80/85cc Crossi infoa.

SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 17.1.2006 20:35

SMK;-) kirjoitti:Pikkuisen edes silmiä auki ja järkeä käteen! Toivottavasti kukaan ei usko, eikä ota pätkääkään tosissaan tän SMreisinkin juttuja.
Miten sä voit edes luulla, että jossain kassarissa olis 28hp kun tehtaat lupaa piikkisistä 40hp ja mittaukset näyttää 32-33? Ihan suosista voit lähtee siitä, että kassarien todelliset tehot on välillä 22-25hp MAKSIMISSAAN vaikka kuinka liki 30 luvataankin. En tiedä sitten mitä kaikkia osia sun pyörästä on matkan varrella pudonnu tohon punnitustulokseen vai millä markettivaa'alla se on saatu, mutta ihan huuhaata sekin.
Tää on taas tätä kun "joku sano et siinä on varmaan noilla vireillä ainaski 30 heppaa". Ota joskus alles joku uus kassarin niin huomaat ettei se sun ole ehkä ihan niiiiiin tehokas...susta vaan tuntuu siltä kun silä e kaikkien virien jälkeen pääse enää edes liikkelle kuin tehopiikillä ;-)

Temmin isopyöränen 80cc on muuten piikin rungolla+iskareilla ja painaa yli 90kg, edelleen tilauksesta saatavana. Että sekin meni sitten pieleen.



Mitäs ihmettä selität, kyllä ainakin bike lehdessä piikeistä lähti takanakilta ihan sen 30hp?

Nyt en ihan ymmärrä, yamahan sekä monen muu vaaálla mitattu, miksi ei voisi niin kevyt olla?

Tsekkaappa lequidevert -92 yz 80.

Nyt et kyllä kovi taida tietää. Kyllä niistä kampuralta lähtee piikeistä 35-43hp ja 80cc:stä 16hp-27,5hp merkistä ja mallista riippuen.

Harvinaisen tietämätön äijä olet. Mielenkiintoista kun lehdet ovat penkittäneet piikeistä 30hp+ , e siis takarenkaalta.

Ja minä puhun ihan kammelta tulevista tehoista. Niinkuin kone tehojen puolesta pitää puhuakin.

Ja jos et jo älynnyt niin yz:sta luvataan 27,4hp , ja miulla pyörä ei ole vakio kunnossa.

Mitä helvettiä selität, saat tulla kyllä millä tahansa uudella 85cc:llä viivalle tai vaikka piikillä.

Yamaha lupaa 85cc uudesta yzistä 28hp/70kg , tuosta 27,4hp/61,3kg ;)

Ja minulla pari pollea enemmän.

Miten wert oli penkittänyt sitten 30hp+ cr:stään.


Olet kunnon vajukki, mielenkiintoista kun olet viemässä uusia piikkisiä kuramopoja sillä uudella 85cc:llä?

Edelleenkään se uusi 85cc ei potki , niillä 28hp:n tehoilla ja 70kg:n teholla.

MIkäs sinun on niin vaikea ymmärtää?

Etkö älyä että niitä moottoreiden luonteita on enemmänkin muutettu, mutta siitä 27hp:stä enempää ei ihan hevillä oteta 80cc:stä, joka saatiin irti jo -90 luvun alkupuolella yammusta.

Taidat olla viisaampi kuin savon crossarit ja mekaanikot?

Ja kun viritysastetta pienessä koneessa nostetaan, niin on selvää että tehoalue nousee ylemmäs, jos paremmat huipputehot halutaan repiä .

Ja minun yz antaa huipputehon n.12k kohdilla, kun tehdaskunnossa 11750 rpm, näin ainakin se pyörän laittaja arvioi.

Ja 30hp:lta kassarilta ei kannata odottaa niitä alakierrostehoja, kaikki on siellä ylhäällä.

Mutta et taida olla ihan perillä kaikesta vaikka rossari oletkin varmaan, mut elämä on.


Ja muuten itsekin muistelin että on temmillä 80cc joka painaa n.90kg, mutta piti vetää takaisin koska tuli heti armoton väittely siitä.

Oletkos ajatellut että minkä ihmeen takia pyörä kevyellä pienellä rungolla, muutenkin kevyillä iskareilla yms ei voisi painaa 60kg:ta?

Sekin menee sinulla pieleen, ihan 61,3kg on kuivapaino ja tarkka lukema.

