KTM 250 EXC 2t/4t

Tommi Toukola
Pyörä:
KTM 200EXC
Liittynyt:
27.1.2011 10:56

ViestiKirjoittanut Tommi Toukola » 4.4.2011 20:02

http://www.youtube.com/watch?v=glG3gUjxjEU&feature=fvw
Bilteman 5 ainakin toimii moitteetta.
P1ikk1
Pyörä:
кt๓
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
14.1.2011 20:57

ViestiKirjoittanut P1ikk1 » 5.4.2011 19:13

JMH kirjoitti:
P1ikk1 kirjoitti:Joo pitää tulpan väri kattoo ;) , mut mistä tuo tyhjäkäynti oikeen säädetään ? Kaasari on Keihin.


Siinä on joko oma ruuvi tyhjäkäynnille tai sitten jossain vanhemmissa voi olla että siitä ryypystä säädetää tyhjäkäynti kierittämällä.


Ja sitten siinä kaasarin oikealla puolella on semmoinen kullanvärinen ruuvi, eli onko tuo seosruuvi ja kun yritin säätää sekä ryypystä, että seosruuvista vehje käy silti liian rikkaalla. Eli apuja tähän? Mitkä ovat seosten ja tyhjäkäynnin oletussäädöt/arvot ja kumpaan suuntaan ruuvia pitää kääntää, että se kävisi laihemmalla, kun kone kaasu pohjassa vain tukehtuu ? Tulppa oli aika musta eli rikkaallahan se käy.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 5.4.2011 19:34

kaasu pohjassa ei seokseen vaikuta muu kuin pääsuutin, tai sitten on putsari tukossa. , voi olla sytkävikakin.
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14

ViestiKirjoittanut JMH » 5.4.2011 19:36

Se kullan värinen on se ilmaruuvi ja jos siinä on erikseen tyhjäkäynnille ruuvi ni se olis siinä ylä puolella, osottaa vähän ylöspäin. Jos siit ryypystä kierittämäl tuntuu vähän semmosia pykäliä ni voi olla et se säädetään siitä. Mutta jos se kaasupohjassa tukehtuu ni pienempää pääsuutinta.

E: mikulov olikin nopeempi :lol:
_pera_
Paikkakunta:
jkl
Liittynyt:
31.12.2010 2:21

ViestiKirjoittanut _pera_ » 5.4.2011 19:56

Mitähän tollanen akrapovic koko putkisto maksaa 250 nelarii ??
P1ikk1
Pyörä:
кt๓
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
14.1.2011 20:57

ViestiKirjoittanut P1ikk1 » 5.4.2011 20:17

Mitä kokoa ehdotat suuttimiksi ja osaatko sanoa minkä hintainen olisi kokonaan uusi kaasari tuon ikäiseen vehkeeseen? Ja onko oletusäätö tuolle ilmaruuville 1,5 kierrosta? vai kuinka paljon :O
Viimeksi muokannut P1ikk1 päivämäärä 6.4.2011 15:55, muokattu yhteensä 1 kerran
kevarikaveri
Liittynyt:
30.3.2007 6:46

ViestiKirjoittanut kevarikaveri » 5.4.2011 23:01

Kuinka usiasti laatikko öljyt pitäs vaihtaa, iha harraste käytössä 2t. Ohjekirja sano vissiin kerran vuojessa/4000km, voiskai sitä pikkusen usiammin? 8) Mulla on N3EH neula, mitä eroa noihin ohjekirjassa oleviin säätöihin on? Kesäkelille lienee tuo 175 pää ja 45 tyhjis liian isot?
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 5.4.2011 23:18

5-10h välein on hyvä vaihtaa. Tosta neulasta en tiedä, ei ole tuttu. Mutta noi suuttimet on tod näk vähän turhan isot kyllä joo kesäks. Kokeilemalla toki selviää ja pyörät on yksilöitä.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 5.4.2011 23:43

itse vaihdan öljyn(yamahaan) kolmen ajokerran jälkeen(n.1,5-2 tuntia). ,kaks-tahtisen kaasarin säädöt kuulee kokenut kuski korvalla/"perstuntumalla", ja nopeampi kuski voi käyttää hieman paksumpia seoksia. ,yleensä suuria muutoksia tehtaan säätöihin ei ole syytä tehdä.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 5.4.2011 23:48

P1ikk1 kirjoitti:
_pera_ kirjoitti:Mitähän tollanen akrapovic koko putkisto maksaa 250 nelarii ??


Mitä kokoa ehdotat suuttimiksi ja osaatko sanoa minkä hintainen olisi kokonaan uusi kaasari tuon ikäiseen vehkeeseen? Ja onko oletusäätö tuolle ilmaruuville 1,5 kierrosta? vai kuinka paljon :O

tuskin huomaat onko se ilmaruuvi kierroksen tai kolme auki, laita se 1,5-2 varvia. , ja soittalla maahantuojalle olisit jo saanut kaasarin hinnan selville mutta miksi vaihtaa?, eihän ne enää edes kulu niinkuin bingit muinoin..
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 5.4.2011 23:51

mikulov kirjoitti:itse vaihdan öljyn(yamahaan) kolmen ajokerran jälkeen(n.1,5-2 tuntia)

Toki niitä saa tollainkin vaihdella mutta tuo on jo tarpeettoman tiuha vaihtoväli ainakin exc kotarissa. Kyllä niillä se 5h kannattaa ajella ellei liikaa rahaa löydy.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 6.4.2011 9:29

itse olen alkanut vaihtamaan vaihteistoöljyt vasta 6-8 ajotunnin kohdalla. Joka kerta kun öljyt ottaa ulos niin ei ole vaahtoutuneet yhtään ja kytkin toiminut hienosti nuinkin monen tunnin jälkeen. Säästänkö sitten väärässä paikassa kun nuin harvoin vaihtelen mutta tuo Bel-Rayn gearsaver tuntuu olevan niin hyvä öljy ettei vaikuta vaihtaa tiheämmin :)
TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 6.4.2011 12:10

KTM suosittelee ohjekirjassaan öljynvaihtoa ensimmäisen 10h jälkeen ja siitä lähtien 40h tai jokaisen kisan jälkeen.

:roll:
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 6.4.2011 12:23

aika pitkä vaihtoväli tuo 40h ;)
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 6.4.2011 12:23

TimoZeus kirjoitti:KTM suosittelee ohjekirjassaan öljynvaihtoa ensimmäisen 10h jälkeen ja siitä lähtien 40h tai jokaisen kisan jälkeen.

:roll:

Ei saaaatana.

Omalla jos ajais tuon 40h samoilla öljyillä niin moottorista vois lapioida metallisilppua.

Kyllä se 3-5h on ihan ok. Ite vaihan nelariin 3h kohalla ja 2t vaihteistoon 5-6h välillä.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport