Pyörän Valinta

SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 2.9.2009 23:53

Shercon 4.5 olis kaikilla alueilla parempi, mutta vielä aika harvinainen täällä ja olis varmaan eka kilpipeli. Tosin se ei ole engelma. Jammun WR450 on todella sivistyny kilpipeli ja vielä tossa hintaluokassa ihan se kisaversio on COC:llä, mut johonkin lk. -06 joudut tyytyyn. Temmit tärisee ja vatkaa siinä kun kotaritkin, enkä ole uusistakana husseista juuri parempaa kuullut - vanhat on yhtä pahoja kuin kotkat. Japseista ei muita saa kilpiin kuin Jammun, HM ulkomailta ja suomikilpiin onnistuu kun yli -06 (muuttu taas vaatimukset).
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
öräwä
Pyörä:
450 sx-f
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
18.3.2007 18:26

ViestiKirjoittanut öräwä » 3.9.2009 15:59

Myytkö sä smk shercoja vai mistä moinen tilitys ? :D
V-V-VVjalkåkenäläinänen
Jusssii
Liittynyt:
9.2.2007 15:22

ViestiKirjoittanut Jusssii » 3.9.2009 18:45

Kyl HM:ää saa suomesta.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 4.9.2009 0:20

No et kyllä saa Suomesta käytettyä HM:ää kilpiin, sori.

En myy Shercoja, mutta mun ihastus niihin lähti -07 4.5i:n koeajosta ja jo pelkkä testien lukeminen 2v. ja viimein paikan päällä uuden 2.5:n tutkiminen riitti semmosen tilaamiseen ja eipä ole toista sen vertaista peliä markkinoilla. Kaikki toimii niin herkästi ja niin täsmällisesti, on kevyt ja kevyt ajaa, kaasuun vastaaminen täysin lineaarista ja oikeasti "instant" ihan missä tahansa ajotilanteessa ja oli sitten -23 tai +28, ei tarvi ikinä säätää mitään, kolmosen vaihdissakin hyppy ojista yli pelkällä kaasulal ja ponnistuksella, ylämäissä ja liikkeelle lähdöissä täydellinen kytkin. Edes 2kk seisonnan jälkeen ei muuta tarvii kuin nappia painaa ja taas pärähtää - akkuakaan/kiksin puuttumista (vain 2.5) en enää pelkää. Ja tän mukavampaa laitetta siirtymille ei ole, jamppi ei tärise juuri lainkaan ja tämä VIELÄ VÄHEMMÄN. Millään vehkeellä ei ole yhtä helppo nousta vaikka kivisiä mäkiä. Ainut paska puoli minkä oon löytäny, on tuon moottorin ronkelius öljyllensä, mikään muu kone ei ole mulla karstannu Thumperilla, tässä on pakko käyttää täyssynteettistä. Yhtäkään laakeria mihinkään ei ole tarvinnut laittaa, vaikka mudassa on ryvetty "riittävästi". Ja alkaa oleen vuoden ollu mulal toi laite, 2200km takana, tunteja joku 75-80h.

Lisäks tiedän 400h ajetun -07 4.5:n ja sen käyttöhistorian. Ihan akun joutunu uusiin ja sit tehtiin koneremppa kun kuski veti lohkot kiveen halki.
Tässä siis tausta miks itse ottasin katuenduroksi 4.5:n ja kun kerran ajan lähinnä metsässä ja siirtymät yleensä joko 4.8km tai 12km vaan, ehdottomasti toi 2.5. Osia ei tietty saa tarvikkeena kuin kulutusosat, putsarit, sun muut, mutta ei niitä paljon tarviikaan. Yllättävän hyvin on kestäny koneen posketkin kolhimista, kun eivät vieläkään ole rikki. Jonkin verran orkkis osia olen joutunu ostelemaan ja niiden hinnat on varsin sopivia. Öljyfilsu 15e vs. muihin K&N tarvikkeena 9e, ainut "kallis" osa.
Kaks vuotta ajelin temmillä ja Shercon maahantuoja on Temmin maahantuojan vastakohta, sekin varmaan vähän värittää asiaa, mut yhtä kaikki, jo toi pyörä ei yks kaks ihan täysin ala hajoileen niin sen voi pitää vaikka viis vuotta.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 5.9.2009 16:45

olen 14 vuotta ja 166cm pitkä niin onko järkevämpää ostaa suoraan piikkinen tai pikkunelkku kuin 85cc . se voi aluksi olla hieman iso mutta saahan niitä iskareita madallettua. mutta meinaan vaan että en haluaisi samantien vaihtaa jo isompaan koska kyllä tässä aika nopeasti kasvaa. mitäs mieltä siellä muut ovat?
Jyr1
Liittynyt:
2.1.2009 14:48

