Renkaat/Piikit

wolvie

ViestiKirjoittanut wolvie » 5.3.2011 9:45

Meillä on ollut trellikkaa ja ja mitakkia ja molemmat kestäneet todella hyvin.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
vilble_
Pyörä:
KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut vilble_ » 5.3.2011 9:48

PKS kirjoitti:mulla on trelleborgin renkaat menossa jo 3 talvea ja vieläkin pitoa on aivan hyvin eikä yhtään piikkiä puutu, muutama katkennut takarenkaasta, etummainen vielä melkein kuin uusi. näin harrastekäyttöön olleet oikein hyvät :) ei ole mennyt rahat hukkaan nuissa :)

Mullaki on samat trelleborgit ja edestä pari nastaa "vääntyny" sivulle. Ja takaa pari nastaa kulunu pohjnaaan asti mutta yhtään ei oo nastoja irti lähtenyt niinku kiinalaisissa piikeissä. Ja noilla on ajeltu kolme talvea + päitsi että että =dd
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
.

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 7.3.2011 20:11

onko noi bilteman renkaat millasia ? kannattaako edes ostaa.
OA243
Pyörä:
YZ450F

ViestiKirjoittanut OA243 » 7.3.2011 23:07

Noista oli offroadprossa juttua just, pyörässä oli alla ostaessa tollaset, kulu kauheella vauhdilla ja pidot huonot. En tykänny. Mutta noissahan on eroja jo saman mallistenkin renkaiden kesken. :D
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04

ViestiKirjoittanut timpax41 » 8.3.2011 2:30

Jan_ne89 kirjoitti:onko noi bilteman renkaat millasia ? kannattaako edes ostaa.

Mulla kesti tietysti edessä jotenkin,mut takana ei mitään.Kannattaa ostaa kunnon rengas ainakin taakse,jos ei sit tykkää renkaan vaihdoista ;)
wolvie

ViestiKirjoittanut wolvie » 8.3.2011 2:58

Kumpikohan tulee halvemmaksi, ostaa suoraan kunnon renkaat vai ostaa useampi sarja bilteman renkaita?

Toki vertailuun vaikuttaa rata, olosuhteet ja ajotyyli.

Mulla kestänee kaksi tai kolme talvea noi mitacit, joten ei ne ihan kauhean hintaiset ole per talvi.
Tommi Toukola
Pyörä:
KTM 200EXC

ViestiKirjoittanut Tommi Toukola » 8.3.2011 9:11

Omat kokemukset on nastarenkaista sellaiset, että Trellikalla tulee harraste-enduro takana halvimmaksi ja Misukalla kalleimmaksi. Edessä pärjää kaikilla. Kesällä taas Biltemalla täällä lievestuoreen kivikossa on halvinta harrastaa ja edessä jopa kaikkein suuntavakain kumi kapeena ja korkeana. Takana kestää juuri saman neljä ajokertaa kuin Misukka ja käännettynä toisen mokoman jonka jälkeen pito loppuu molemmista kun on nurkat pyöreinä. Ketjuissa halvimmaksi tulee laatu ketjut jotka kestää kolme kertaa sen mitä puolet halvemmat. Jarrupaloissa olen testannut alkuperäisiä, carbonloraine, Biltema ja joku muistaakseni sbs? joista halvinta oli ajaa noilla sbs. Kestävät saman kuin alkuperäiset mutta ovat halvempia, Biltema on halvin ostaa, mutta häviää märällä kesken ekan ajoreissun ja pilaa levyn, kuivalla ok. Samaten carbonloraine kestää loputtomiin, mutta syö levyn hujauksessa. Nämä siis kivikossa ajettuja kokemuksia, hiekalla saattaa olla asia erilainen.
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 8.3.2011 20:30

timpax41 kirjoitti:

Mulla kesti tietysti edessä jotenkin,mut takana ei mitään.Kannattaa ostaa kunnon rengas ainakin taakse,jos ei sit tykkää renkaan vaihdoista ;)
oon itasepäinen suomalainen enkä kuuntele teitä :D meen huomenna testiks ostamaan taakse bilteman enskarenkaan ja mahd viikolopulla testaamaan jo (: näyttää noi kelit jo olevan semmoset että vaihan jo kesärenkaat alle.
wolvie

ViestiKirjoittanut wolvie » 8.3.2011 20:32

Näillä keleillä taitaa olla ihan sama mikä rengas on alla. Tämä siis ainakin täällä ruuhkasuomessa.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04

ViestiKirjoittanut timpax41 » 8.3.2011 22:50

Jan_ne89 kirjoitti:
timpax41 kirjoitti:

oon itasepäinen suomalainen enkä kuuntele teitä :D meen huomenna testiks ostamaan taakse bilteman enskarenkaan ja mahd viikolopulla testaamaan jo (: näyttää noi kelit jo olevan semmoset että vaihan jo kesärenkaat alle.

Oikein :D
Eetu16
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Eetu16 » 9.3.2011 18:49

Mikäs koko eturenkaaks olis hyvä, kun nykynen näyttää niin ohuelta? Pyörä on honda crm, ja tilaa tuntus olevan leveemmällekkin.
wolvie

ViestiKirjoittanut wolvie » 9.3.2011 19:34

Eetu16 kirjoitti:Mikäs koko eturenkaaks olis hyvä, kun nykynen näyttää niin ohuelta? Pyörä on honda crm, ja tilaa tuntus olevan leveemmällekkin.

Mikä rengas siellä on nyt?
_Jake_
Pyörä:
Husqvarna Wr

ViestiKirjoittanut _Jake_ » 9.3.2011 22:42

Jan_ne89 kirjoitti:
timpax41 kirjoitti:

Missäs on semmoset kelit jo että pääsee ajamaan enskaa kesäkummeilla?
33du

ViestiKirjoittanut 33du » 10.3.2011 9:30

Tuskinpa vielä missään, pinta voi jossain olla sulana ja jäätä alla.. Säästää väärässä paikassa jos nyt jo vaihtaa kesäkumit alle ja sen takia konttailee urakalla...
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 11.3.2011 0:33

_Jake_ kirjoitti:
Jan_ne89 kirjoitti:
timpax41 kirjoitti:

Missäs on semmoset kelit jo että pääsee ajamaan enskaa kesäkummeilla?
akaan rata rossirata kuulemma alkaa oleen jo siinä kunnossa että piikkejä ei tarvi. ja toi ylöjärven rossihalli on tossa vieressä, sinne pääsee kans ajamaan sitte.