Viestejä seuratessa tulee fiilis, että nyt sokeat neuvovat kuuroja. Vika ei kuulosta yhtään pakoaukonsäätimen vialta.
- Pakoaukonsäädin on kiinni/alhaalla alakierroksilla ja vastaavasti auki yläkierroksilla
- Jos säädin juuttuu kiinni, niin ylätehoa katoaa, mutta ei kone polvilleen mene
- Jos säädin juuttuu auki, niin vastaavasti alavääntöä katoaa, mutta ei kone mykäksi mene
- Pakoaukon säätimen putsaus kuuluu 2T pyörässä normaaliin huoltoon esim. männänvaihdon yhteydessä tai useamminkin. Huollossa purat kaikki PA-säätimen osat irti ja liotat ne puhtaiksi liuottimessa/naftassa/yms. aineessa
Jos 2T pyörä menee polvilleen yhtäkkiä yläkierroksilla, niin vika löytyy todennäköisesti polttoaineseoksesta tai sytkästä. Mahdollisia veikkauksia:
- Kosketushäiriö sähköissä, kohteita vosi olla sammutusnappi, puolan maadoitus, puhkihankautunut johtosarja, hajallinen tulpanhattu, jne.
- Roskia kaasarissa/tankissa. Pääsuutin menee tukkoon ajoittain tai tankista ei tulee tasaisesti bensaa. Neulaventtiili voi myös jumittaa
- Kampiakselin stefa hajalla vaihteiston puolelta. Kerää öljyä kampikammioon ja nostaa sen ylös korkeilla kierroksilla. Pyörä savuttaa tällöin runsaasti.