No et kyllä saa Suomesta käytettyä HM:ää kilpiin, sori.
En myy Shercoja, mutta mun ihastus niihin lähti -07 4.5i:n koeajosta ja jo pelkkä testien lukeminen 2v. ja viimein paikan päällä uuden 2.5:n tutkiminen riitti semmosen tilaamiseen ja eipä ole toista sen vertaista peliä markkinoilla. Kaikki toimii niin herkästi ja niin täsmällisesti, on kevyt ja kevyt ajaa, kaasuun vastaaminen täysin lineaarista ja oikeasti "instant" ihan missä tahansa ajotilanteessa ja oli sitten -23 tai +28, ei tarvi ikinä säätää mitään, kolmosen vaihdissakin hyppy ojista yli pelkällä kaasulal ja ponnistuksella, ylämäissä ja liikkeelle lähdöissä täydellinen kytkin. Edes 2kk seisonnan jälkeen ei muuta tarvii kuin nappia painaa ja taas pärähtää - akkuakaan/kiksin puuttumista (vain 2.5) en enää pelkää. Ja tän mukavampaa laitetta siirtymille ei ole, jamppi ei tärise juuri lainkaan ja tämä VIELÄ VÄHEMMÄN. Millään vehkeellä ei ole yhtä helppo nousta vaikka kivisiä mäkiä. Ainut paska puoli minkä oon löytäny, on tuon moottorin ronkelius öljyllensä, mikään muu kone ei ole mulla karstannu Thumperilla, tässä on pakko käyttää täyssynteettistä. Yhtäkään laakeria mihinkään ei ole tarvinnut laittaa, vaikka mudassa on ryvetty "riittävästi". Ja alkaa oleen vuoden ollu mulal toi laite, 2200km takana, tunteja joku 75-80h.
Lisäks tiedän 400h ajetun -07 4.5:n ja sen käyttöhistorian. Ihan akun joutunu uusiin ja sit tehtiin koneremppa kun kuski veti lohkot kiveen halki.
Tässä siis tausta miks itse ottasin katuenduroksi 4.5:n ja kun kerran ajan lähinnä metsässä ja siirtymät yleensä joko 4.8km tai 12km vaan, ehdottomasti toi 2.5. Osia ei tietty saa tarvikkeena kuin kulutusosat, putsarit, sun muut, mutta ei niitä paljon tarviikaan. Yllättävän hyvin on kestäny koneen posketkin kolhimista, kun eivät vieläkään ole rikki. Jonkin verran orkkis osia olen joutunu ostelemaan ja niiden hinnat on varsin sopivia. Öljyfilsu 15e vs. muihin K&N tarvikkeena 9e, ainut "kallis" osa.
Kaks vuotta ajelin temmillä ja Shercon maahantuoja on Temmin maahantuojan vastakohta, sekin varmaan vähän värittää asiaa, mut yhtä kaikki, jo toi pyörä ei yks kaks ihan täysin ala hajoileen niin sen voi pitää vaikka viis vuotta.