Miksamies79 kirjoitti:Hyrrävoimat pyrkivät työntään massaa suoraan eteenpäin, siksi tuntuu raskaammalta, varsinkin puunkierrossa, ja on raskaampi kääntää. Vaikka painoeroa ei hirveesti olisikaan.
Hyrrävoima(keskeiskiihtyvyys) vastustaa LIIKKEEN MUUTOSTA. Seuraavassa kuvaus suureista ja ns. voiman suunnista.
Oikean käden säännöllä kappaleelle määräytyy vektorisuure jonka mukaan esim nelitahtimoottorille voidaan laskea voima millä moottori saadaan poikkeamaan asemastaan.
Näppärä jätkä saattaa keksiä, että moottoripyörän pyörivät massat aiheuttaa +suuntaisen voiman. Yamahan motogp pyörän moottori pyörii väärin päin ja näin voiman suunnaksi tulee -. Volá, saadaan vähennettyä hyrrävoiman vaikutusta. Eli pyörivän kappaleen muodostamaa voimaa joka vastustaa liikkeen muutosta.
Jos hyrrävoima pyrkis työntään massaa suoraan eteenpäin niin rälläköinti sais aivan uuden ulottuvuuden