Muuta Keskustelua

SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 31.5.2010 21:30

Mitäs pidit kisasta?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
JP1305
Pyörä:
KTM EXC 300 '12
Liittynyt:
24.6.2006 16:58

ViestiKirjoittanut JP1305 » 1.6.2010 8:44

Kisahan oli mitä mainioin. Reitti suurimmaksi osaksi tuttua kun kotikisasta kyse.
Eka siirtymä ja kaikki pätkät tosi siistejä, vielä kun pyörä pysyis paremmin nipussa niin sais parempia aikojakin (seliseli, takajarruhan on vaan hidaste). :lol:
kozi
Pyörä:
KX250F
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.4.2006 15:38

ViestiKirjoittanut kozi » 1.6.2010 15:18

Onko jiipee tietoa järjestetäänkö karjalan kankailla cross countrya tänä vuonna? Oli tosi makee kisa viime vuonna! Harmi, kun ei tuohon enskakisaan päässyt...
JP1305
Pyörä:
KTM EXC 300 '12
Liittynyt:
24.6.2006 16:58

ViestiKirjoittanut JP1305 » 2.6.2010 0:26

Järjestetään toki, syyskuussa tällä kertaa.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 2.6.2010 22:48

Dame, joutuu ostaan kolme kertalisenssii tänä vuonna :(
Juu, siis oli odotukset kyl niin katossa tosta teitin kisasta, ennakkotiedotus ja kaikki etukäteen niin kymmenen pinnaa ja pari kisaa siellä jo nähneenä (talvikisassa kusi kyllä niin spoorin heikkous kuin tiesiirtymien aikataulutus kuin niiden määräkin, mutta kaikki muu oli - myös fasiliteeteitään - parasta missään kisassa ikinä, CC:ssä se aamun ilmotautumisjökki ja nollatiedotus jonolle kusas) tiesin et pahasti ei voi mennä mettään ja kiva tulla kun kuskit ja kaikki muutkin on varmasti huomioitu ja hommat rokkaa. No sit heräsin aamulla 7:12 johkin ihan hirveeseen biisiin, kiitos siitä ilmottauduin jo ennen ruuhkaa ja sit kyyläilin auton ikkunasta jonon mittaa et huh huh, kiitti herätyksestä AJOISSA ;) Okei, siis mä parkkeerasin siihen viereen ettei tarvii kävellä (yök) paljoo.

No matkalle sinne oli menny liina poikki, mopo heittäny voltit autossa ja kastellu niin tavaratilan kuin koneekin bensalla. Ja aamulla kaiken unohtaneena kännäsin sen sit tulpan pimeeks. Kerkisin akunkin vaihtaa (referenssiks testasin piltsun akkua, Nitro jonka vaihdoin pyörittää tuplaponnekkaasti ja kolminkertasen ajan) jne. Ja kun olin päässy viimein lähdöstä liikkeelle, 6km ja vajaa viiskymppiä vauhtia, KATKES suoralal pienessä laineessa ETUAKSELI. Hemmetin japsikakkaa, on se nyt kestäny kohta 50h tossa lehmässä maastossa retuutusta ja sit tuolla 100% onnessani kunnon safarihengellä vetelen siirtymää ihan fiiliksissä kuulmeatta ja näkemättä mitään ulkomaailmasta suoraan täydestä nautinnosta! Oli siis kyl niin matkalehmillekin sopivaa reittiä kun vaan olla voi ja oli ihan mielttömän hienoo pöristellä meneen vaan. Tietty ne muutama kapeahko pehmeehiekkanen kohta oli hankalia kun ei teho riitä vetään hanalla vaan joutuu koittaan seuraa edellisen jälkee, mut ei haitannu.
Ja mä vielä kuulin pikkulinnulta pe klo 21 aikoihin että ykkönen on semmosta mihin ihan varmaan ihastun mut kolmosella on pahoja tukkiesteitä - no kävin kyylään ne ja tiesin et jokasta uskallan lehmälläkin jamalla koittaa ja jos on tatsi / fiilis kohillana niin saa hypättyä joka toiseen.

No siis kävi niin kuin kävi, olkapää edellä laskeuduin kun etunen tietty läks alta yksin tein suorana ajaessa. Terveyskeskuksen lääkäri on niin hirveä, että vieläkin pahalta tuntuu millasissa käsissä skäläiset on. Kotona rtg ma paikallisessa (meillä ihan loistavat lekurit) ja omalääkärille, EI murtumia. Jännevikoja/ruhjeita, käsi ei pelitä normaalisti, toipumisennuste työkuntoon 2-3vkk. Nyt 3pv tullu tehtyä hommia tyyliin yks isompi työ ja jotain pieniä päivässä, aika paljon joutuu pitään odotteluataukoja apuja saadakseen milloin vaaditaan kahdelta kädeltä voimaa. Kovasti oon jumpannu kättä ja päivä päivältä parempaan päin mennään, mutta kivut on kyllä kovat milloin menee yhtään painoo ottaan kädelle. Tänään just menin ottaan kii iskariosista ja sit ei voinu asiakkaan palikoita pudottaa, piti vaan irvistää ja pitää kii kunnes oli turvallisesti. Ei kyl saa lihasvapinaa estettyä ja silmätkin kostuu, sen verta tekee kipeetä virhearvioinnit. Oman mopon korjailu on jo mallillaan, ei puutu enää kun sisään painunu liukuputki.

