Järki käteen, etit netistä mitkä suuttimet on ollut kiinni kyseisessä mopossa ja alat siittä läheltä ettimään. Oikean suuttimen pitäisi löytyö siinä +-10 numeroa vakiosta, jossei näin ole ongelmat on jossain ihan muualla.
Paniini kirjoitti:Pidä vaan toi 450 pääsuutin, sullahan ei ollut vakio ilmaputsarin hilppeitä kiinni? Laita vähän isompi tk suutin mitä siinä manuaalissa on ja vakio neula. (olettaen että sulla on vakio kaasari ja saman vuosimallin pyörän manuaali)
Henkkaq kirjoitti:En ite ainakaan nähny mitään muita suuttimia kun pääsuuttimen.. voiko se sitten olla mahdollista että edelliseltä omistajalta on se jäänyt laittamatta?
-Jubyz- kirjoitti:Tuli tuossa ostettua jokin aika sitten tommonen isorenkainen kasivitonen YZ vm. 2004 niin siitä nyt sitten muutaman kysymyksen heitän.. Kauheesti ei näistä rossipyöristä oo kokemusta, mopoikä alkaa olla jo ohi että niistä on jonkun verran kokemusta..
Eli mitä tässä nyt kannattaa tarkastaa/seurata/testata jne. edellisen omistajan jäljiltä, ja muuten kun pyörällä alkaa olla jo hieman ikää ?
Olisiko syytä tarkistaa esim. kiertokangen ja kampuran laakereita ?
Ilmoittaako ne huonoa kuntoaan muuten kuin avaamalla koneen..?
Mitä juttuja tulee ottaa huomioon näissä vehkeissä esim. huollon ja ajamisen kannalta ? Onko jotain mitä kannattaa seurata koko ajan, esim jos käyntiäänessä on jotain ? Mitä tulee välttää/varoa ?
Ilmanputsaria kannattaa vissiin puhistella ja öljytä melko ahkeraan ? Tarviiko kuitenkaan joka kerran jälkeen jos ei montulla käy ajamassa, että pölyää paljon ?
Mäntäähän näihin vissiin pitäisi vaihdella kans melko ahkeraan, ilmeisesti suositus on n. 50 tuntia ? Tarviiko harrastelijalla joka ei kulje radalla vaihtaa noin usein, meneekö esim 80-100 tuntia kun ei tuo ajaminen ole kauheaa huudatusta ?
Edellinen omistaja ei ole vaihtanut mäntää näemmän ollenkaan, ja pyörä ollut sillä jotain 5 vuotta että männän vaihto alkas varmaan olla tarpeen ? Mitä tuossa mäntää vaihtaessa pitää ottaa huomioon ?
Voiko näiden vakiopyttyä hoonata kun siihen olisi vehkeet, kannattaako ? Ja minkälainen mäntä kannattaa ostaa, jollain muutaman hepan tehoeroilla ei niin sitten mitään väliä, kunhan kestäisi vain mahd. pitkään ja pytty pysyisi hyvänä..? Männän koko ?
Yläkierroksilla kun vähän vingauttaa ja löysää niin kuuluu kilinä, johtuuko tämä tuosta männästä
( männäntappi väljä..? ) vai jostain muusta..? Tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu vaikka kuinka huudattaisi ja tarkkaan kuunteleisi, eli ei pitäisi olla mitään irtonaista joka kilisee..
Onko 2,5 % seos sopiva ?
Tässä tuli näitä kysymyksiä melkonen litania, toivottavasti jaksatte vastailla.. Erittäin kiitollinen olisin jos näihin vastausta löytyisi niin pääsisi hyvin alkuun.. Vastauksia olisi toki voinyt löytyä jostain tuolta satojen viestien joukosta hajallaan, mutta ajattelin että kysyn nyt kerralla kaiken liittyen juuri tähän malliin..
Kiitän!
-Jubyz- kirjoitti:Kiitos vielä vastauksista cross@rille ja fmx016:lle...
Jos vielä siihen löytyy mielipidettä että kannattaako tohon kasivitoseen laittaa valu- vai takomäntä ?
Pienillä tehoeroilla ei niin väliä, kunhan mäntä ja pyörä kestäs vaan mahollisimman pitkään..
Ikuisuuskysymys, mutta eikö valumäntä oo kestävyydeltään parempi, jos tehoja ei katsota niin tarkkaan ?
Vai olenko saanut väärän kuvan kun tästä löytyy aika paljon keskustelua..
Niin ja onko täällä rossipuolella jotain mörköjä mäntien valmistajissa, kuten mopopuolella taitaa ainakin olla steptwo ?