mikseri100 kirjoitti:Mikä näissä -04-05 rmz/kxf pyörissä on vikana? onko kannessa jotai paskaa vai?
Paljon on hajoillu noita mutta varsinaista syytä en oo ikinä kuullut...
Moottorin ongelmiin ei ole ole yhtä syytä. Moottorissa on lukuisia suunnitteluvirheitä ja yksi asia johtaa toiseen. Alla muutamia ongelmia:
- Ylikuumeneminen aiheuttaa monesti alkusysäyksen ongelmille. Kytkimen luistaminen aiheuttaa lisää lämpöä.
- Väärin suunniteltu venttiilikoneisto -> Nokat väärällä profiililla ja karkaisu huono -> paininkupit kuluu puhki -> moottori tuhoutuu
- Imunokan rattaan lämpösovite luistaa ylikuumenemisen / muiden ongelmien seurauksena -> venttiilit kiinni mäntään
- Heikot venttiilit kummastakin päästä ja heikot seetit
- Heikko öljynkierto ja öljypumpun sihtiin kertynyt epäpuhtaus pahentaa tilannetta -> nokat leikkaa kiinni ja täystuho valmis
- Heikko kampiakseli ja kiertokanki, eivät kuitenkaan olleet moottorin heikoin lenkki
- Huono vaihteensiirtomekanismi -04 pyörissä.
- Heikot virtavehkeet, varsinkin CDI boksi
Osaa ongelmista oli yritetty korjata jo -05 mallissa, mutta kaikista ei oltu päästy eroon. Kx250f -06 -> ovat sitten jo ihan soivia pelejä, Suzuki RMZ250 oli samaa roskaa vielä -06.