Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

$apa
Pyörä:
Yamaha XT-125 smoto, Peugeot xps 50 enska ja suzuki pv50
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
29.10.2008 19:38

ViestiKirjoittanut $apa » 4.12.2009 20:19

katoin nettimotossa nuita kawasaki kx80, vaikken olekaan ostamassa, ja pilkisti silmää että yhdessä oli laitettu etuvalo. olen hivenen kiinnostunut laittamaan valoja mun kx:än. tuolla motomasterin sivuilla oli tollanen ``täydellinen virtapää valokäämillä``, joten jos sellasen ostaa ja laittaa kiinni ni voiko valot laittaa sen jälkeen? ei tarvitsisi teippailla taskulamppuja :)
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 4.12.2009 20:45

^^kx^^ kirjoitti:katoin nettimotossa nuita kawasaki kx80, vaikken olekaan ostamassa, ja pilkisti silmää että yhdessä oli laitettu etuvalo. olen hivenen kiinnostunut laittamaan valoja mun kx:än. tuolla motomasterin sivuilla oli tollanen ``täydellinen virtapää valokäämillä``, joten jos sellasen ostaa ja laittaa kiinni ni voiko valot laittaa sen jälkeen? ei tarvitsisi teippailla taskulamppuja :)
yleisesti ottaen noilla valomaskeilla ei nää juuri mitään,suositelen kypärä valoa
ranne putos..
$apa
Pyörä:
Yamaha XT-125 smoto, Peugeot xps 50 enska ja suzuki pv50
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
29.10.2008 19:38

ViestiKirjoittanut $apa » 4.12.2009 20:50

mistä ja paljonko se kypärävalo maksaisi?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 4.12.2009 22:35

Kyllä sillä UFOn 99e H4-maskilla jo näkeekin. Tai sit joku iso pyöree umpio. Biltsussa oli muuten joku iso, ehkä 8", kirkkaalla lasilla. Muovia juu, mutta vastaavassa Bosch'ssa mulla oli taannoin Xenon sisällä ja ei kypärävaloo kyllä tarvinnu.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
$apa
Pyörä:
Yamaha XT-125 smoto, Peugeot xps 50 enska ja suzuki pv50
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
29.10.2008 19:38

ViestiKirjoittanut $apa » 5.12.2009 8:50

tuli eilen kokeiltu ledlenser h7r otsalamppua, ja sain sen kiinni kypärään ja síllä näki hyvin. vaikkei se olekaan mikään oikea kypärävalo, niin ainkain se oli parempi kuin ei mitään :D
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 5.12.2009 10:19

SMK) kirjoitti:Kyllä sillä UFOn 99e H4-maskilla jo näkeekin. Tai sit joku iso pyöree umpio. Biltsussa oli muuten joku iso, ehkä 8", kirkkaalla lasilla. Muovia juu, mutta vastaavassa Bosch'ssa mulla oli taannoin Xenon sisällä ja ei kypärävaloo kyllä tarvinnu.
kypärävalossa ainakin se hyvä puoliu että valo siellä mihin katsoo ja sit se että huomattavasti helpompi siirtää seuraavaan pyörään mukana vallankin kun kaveri kyselee 85cc valoa
ranne putos..
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 5.12.2009 11:31

EI tollanen iso umpio pyörässä korvaa mitenkään hyvää kypärävaloa, koska ei näytä mutkassa koskaan sinne minne pitäisi. Helpompihan tuolainen 8" on kyllä hajoittaa kun noita nuppauksia talvella tuppaa tulemaan kohtuullisen usein:)
$apa
Pyörä:
Yamaha XT-125 smoto, Peugeot xps 50 enska ja suzuki pv50
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
29.10.2008 19:38

ViestiKirjoittanut $apa » 5.12.2009 13:36

kyllä se oli parempi ku oli se lamppu kypärässä, valo kulki pään liikkeiden mukaan.
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 5.12.2009 14:57

^^kx^^ kirjoitti:kyllä se oli parempi ku oli se lamppu kypärässä, valo kulki pään liikkeiden mukaan.

Mutta jos haluaa kunnon valot nii laittaa kypärälampun ja normaalivalon pyörään. Valo kääntyy päänliikkeiden mukaan ja sitten on kuitenki pyörässä valo takaa paremman valotehon :lol:
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 5.12.2009 16:00

ei ainakaan valosta ole kiinni kun esim.Silvanilla on 2 xenonia kypärässä ja 1 pyörässä,ei tarvi enää pimeessä ajaa
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.12.2009 21:57

No eihän se iso laajakeilanen umpiokaan näytä tietty missään jyrkässä mutkassa, mutta silloin riittää kypärään IRC 35W 12 tai 24 asteen spottikin. Jos Xenonia ajaa akulla ja kypärävaloa virtapäällä, soveltuu ihan hyvin k.o. pyörään. 35W xenonilel kun ei latausteho riitä sillä käämityksellä minkä sinne saa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 5.12.2009 22:26

Aina 2 toisistaan riippumaton järjestelää kun pimeässä ajaa. Jää reissu kesken kun se ainukainen valo pimenee.Tollanen valomaski on hyvä olla "varalla"
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.12.2009 23:27

Niinpä, tää on koettu ihan henk. koht. Päitsillä -06, en ollut edes kaatunut, mutta johonkin spoorin reunaan oli virtapään piuhat katkennu - Xenon mopossa sano tööt yks kaks yllätäen, kuten Xenon tekee, akun hiivuttua. Ei, ei sit lataa, shit. Ei tullu valoo kypäräspotillekaan. Ei paljon auttanu sama värilämpö (ihan pakollista 500K tarkkuudella max., miel. just sama). Siksi tänä vuonna pistin Xenonin kypärässä ja mopossa toimimana mopon laturilla, mutta kypärävalossa oli lisäksi vaihtoehtoinen NiMH-akkukäyttö, jolla saa jopa koneen (lämpösenä) käyntiin ja jos olis la- tai su- aamuna ollu riittämättömästi starttivirtaa, olis aut saanu yhdellä liittimellä rinnan - kiksiä kun ei ole. Meinaan pimeessä ei kyllä korjaa mitään katkenneita piuhoja, kun ne tarttis ensin löytääkin.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 8.12.2009 23:53

Itse asentelin Husabergiin vakio H4 14/35W tilalle H4 55/55W. Voin sanoa että valotehoa tuli tuplasti lisää ja alue mihin valo osoittaa piteni ja parani huomattavasti. No tulihan niitä wattejakin triplasti. Mutta oli kyllä kannattavaa. Seuraavaks jos ei nää vieläkään niin ostan 35W hidin (4300k) sitte ainakin luulis jo näkevän. ;)
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 9.12.2009 22:28

No juu muakin alkoi kiinnostaa tuolla pimeässä ajo, motocross radalla. Onko joku koittanut ajella siellä ihan kunnon kypärä valolla? Tuleekohan siitä mitään?