ViestiKirjoittanut Jyr1 » 5.9.2009 17:15

piikkisellä tekniikat kohillee sitte nelkkuun huom. mun mielipide vaan monet voi olla erimieltä.. ;)
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 5.9.2009 18:53

Jyr1 kirjoitti:piikkisellä tekniikat kohillee sitte nelkkuun huom. mun mielipide vaan monet voi olla erimieltä.. ;)


Toi piikkisella ensin ajaminen on aika kliseinen juttu, en loppujen lopuks usko että sillä on pahemmin väliä ja jos pyörät vaihtuu tiheään niin häiritsee ajamista. Ite ajoin piikkisellä viime vuonna, mutten näkis että siitä on ihmeemmin mitään hyötyä, ja alkaahan nykyään olemaan kovia vetäjiä jotka hyppäs suoraan 85cc:stä 250cc nelkkuun.

Mun mielestä iso pyörä, oman mielen mukaan piikkinen tai pikkunelari, ja madallat siitä itselle sopivan. (matalampaa penkkiä, takaiskarin esijännitys yms.) 250cc painaa vähän enemmän muttei oo niin tarkka vaihteesta, (verrattuna piikkiseen siis) piikkistä on taas kevyempi viedä, mutta hyvällä tehoalueella pysyminen voi olla vaikeeta.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 5.9.2009 19:25

elikkä siis meinaatteko että on järkevämpää laittaa suoraan pikkunelkku tai piikki?
mpn
Liittynyt:
5.9.2009 19:48
Kumpi on järkevämpi 85 vai 125?

ViestiKirjoittanut mpn » 5.9.2009 19:57

elikkä kertokaas mitä mieltä olette. Olen 15 ja noin 178 cm pitkä ja kokemusta motocrossista ei löydy. Niin että kannattisiko ostaa 85 vai 125? :-O
öräwä
Pyörä:
450 sx-f
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
18.3.2007 18:26

ViestiKirjoittanut öräwä » 5.9.2009 20:00

Piikistä lähtisin ite.
V-V-VVjalkåkenäläinänen
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 5.9.2009 20:54

mpn kirjoitti:elikkä kertokaas mitä mieltä olette. Olen 15 ja noin 178 cm pitkä ja kokemusta motocrossista ei löydy. Niin että kannattisiko ostaa 85 vai 125? :-O

Sinulle kyllä menee helposti piikinen tai pikkunelari
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 5.9.2009 20:58

mpn kirjoitti:elikkä kertokaas mitä mieltä olette. Olen 15 ja noin 178 cm pitkä ja kokemusta motocrossista ei löydy. Niin että kannattisiko ostaa 85 vai 125? :-O


Ehdottomasti 125. Aivan naurettavaa änkeä itseään ruttuun jonkun lastenpyörän päälle kun on vaihtoehtokin.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 5.9.2009 23:44

mxmanne kirjoitti:elikkä siis meinaatteko että on järkevämpää laittaa suoraan pikkunelkku tai piikki?


Meinaan, madallat sitä si jos tuntuu liian korkealta.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.9.2009 23:53

Jos pyörää tarvii madaltaa, on se myös liian pitkä ja mitoiltaan kaikin puolin liian kookas. Silloin vaatii aiak paljon enemmän hommia, mm. jalkatppien yms. muutosta, jotta pystyy ajamaan oikealla tekniikalal tai edes lähellä sitä = ei kannata. Jos taas varvas vuoron perään yltää maahan, ei kannata madaltaa. Ja kotari on paskin madallettava, ei saa ikinä toimivaa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
POMPERI!
Pyörä:
...
Liittynyt:
6.7.2008 11:54

ViestiKirjoittanut POMPERI! » 6.9.2009 15:03

Jos Vanhaa crossia meinaa eli 90-98 ni ehdottomasti honda cr kaikki muut oikeastaan vanhan näkösiä ja toimii kehnosti mutta eritoten kannattaa välttää vanhoja Kotareita ja Husseja! Mutta jos taas vähän uudenpaa meinaa 00-05 ni ei kannata ostaa hondaa kuuleman mukaan ei toimi kuten muut 00-03!! tuosta ikä luokasta kannattaa ostaa Kotari suzuki tai yamaha!1 Ja tämähän on vaan minun mieli pide!!

Ei kannata tulla kyselemään perusteluita!! :lol:
Ei taidolla, vaan teholla! Mitä enemmän tehoa sitä enemmän murtuneita luita!