäntä ja uudet tiivisteet jne.
Ala-kerta laitettu ammattimiesten voimin. Kokeilin kaikki tavallisimmat paikat mitkä voisi olla irti, eli magneetto on kunnolla kiinni ja kytkin kulho vai mikä se nyt on missä on kytkin levyt yms.
Toivottavasti joku vastaisi mahd. nopeasti...
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut PKS » 24.8.2011 12:10

kampiakseli vois olla epätasapainossa, tai runkolaakerit sököt
mns97
Liittynyt:
23.8.2011 21:18
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut mns97 » 24.8.2011 15:36

Tuota kampiakselia olen miettinyt tuossa jo vähän aikaa.. Mutta saanko kysyä mitä tarkoitat runkolaakereilla ? :D
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut jot » 24.8.2011 15:58

kampiakselin laakereita. Eli millä se kampura pyörii lohkojen välissä.
mns97
Liittynyt:
23.8.2011 21:18
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut mns97 » 24.8.2011 16:02

Nii joo .. Aloin miettii et tarkoittaako se pyörän runkoa :D
Mutta saako tuo vanhan kampiakselin sitten jotenkin suoristettua vai pitääkö jostain hommata uusi.. Vai saakohan tuohon enää mistää uusia vai sitten pitää laittaa käytetty :s
SuolakurkkuJooseppi
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 22:12
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 24.8.2011 16:28

mikäs magneeton ulosvetäjä sopii vuoden 91 piikkisee yztaan?
valkokilpi YZ projekti
Katkis
Liittynyt:
9.8.2011 7:40
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Katkis » 24.8.2011 21:20

Katkis kirjoitti:Pyöränä yz250f -05, eli miten lähtisin tutkimaan kun nopeasti kaasua väännettäessä booaa, kaasusta irroitettaess putkessa paukkuu, nykii tasakaasulla ajettaessa ja tyhjaäkäynti kierrokset vaihtelevat eli välilla kun irtoittaa kaasusta jää kierroksia päälle, välillä taas laslee normaaleihin tyhjäkäynti kierroksiin.

Iso kiitos avuista!


Eli kaasari putsattu, isompaa suutinta koitettu (48) ja samaa tekee myös isommalla suuttimella, toimii jos vääntää seosruuvvin lähes auki n.6 kierrosta mutta ei taida olla tällöin kaikki kunnossa, vuotoja ei havaittu. Voiko kyseinen vika johtua venttiileistä vai onko sytkässä häikkää?
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut jot » 24.8.2011 21:34

mikä on vakio tyhjäkäynti suutin? Seosruuvin asento pitää olla 1-3 kierrosta auki. Kokeile uudella bensalla, tankki ja kaasari tyhjäksi ja uuttaa sisään. Tuo nykiminen tasakaasulla ainakin viittaisi siihen sekä putkeen ampuminen.

Voisit myös kokeilla neulaa rikkaammalle.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 24.8.2011 21:42

Kannattaa varoa sen seosruuvin kanssa, kuten varmaan tiedät niin eihän se aukipäin kääntäessä mihinkään stoppaa vaan putoaa. Luulen myös että 6 kierroksen kohdalla sillä ei ole myöskään enää mitään vaikutusta.
Katkis
Liittynyt:
9.8.2011 7:40
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Katkis » 24.8.2011 21:43

jo kirjoitti:mikä on vakio tyhjäkäynti suutin? Seosruuvin asento pitää olla 1-3 kierrosta auki. Kokeile uudella bensalla, tankki ja kaasari tyhjäksi ja uuttaa sisään. Tuo nykiminen tasakaasulla ainakin viittaisi siihen sekä putkeen ampuminen.

Voisit myös kokeilla neulaa rikkaammalle.

Bensat vaihdettu, neulaa voisi vielä koittaa nostaa..
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 24.8.2011 21:46

Kaksi kertaa olen kohdannut tilanteen (kerran oma, kerran kaverin) että FCR-kaasarissa neulasuutin (siis se johon pääsuutin ruuvataan) on jotenkin kulahtanut vaikka päällepäin ei näy paljon mitään. Vaihtaminen kuitenkin auttoi.
Katkis
Liittynyt:
9.8.2011 7:40
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Katkis » 24.8.2011 21:52

Anssi_L kirjoitti:Kaksi kertaa olen kohdannut tilanteen (kerran oma, kerran kaverin) että FCR-kaasarissa neulasuutin (siis se johon pääsuutin ruuvataan) on jotenkin kulahtanut vaikka päällepäin ei näy paljon mitään. Vaihtaminen kuitenkin auttoi.
Kuuloostaa kokeilemisen arvoiselta..täsmääkö oireet?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 24.8.2011 22:24

No selvin oire oli mulla se että pienellä kaasulla kävi tosi räkäisesti.

Sullahan noi kuulostaa aika paljon siltä että laihalla kävis vaikka suutin on jo iso ja ruuviakin avattu ihan saakelisti. Break cleaniä imukurkun huituville ilmavuoden tsekkaamiseksi? Kannattaa myös tarkistaa että hot start sulkeutuu kunnolla.
Katkis
Liittynyt:
9.8.2011 7:40
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Katkis » 1.9.2011 9:50

booaaminen loppui kun korjasi kiihdytyspumpun o rengas virityksellä, putkessa paukkumiseen ei auttanut eli paukkuu putkessa kun kaasusta päästää eli johtunee laihasta seoksesta mutta mitä suutintta isontaa vai isontaako edes, laitoin vakio tyhkäkäynti suuttimen takaisin koska 48 röpötti ja seos 3 kierrosta auki.