Jay_|P kirjoitti:Lentokoneissa käytetään typpee renkaissa sen takia ainakin että se reagoi paremmin lämpövaihteluun, renkaan räjähdysvaaraa ainakin minimoidaan käyttämällä typpeä. Onko se nyt sitten neutraali kaasu, jos on oikee sana.
Tommi Toukola kirjoitti:Jotain tietoa alkaa löytymään, ilmeisesti vanha öljy imetään alipaineella pois iskarista siitä pienestä ruuvin reiästä mikä on siinä iskarin yläpäässä kiinnityspultin ja klikkereiden välissä. Kö. Sitten kait paineella työnnetään uusi öljy sisään ja kun se on tehty imaistaan alipaineella ilmat pois järjestelmästä. Nyt kun painaa iskarin pohjaan ja se tulee omin avuin ulos, ei saisi kuulua mitään porinaa tai muutakaan ilmanvirtauksen ääntä. Mikäli kuuluu on siellä vielä öljyn seassa ilmaa ja se pitäisi saada pois. Ihan enstex kait pitäisi päästää typpi pois (tämä on vain oma ajatus, ei mistään löydettyä tietoa). Mikäli ei päästä kaasua ulos taitaa lentää öljyt siitä pikkureiästä silmille? Kaasun ilmeisesti saa pois kun avaa säiliön pohjassa olevan ruuvin. No nyt vois kuvitella että öljyt on onnistuneesti vaihdettu ja kaasut on pois. Seuraavaksi täytyy löytää jostain info kaasun paineesta ja ilmeisesti se kaasusäiliössä oleva mäntä alapäästä mitattuna asennetaan 30.5mm korkeuteen. Miten se tehdäänkään on kanssa auki. Mikäli nyt menee aivoituksissani jokin täysin metsään olisi kiva jos joku oikaisisi. Nämä ei ole mitään iskariguruilta saatuja vinkkejä ja varmasti osittain virheellisiä menetelmiä, mutta tälläisia asioita löytyy hyvinkin pitkälti juutuupista.