Riku, kuten Kervine jo sanoi, kato ensin se ruutan ajotus. Ja säädä se kaasari vaan talvelle, on tossa sen verran jerkkua että kesäkelillä menee kyllin hyvin. Pienesti rikkaalla ei ole ollenkaan niin suuri ongelma kuin pienesti laihalla, eli mieluummin viimenen humma puuttuu kuin kone booaa just kriittisellä hetkellä ja meet etukautta ympäri tai jopa putoot jostain ja mopo niskaan.
Voi olla ettei tänä talvena tarvii paljon ajella jos pakkasta pelkää. Mun ei oo kyllä koskaan tullu mieleenkään, että etupään stefat hajois tai nappulat repeis pakkasen takia, miks niin kävis? Siis tottakai ne nappulat repee, jos se rengas ei edes talviajoon sovellu, Mitroc'lle oli jo -13 ihan liikaa ja monelle ns. merkkirenkaallekin... mut kai sitä nyt oletusarvosesti alla on pakkaseen soveltuvat renkaat, ellei muuta mainita? Ja meneehän ne stefat joo, jos jättää ajon jälkeen mopon ulos ja lähtee sit ajamaan kun liukuputken pintaan tiivistyny vesi on jäätyny, varmaan menee stefat. Mutta ei ne stefat sen pakkasen takia mene, ei varmasti, -30 heikompia stefoja ei varmana edes tehdä. Ja ton em. välttämiseen oiva keino on silikonin suihkautus liukuputkiin iltahuollossa, Päitsillä. Yhteishuollossa ei ollu, niin otin jo ennen lähtöö taskuun silikonipyyhkeen.
Markus, ootko ollu avaamassa spooria vai? Täytä ne jalkatapit vaikka kylppärisilikonilla, sikamassalla, tms. silikonia sisältävällä liimalla. Pursotat täyteen, pistät sormen suuhun/sylkeen tai saippuaveteen ja sillä sit silittelet pinnan. Lähtee lumi ja jää pääosin ihan otsekseen päältä pois, joskus kun ei, pikkusen kopauttaa kantapäällä jalkatappia ja jo lentää. Tauoilla kantsii kyllä potkia suurimpia kökköjä pois, tulee talliinkin sit astetta pienempi lammikko.