No ei voi mitään, kirjoituksen takaa paljastui nainen, ei siinä mitään, mutta se selittää osan.
tomu
Liittynyt:
18.5.2002 15:04

ViestiKirjoittanut tomu » 17.1.2006 20:42

Sä oot harvinaisen tietämätön, SMK on NAINEN.

EDIT: haha, SMRacing tais just kusasta murkkupesään!
Aijjai, nyt syttyy taas sota!

EDIT2: SMracing, oot hölmö.
Joo, tiedetään. niin mäkin oon, mut silti sä oot aina hölmömpi! Ja ketään ei kaikenlisäks kiinnosta paljoko saat irti tehoa jostain vuoden vasara jamahasta..
btw, savolaiset on kieroja kun korkkiruuvi ettei varmaan oo paljoa luottamista SAVOLAISEEN tietoon.
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 17.1.2006 21:20

Usko nytt jo,että sun yz on paska kaikin puolin vaikka sitä ois kuka tahansa vasaroinut sitä sylinteriä.

Tehtaat lupaavat aina enemmän tehoa ja vähemmän painoa.Vaikka tehdas lupailisikin tuolle läpiväljälle kivikautiselta kamppiselta 27.3847 hv ja 61.4485747kg painoa,niin ne on aina yläkanttiin.Jonkun tehtaan antamissa mittauksissa on jostain syystä sylinteri tarkoin viimeistelty ja siloteltu,tavalliset ruuvit korvattu alumiinisilla ja tuotantolinjasta poimittu keveimmät osat.Uuusissa pyörissä on merkistä riippuen lähinnä parin hv luokkaa,jossain ilmajäähdytteisessä vm 92 yz voikin olla alkuperäisenä jotain 16hv,ja sun läpiväljässä koneessa tuskin puoliakaan siitä.

Lisäksi kehtystä on tapahtunut huomattavasti joskus 90 luvun alkupuolelta,tietoa ja osaamista on tullut huomattavasti lisää.Sun mukaan just vuonna 92 on kuitenkin osattu tehdä koneet paljon paremmin kuin nykyään.Tossa myllyssä on alkuperäisenä pisaran kokoisia valupurseita.

Voidaanko me tulla pärrääjän kanssa kokeilemaan sitä ihmemopoa radalla kun kierretään Suomea kesällä.Kenties jopa nähdä kuinka hyvin se jätättää piikkisiä.

Tajua muuten puhuvasi yhä enemmän pussiin kun jatkat postaamista sen virtuaalikikkelin kasvattamiseksi.

BTW.Onko munkin kawa yhtä raju kuin sun kun se on Janne Suomisen ex pyörä,kanavat muokattu ja siloteltu sun muuta.

Kyllä sä oot hurja grossari.
May the torque be with you
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 17.1.2006 21:26

tomu kirjoitti:Sä oot harvinaisen tietämätön, SMK on NAINEN.

EDIT: haha, SMRacing tais just kusasta murkkupesään!
Aijjai, nyt syttyy taas sota!

EDIT2: SMracing, oot hölmö.
Joo, tiedetään. niin mäkin oon, mut silti sä oot aina hölmömpi! Ja ketään ei kaikenlisäks kiinnosta paljoko saat irti tehoa jostain vuoden vasara jamahasta..
btw, savolaiset on kieroja kun korkkiruuvi ettei varmaan oo paljoa luottamista SAVOLAISEEN tietoon.



Niin itsekin lopulta huomasin että nainen kyseessä.

Ja ketä kiinnostaisi? ehkä sen takia täällä motocross puolella tulekaan pätemään.

Ainut joka nyt osasi vastata asiallisesti oli wert.

Sen takia erehdyin nyt kerran tänne pätemään, kun oli kyse että miten 80cc:ssä on tehoja. Tarkoituksena oli vain esittää faktaa, että kyllä siitä pienestä ja kevyestä kassarista saa suht kiukkusen pelin.

Arvasin että täällä tulee hirveä kiista jos jotakin täne kirjoittaa. Miksi sitten ette jätä noita viestejäni lukematta, jos ne eivät kiinnosta?

Kyllä jo -92 oli paljon muutakin keksitty kuin vasara. Oletko tomu kova äijä nyt, kun alla on uusi piikki, sillä voi sitten kerskua, että on uusi ja hieno pyörä alla, ja kun 2t tekniikasta ei tiedetä, niin pitää jättää -90 luvunkin pyörät näköjään ruostumaan.

