Yamaha YZ Topic

fmx016
Pyörä:
yz 250 -2008
Paikkakunta:
016 Rovaniemi
Liittynyt:
1.7.2008 18:55
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut fmx016 » 8.6.2012 15:08

murtomaki kirjoitti:Onks kellään tietoo/kokemusta. Kyseessä yz250, kone nakuttaa tyhjäkäynnillä. Kun lisää vähän kierroksia niin ääni lakkaa. Koneessa voimatallessa. Ei välystä kiertokangessa ja männässä. Kytkimen käyttö ei vaikutusta. Missä vika?? Olisko vika pakoaukon säätimessä??



se on normaalia esson pojilla. Ei mulla ole yksikään yamaha nakuttanu eikä nakuta nykynenkään.
Simppeli_Simula
Liittynyt:
1.5.2011 1:53
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Simppeli_Simula » 17.6.2012 18:24

Moro kaikki motoristit! Olis tarkotus laittaa itelle rossipyörää ja olen kattonu jo yhen melko vakuuttavan 125yz '02. aattelin vain kysyä pari pikku seikkaa eli paljon ajaa männällä ja kuinka kauon ajelee tankilla ns. vaihtelevaa enska-ajoa. pyörässä hgs tehari
likis123
Liittynyt:
6.2.2012 18:24
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut likis123 » 20.6.2012 15:57

-Jubyz- kirjoitti:Tuli tuossa ostettua jokin aika sitten tommonen isorenkainen kasivitonen YZ vm. 2004 niin siitä nyt sitten muutaman kysymyksen heitän.. Kauheesti ei näistä rossipyöristä oo kokemusta, mopoikä alkaa olla jo ohi että niistä on jonkun verran kokemusta..

Eli mitä tässä nyt kannattaa tarkastaa/seurata/testata jne. edellisen omistajan jäljiltä, ja muuten kun pyörällä alkaa olla jo hieman ikää ?
Olisiko syytä tarkistaa esim. kiertokangen ja kampuran laakereita ?
Ilmoittaako ne huonoa kuntoaan muuten kuin avaamalla koneen..?

Mitä juttuja tulee ottaa huomioon näissä vehkeissä esim. huollon ja ajamisen kannalta ? Onko jotain mitä kannattaa seurata koko ajan, esim jos käyntiäänessä on jotain ? Mitä tulee välttää/varoa ?

Ilmanputsaria kannattaa vissiin puhistella ja öljytä melko ahkeraan ? Tarviiko kuitenkaan joka kerran jälkeen jos ei montulla käy ajamassa, että pölyää paljon ?

Mäntäähän näihin vissiin pitäisi vaihdella kans melko ahkeraan, ilmeisesti suositus on n. 50 tuntia ? Tarviiko harrastelijalla joka ei kulje radalla vaihtaa noin usein, meneekö esim 80-100 tuntia kun ei tuo ajaminen ole kauheaa huudatusta ?

Edellinen omistaja ei ole vaihtanut mäntää näemmän ollenkaan, ja pyörä ollut sillä jotain 5 vuotta että männän vaihto alkas varmaan olla tarpeen ? Mitä tuossa mäntää vaihtaessa pitää ottaa huomioon ?
Voiko näiden vakiopyttyä hoonata kun siihen olisi vehkeet, kannattaako ? Ja minkälainen mäntä kannattaa ostaa, jollain muutaman hepan tehoeroilla ei niin sitten mitään väliä, kunhan kestäisi vain mahd. pitkään ja pytty pysyisi hyvänä..? Männän koko ?

Yläkierroksilla kun vähän vingauttaa ja löysää niin kuuluu kilinä, johtuuko tämä tuosta männästä
( männäntappi väljä..? ) vai jostain muusta..? Tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu vaikka kuinka huudattaisi ja tarkkaan kuunteleisi, eli ei pitäisi olla mitään irtonaista joka kilisee..

Onko 2,5 % seos sopiva ?

Tässä tuli näitä kysymyksiä melkonen litania, toivottavasti jaksatte vastailla.. Erittäin kiitollinen olisin jos näihin vastausta löytyisi niin pääsisi hyvin alkuun.. Vastauksia olisi toki voinyt löytyä jostain tuolta satojen viestien joukosta hajallaan, mutta ajattelin että kysyn nyt kerralla kaiken liittyen juuri tähän malliin..

Kiitän! :)



seokseks 3 % ja männällä ajaa jevyesti ton 80h harraste ajoo. kone auki ja kato mitä siel on vikana
Tu0bbIch
Pyörä:
Ktm exc 125 -09
Liittynyt:
16.4.2012 20:15
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Tu0bbIch » 28.6.2012 15:53

Mikähän tossa 85cc -09 yyzetassa on ku ei lähe käymää sitte millään. Noin vuoden seissyt tallissa käyttämättömänä ja nyt ei lähe. Vihteistoöljyt on, samoin jäähyneste ja uus tulppakin. Mäntä liikkuu sylinteriputkessa poljettaessa, mutta ei lähe käymää :s Voiko bensa olla "vanhaa" sillä kyseinen bensa-öljy seos noin puolitankkia on ollut pyörässä säilytyksen alusta asti.. :/
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut mikulov » 28.6.2012 16:04

noin vanha bensa ei kyllä syty, autossa voi käyttää, on kai puristussuhde niin paljon pienempi tms. ,kaasari myös tyhjäksi vanhasta liemestä, suuttimet auki jos tukossa & uusi tulppa niin eiköhän pärähdä..
SuolakurkkuJooseppi
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 22:12
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 2.7.2012 12:33

Soittelin äsken jammulle ja kysyin että paljonkos maksaa sytkäkäämit tohon piikkiseen yz:taan. noh sanoivat että myyvät vaan koko virtapään eikä myy pelkkiä käämejä. Hinnaksi sanoivat jotain pitkälle yli 400... Tarkoittaako ne virtapäällä koko systeemiä vai vaan pelkkää aluslevyä ja sytkäkäämejä? Aika hullulta kuulostaa tommonen summa kun pelkkiä sytkäkäämejä saa motomasterilta alle 80 eurolla.