Jos nyt ei sentään, toivottavasti, enöö ikinä tarttis istua autossa 13h, pistää rahaa 160e ja teloo vielä iteensä päässäksene ajaan 6km! Mut CC ja ehdottomasti näillä näkymin lähdössä. Pikkasen voisitte kyl niitä nopeimpia paikkoja hidastaa muuten kuin niillä stoppareilla ja sit mainostasitte sitä myös matkaendurofoorumilla/sille porukalle. Svedut on keksiny järjestää niitten 4D enduroon möhköluokat erikseen ja suosio on suuri, ei olis mikään ongelma teidänkään laittaa erikseen ns. "takatappi"luokka, eli pyörille jotka on rekisteröity kahdelle - takatapit saa tietty turvallisuussyistä poistaa, mutta otteessa se pitää olla ja orkkis kiinnikkeet löytyä, eli kisaenskat ei siihen pääse. Meinaan toi möhkömopoporukka on moninkertanen verrattuna kisaenskaporukkaan ja sejengi voi lähtee mopoilla ajen vaikka Kiteelle viikonlopuks.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 5.6.2010 13:38

Luin tuosta Sipoon proggiksesta OffroadPron nettisivuilta. Täytyy kyllä todeta että KERRANKIN hyviä uutisia, ja toivotaan että homma onnistuu suunnitelmien mukaan. Aivan loistavaa. Vanha ihan herkistyy tällaisista uutisista... *snif*
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40
Renthal vs. Regina

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 8.6.2010 20:29

Kokemuksia reginan ja renthalin ketjujen eroista? Kaupassa maksaa Renthalin R3 O-ring -ketjut 112e ja vastaavasti Reginan 135 ORN6 77e. Mistä moinen ero vaikka kummatkin ovat o-renkaisia?

Toisekseen, kuinka hyvin 118 lenkkiä riittää ? Aikaisemmin oon ostanu aina 120 lenkkisiä ketjuja eikä muistaakseni ole tarvinut ikinä lyhentää yhtään...
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 8.6.2010 23:34

Guuna#243 kirjoitti:Kokemuksia reginan ja renthalin ketjujen eroista? Kaupassa maksaa Renthalin R3 O-ring -ketjut 112e ja vastaavasti Reginan 135 ORN6 77e. Mistä moinen ero vaikka kummatkin ovat o-renkaisia?

Toisekseen, kuinka hyvin 118 lenkkiä riittää ? Aikaisemmin oon ostanu aina 120 lenkkisiä ketjuja eikä muistaakseni ole tarvinut ikinä lyhentää yhtään...


Tohon renthalin hintaan saa jo DID:n x-rengasketjut joita ei tartte vaihtaa ku parinvuoden välein :D
suosittelen!
Mun mielestä 120 lenkkisestä oon aina lyhentäny n.2-3 lenkkiä.
-Red Injection-
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 8.6.2010 23:45

YZi kirjoitti:
Guuna#243 kirjoitti:Kokemuksia reginan ja renthalin ketjujen eroista? Kaupassa maksaa Renthalin R3 O-ring -ketjut 112e ja vastaavasti Reginan 135 ORN6 77e. Mistä moinen ero vaikka kummatkin ovat o-renkaisia?

Toisekseen, kuinka hyvin 118 lenkkiä riittää ? Aikaisemmin oon ostanu aina 120 lenkkisiä ketjuja eikä muistaakseni ole tarvinut ikinä lyhentää yhtään...


Tohon renthalin hintaan saa jo DID:n x-rengasketjut joita ei tartte vaihtaa ku parinvuoden välein :D
suosittelen!
Mun mielestä 120 lenkkisestä oon aina lyhentäny n.2-3 lenkkiä.

Selvä homma, pitää katella.
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 9.6.2010 18:13

Renthalin ketjujen hintaanhan saa kahet CZ:n x-rengasketjut ja asennuskaljat päälle.. ;)
Ja kyllä muuten kestää!
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 10.6.2010 0:59

Niin tai kun kattoo www.brps.fi niin huomaa et saa DID'iäkin alkaen 52 egee...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 10.6.2010 6:26

AlluMan kirjoitti:Renthalin ketjujen hintaanhan saa kahet CZ:n x-rengasketjut ja asennuskaljat päälle.. ;)
Ja kyllä muuten kestää!
muistankohan väärin(en ihan sata varma) jos sanon että mulla oli ton merkkiset ketjut ja ne oli kyllä huonoimmat koskaan.Sen jälkeen en ole käyttänyt kun reginan tai didin ketjuja.Niiden ainut ongelma on että tahtoo jumittua ne kiristyspultit kun ei tarvi kiristellä ketjuja
ranne putos..
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 10.6.2010 23:22

Ite oon nyt 45h körötelly CZ:n ketjuilla eikä oo paljoa tarttenu kiristellä. Piikissä ainakin toiminee nätisti!
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 11.6.2010 17:01

On toi motocrossi vaan niin eriluokan businestä jenkeissä. Näyttää jotenkin niin karulta jos vertaa Mattilan ja kumppaneiden taivallusta MM endurossa.

http://motocross.transworld.net/1000097 ... uzuki-rig/
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 11.6.2010 23:07

No eipä mee suomikrossareillakaan paremmin, vertaas vaikka Kovalainen tai Seistola. Kaiken nekin on saanu laittaa mitä on pystyny ja tuskaa näyttää olleen aina.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413