Ja sinua ei kiinnosta savolainen tieto, niin noilla video pätkilläni vetosin siihen että jonkunlaista todeistettakin löytyy, kun yleensä sitten tulee vineeminen että mene mopopoika muualle, että sinun pörässässi on korkeintaan 0.004444 hp jne.

Mutta aivan sama mitä sinä tiedät, vaikka hölmö olenkin, niin nyt liukenen täältä crossi puolelta.

Nuo tomun pätemiset on kyllä "tomuna ilmaan" tavaraa.

Mutta edelleen pakkoko on päteä jos ei kiinnosta, tuossa oli vaan esimerkki ja teki niin mieli päteä, että piti päteä tuosta yz:sta kun suhteellisen kireä peli on, vaikka "tietävät" täällä koko ajan sitä haukkuvat vaikka ikinä eivät ole koko laitosta nähneet.
tomu
Liittynyt:
18.5.2002 15:04

ViestiKirjoittanut tomu » 17.1.2006 21:30

Sun pätemiset on luokkaa pieruna saharaan.
btw, mun mopo ei oo uus.. mutta siisti se on.

EDIT: Oli mullakin joskus 80cc rm, tm ja kx. Kaikki oli 90 alkupuolen peruspaskoja mopoja joista luulin sillon toooosi paljon. Mutta, kantapään kautta oppii.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 17.1.2006 21:35

MCL kirjoitti:Usko nytt jo,että sun yz on paska kaikin puolin vaikka sitä ois kuka tahansa vasaroinut sitä sylinteriä.

Tehtaat lupaavat aina enemmän tehoa ja vähemmän painoa.Vaikka tehdas lupailisikin tuolle läpiväljälle kivikautiselta kamppiselta 27.3847 hv ja 61.4485747kg painoa,niin ne on aina yläkanttiin.Jonkun tehtaan antamissa mittauksissa on jostain syystä sylinteri tarkoin viimeistelty ja siloteltu,tavalliset ruuvit korvattu alumiinisilla ja tuotantolinjasta poimittu keveimmät osat.Uuusissa pyörissä on merkistä riippuen lähinnä parin hv luokkaa,jossain ilmajäähdytteisessä vm 92 yz voikin olla alkuperäisenä jotain 16hv,ja sun läpiväljässä koneessa tuskin puoliakaan siitä.

Lisäksi kehtystä on tapahtunut huomattavasti joskus 90 luvun alkupuolelta,tietoa ja osaamista on tullut huomattavasti lisää.Sun mukaan just vuonna 92 on kuitenkin osattu tehdä koneet paljon paremmin kuin nykyään.Tossa myllyssä on alkuperäisenä pisaran kokoisia valupurseita.

Voidaanko me tulla pärrääjän kanssa kokeilemaan sitä ihmemopoa radalla kun kierretään Suomea kesällä.Kenties jopa nähdä kuinka hyvin se jätättää piikkisiä.

Tajua muuten puhuvasi yhä enemmän pussiin kun jatkat postaamista sen virtuaalikikkelin kasvattamiseksi.

BTW.Onko munkin kawa yhtä raju kuin sun kun se on Janne Suomisen ex pyörä,kanavat muokattu ja siloteltu sun muuta.

Kyllä sä oot hurja grossari.


En edelleenkään ole crossari, enkö muka ole teidän mielestä nuubi amis mopopoika pätijä?

Prkl ei kiinnosta pätemisesi, vastaa asiallisesti jos vastaat yv:llä tai päde jossain muualla.

Ja ota asioista selvää : http://www.leguidevert.com/_V2/moto.php ... &d=10&f=20
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 17.1.2006 21:37

tomu kirjoitti:Sun pätemiset on luokkaa pieruna saharaan.
btw, mun mopo ei oo uus.. mutta siisti se on.

EDIT: Oli mullakin joskus 80cc rm, tm ja kx. Kaikki oli 90 alkupuolen peruspaskoja mopoja joista luulin sillon toooosi paljon. Mutta, kantapään kautta oppii.



Ahaaa... kaikki pyörät ovat yksilöitä, ja hyvä päteä kun edes kuvassa tai videossa ole pyörääni nähnyt.