Aloin vaan miettimään kun tosta yz:tasta staattori paskana että jos motomasterilta ostan nuo sytytyskäämit niin pitääkö jotain muutakin ostaa että alkaa laite taas pelittää. Ulkonäöllisesti vanhassa staattorissa ei ole mitään vikaa eli uudella aluslevyllä en tee mitään
valkokilpi YZ projekti
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 2.7.2012 14:59

Mikä toi sun pyörä on, joku -04? Aika kallishan tuo paketti on, itse haen aina vertailuhinnat Thumpertalkilta:

http://shop.thumpertalk.com/oem.php?par ... model=6182

Viime aikoina ovat suomihinnat olleet sen verran lähellä jenkkihintoja että en ole paljon viitsinyt tilailla. Tietty jos joku tarvikeosa lähtee viidesosahinnalla niin voi vähän miettiä.
SuolakurkkuJooseppi
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 22:12
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 2.7.2012 23:12

Itse pyörähän on 88. kone on 91 vuosimallia. Mietin vaan että eihän noi osat nyt niin kalliita ole kun tossa 91 staattorissa ei ole kun aluslevy, kaksi käämiä ja muutama pultti.

Ja juu kiitoksia Anssi! Kätevä sivusto tuo
valkokilpi YZ projekti
Tu0bbIch
Pyörä:
Ktm exc 125 -09
Liittynyt:
16.4.2012 20:15
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Tu0bbIch » 3.7.2012 11:23

mikulov kirjoitti:noin vanha bensa ei kyllä syty, autossa voi käyttää, on kai puristussuhde niin paljon pienempi tms. ,kaasari myös tyhjäksi vanhasta liemestä, suuttimet auki jos tukossa & uusi tulppa niin eiköhän pärähdä..


Vanha bensa lirutettu pois bensaletkust, letku takas ja uus seos heitetty tankkiin, sekä kaasari on putsattu tyhjäksi vanhasta liemestä, suuttimet puhdistettu ja kaikki mahollinen tehty mutta ei lähelläkään edes että lähtisi käyntiin... :roll:
Viil@ri
Pyörä:
Yamaha Yz 250 valkokilpi
Paikkakunta:
Tusby
Liittynyt:
24.3.2007 20:41
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Viil@ri » 3.7.2012 22:36

Mistähän mahtais saada 03 vuotiseen yz250 jäykempiä etu ja takajousia? Osaako joku kertoa paljonko öljyä menee noihin etupumppuihin tai jos olis linkkiä johonki service manuaaleihin nii olis vielä parempi.
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 4.7.2012 8:19

Viil@ri kirjoitti:Mistähän mahtais saada 03 vuotiseen yz250 jäykempiä etu ja takajousia? Osaako joku kertoa paljonko öljyä menee noihin etupumppuihin tai jos olis linkkiä johonki service manuaaleihin nii olis vielä parempi.


Manuaali

Jousia näyttää olevan esim. 24mx.fi verkkokaupassa, tai sitten niitä voi kysellä vaikkapa Motoracing Companysta.
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
Henkkaq
Pyörä:
Yamaha YZ 125
Liittynyt:
24.7.2011 21:20
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Henkkaq » 4.7.2012 13:19

Nyt joku fiksu ja auttavainen kertoo minulle tuon pakoaukonsäätimen toiminta periaatteen! Kyse on piikkisestä yz:tasta. Ja lähinnä haluan tietää miten voin varmistaa pakoaukonsäätimen toiminnan, että vaikka kone ei ole käynnissä ja väännän kaasua nii pitäisikö pakoaukonsäätimessä tapahtua jotain? kiitän!
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 4.7.2012 13:47

Kai kaikissa jammuissa toimii keskipakosysteemillä, eli kiekkoja pitää olla koneessa että aukeaa. Luultavasti koneen kyljestä saa luukun auki jota voi pitää auki vaikka kone käy.
Henkkaq
Pyörä:
Yamaha YZ 125
Liittynyt:
24.7.2011 21:20
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut Henkkaq » 6.7.2012 12:10

joo eli tästä jos ennenkin kyselin, että miksei ota piikkiä. Niin nyt tsekkasin ton pakoaukonsäätimen ja sehän ei liiku mihinkään suuntaan kun antaa kierroksia, mutta sormilla sit kyllä liikkuu, että vissiin kytkinpuolelta jumissa tai muuten vaan paskana? Ja sit on sellanenki juttu että koneesta kuuluu ilkeää kolinaa lähinnä silloin kun ajaa pinta kaasulla tai kierrättää ( vaihe päällä ) ! :paha:
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36
Re: Yamaha YZ Topic

ViestiKirjoittanut xQ » 7.7.2012 0:17

Sulla on levinny sen keskipako systeemin haulit sinne koneeseen. Kytkin puoli auki ja tutkimaan ;)