4T vs. 2T

h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut h0m3r » 4.6.2011 7:49

Videota sitten tännepäin, kiitos :D
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut jot » 4.6.2011 11:42

pmc kirjoitti:
shake kirjoitti:Asiasta uutta tietoa!! Kerkesin jo mennä tännekkin kirjoittamaan ja mustamaalaamaan hondan mainetta että se olisi leiponut. Honda vietiin huoltoon ja sieltäpä tulikin puhelu jossa kerrottiin erittäin hyviä uutisia! että kampiakselista oli vain laakeri jumeutunut.

Liike otti yhteyttä hondan maahantuojaan ja näillänäkymin maahantuoja maksaa laakerin jumeutumisesta jontuneet kulut.

"ei 2011 malleissa tuollasta voi tapahtua"

Hondan pikkunelarin keskilaakerin käyttöikä on motocross käytössä juuri toi 35-50h, joten eiköhän se ole ihan normaalia kulumista. Muissa pikkunelareissa tuntuu kaasukahvan asento vaikuttavan keskilaakerin kestoon, mutta Hondassa tunnit tuntuu tulevan täyteen vauhdista riippumatta.


Mitäköhän tarkotetaan keskilaakerilla? Kiertokangen alapäänlaakeriako? Ja ei todellakaan ole 35-50h aikana normaalia että leikkaa. Pitäisi joka pyörällä päästä ainakin se 100-150h isommilla enemmän.
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut ilexxx » 18.6.2011 16:25

Kummal pääsee halvemmal 125 vai 450 crossipyöräl ja onko kauheesti eroa siinä kui usein täytyy vaihdella osia? Miettisin vaan, josko nelari olis kiva, mut jos se on viel kalliimpi, ku toi nykynen niin ei se oikeen sovi. :)
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 18.6.2011 19:02

Aika suhteellista tuo... 450 harrastelu ajossa ei tarvii kun vaihdella öljyjä/suodatinta ja ilmanputsaria putsailla. Mutta sitten kun se iskee kiinni niin tulee lompakolla ikävä 2-tahtista. Ja jos oot 125 2t ja 450 4t vaiheilla niin ota suosiolla 250 4t :D paljon kevyempi/helpompi/kivempi ajella kuin 450, mutta kyllä sekin vie miestä kun antaa happea.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut jot » 18.6.2011 19:03

Muut käyttökustannukset ovat suunnilleen samat mutta moottorin osalta kyllä saattaa nelari tulla pitemmän päälle vähän kalliimmaksi. Tietenkin halvalla pääsee jos ostaa exc 400,450,525 rfs koneella.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut mikulov » 18.6.2011 20:44

ilexxx kirjoitti:Kummal pääsee halvemmal 125 vai 450 crossipyöräl ja onko kauheesti eroa siinä kui usein täytyy vaihdella osia? Miettisin vaan, josko nelari olis kiva, mut jos se on viel kalliimpi, ku toi nykynen niin ei se oikeen sovi. :)

on sulla vaihtoehdot.., miksi et osta 250cc 2-tahtista? , vääntää paljon alempaa kuin piikki, kulkee tarpeeksi, kestää hyvin ja on halpa/helppo huoltaa. ,neljäpuolikas on mielestäni "ammattilaisen pyörä", huippukuskilla nopein mutta jos hajoaa niin kalliiksi tulee!
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 16.3.2012 0:49

Loistava 2-t video, mukana myös nelitahtiset alkaen 1.26 kohdalta. :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=NPSvuEls ... r_embedded
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 16.3.2012 0:54

Ja hieman totuutta kehiin :D muahahhaaa :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=mcMG21fR ... re=related
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 16.3.2012 9:32

Kiitos päivän nauruista :D
On kyllä sanoinkuvaamattoman komee ääni kun 2t pyörää revitetään hypyssä ennen alastuloa.
mikulov kirjoitti:
ilexxx kirjoitti:Kummal pääsee halvemmal 125 vai 450 crossipyöräl ja onko kauheesti eroa siinä kui usein täytyy vaihdella osia? Miettisin vaan, josko nelari olis kiva, mut jos se on viel kalliimpi, ku toi nykynen niin ei se oikeen sovi. :)

on sulla vaihtoehdot.., miksi et osta 250cc 2-tahtista? , vääntää paljon alempaa kuin piikki, kulkee tarpeeksi, kestää hyvin ja on halpa/helppo huoltaa. ,neljäpuolikas on mielestäni "ammattilaisen pyörä", huippukuskilla nopein mutta jos hajoaa niin kalliiksi tulee!

Samaa mieltä. Iso 2t tulee lompakolle mahdollisesti edullisimmaksi vaihtoehdoksi. Lisäksi tehoa pystyy muokkaamaan helposti omaan tasoon sopivaksi jo pelkästään pakoaukon säädöillä.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut jukke96 » 17.3.2012 12:18

Tuleeko muka 2t halvemmaks mukaan lukien bensat, öljyt, rempat sun muut kuin 4t?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut Bream » 17.3.2012 13:27

Jos on noin tiukkaa rahan kanssa niin kannattaa pohtia esim. hiihtämisen aloittamista tai jotain muuta.. pyörään saa aina menemään kaikki rahat mitkä vain löytää. ;)
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 17.3.2012 14:37

Mutta sehän ei ole harrastus jos ei siihen mene kaikki raha ja aika...
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut jukke96 » 18.3.2012 2:20

Eiku ihan mielenkiinnosta kyselin :D tallista löytyy jo kaks mönkkäriä ja kelkka, kohta toinenki ni ei oo rahasta puutetta :D
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
SmotoMania
Pyörä:
KTM 125 EXC & Honda CR125R
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
30.10.2011 21:04
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut SmotoMania » 18.3.2012 18:39

Joo no osta 125 rekisteröity -11 kotka ja ajele sillä rossia jos rahasta pittää tulla leijumaan tänne. Ei vaieskaa. Osta nelari kakspuolikas niin ei ainakaan harmita.
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: 4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut Seppoman » 18.3.2012 20:09

Onkos 250 2t paljonki leudompi peli, kun 450 4t, vai 2 tahtina jopa repivämpi?