Ei kun sehän on lelumopo josta irtoo 6hp niiq !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Päde lisää yv:llä , mesessä tai jossain.
Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 17.1.2006 22:13

Hei nyt oikeesti menkään paskanjauhantaan jatkamaan ettei Ritäri Ässä anna banskua. Ja kun tä SMreiseri nyt haluaa taistella, niin jos ei oo kerran mitään paperia näyttää että kuinka paljon tehoa on, niin älä ala taistelemaan tarkoilla luvuilla. Voin mäkin sanoa että mun mopossa on 568hp et tos on video kattokkaa siitä kun se sutii ja rapa lentää.
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 17.1.2006 22:31

eiks sen sun yampin pitäny painaa n. 60 kiloo...tuolla lukee että 76 kg....hahaa

kasikympistä sitte revitäänki varmaa joo 30 polee ulos. melkonen virittäjävelho saa olla. tehtaan ilmottamiin tehoihin ei kannata luottaa yhtää...joku ilmottaa tehoiks xx ja seuraava vaalmistaja kattoo sitä ja laittaa omalle tehoiks xx,2 ;)
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 17.1.2006 22:35

Ja ainut asiallisesti vastannut sankarikin puhui pelkkää paskaa. Ei me niitä hondia sillon viritetty muuten, kuin ostamalla uusia renkaita ja vaihtamalla ilmanputsaria. Mun entinen -04 vuoden yz250f potki penkissä takarenkaalle vähän reilut 34 heppaa. Eli se on koneelta karkeesti jotain 38-39hp. Ja se oli vakio silloin. Aika laiska? Pyörittelin takarengasta tossa yks päivä ja ranteella mittasin n. 49 heppaa tehoksi. Silloin oli tehoputki kiinni.

Mikäs siinä, jos sun 14 vuotta vanhasta 80cc yamahasta irtoaa noin paljon tehoa. Anna mekaanikon yhteystiedot, niin siitä tulee mun hovituunaaja. Ostan uuden pyörän ja vien sille sen viritettäväksi, kun se kerran noin etevä on.
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
Ozzy #69#
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
8.3.2005 18:03

ViestiKirjoittanut Ozzy #69# » 17.1.2006 23:32

Yritäkkö tosissas väittää että sun vanha jammu on parempi kun kaupasta uusi ulostyönnetty 85cc tehoiltaan? EI TODELLAKAAN.
http://www.motot.net/galleria/22223
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 17.1.2006 23:45

Ai mikä sota...? yhyy, katkeen, ratkeen, putoon tuoliltani naurusta ;-D!

SMreisinki, lueppa nyt ihan rauhallisesti ajatuksen kanssa nämä tässä kirjoitetut kommentit (kaikkien) läpi. Ihan oikeesti, wert'n viimenen tiivisti koko pointin.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 17.1.2006 23:59

Ihan näin välihuomautuksena sanon, että kyllä 2t:stä saa tehoa. 25hp/50cc, ihan mahollinen lukema. Tai sitten, rc auton kone, 3,5hp ja 5cc. Eli siitä tulis 35hp/50cc. Kuulostaa ihan naurettavalta, mutta niin se vaan on.

Tosin, tätä kyseistä jammua ei vissiin ihan niin paljon oltu viilailtu mitä tollasiin litratehoihin tarvis..;)
Näin se menee.
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 18.1.2006 16:13

iikka88 kirjoitti:Ihan näin välihuomautuksena sanon, että kyllä 2t:stä saa tehoa. 25hp/50cc, ihan mahollinen lukema. Tai sitten, rc auton kone, 3,5hp ja 5cc. Eli siitä tulis 35hp/50cc. Kuulostaa ihan naurettavalta, mutta niin se vaan on.

Tosin, tätä kyseistä jammua ei vissiin ihan niin paljon oltu viilailtu mitä tollasiin litratehoihin tarvis..;)


mut eihän se teho voi nousta kokoaikaa samassa suhteessa, koska KUN 125cc on se n. 33 hp niin 250cc pitäs olla n. 66hp. että sillee...
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 18.1.2006 16:20

iikka88 kirjoitti:Ihan näin välihuomautuksena sanon, että kyllä 2t:stä saa tehoa. 25hp/50cc, ihan mahollinen lukema. Tai sitten, rc auton kone, 3,5hp ja 5cc. Eli siitä tulis 35hp/50cc. Kuulostaa ihan naurettavalta, mutta niin se vaan on.

Tosin, tätä kyseistä jammua ei vissiin ihan niin paljon oltu viilailtu mitä tollasiin litratehoihin tarvis..;)


Taidat verrata nyt näihin entisajan tt-pyöriin? Jos näin on, niin on hyvä pitää mielessä että näissä kaikissa sen ajan pyörissä oli kaksi tai useampia sylintereitä, yksisylinterisestä onkin nuo tehot vähän vaikeampi kiskoa ulos.
Dank memes melt steel beams.