holkki kirjoitti:Joo,hienoa löytää kohtalon "tovereita"!Hommasin loistokuntoisen 250 GS Vvm-89.Remppa alkoi totaali purkamisella,Kotka seissyt n.6-7vuotta,ajan hammas tehdyt kipeetä mm.jarrut jumissa,muovit eltaantuneet yms. pientä.Suurin ongelma ois löytää mäntä.Maahantuojan tarjoama n.330 euroa sai voimaan pahoin!!Jos tietoa vaihtoehdoista,kerro! Kaikki tieto helpottaa tuskaa,esim käyttö-opas/korjaamokirja.Minulla on vm-90 kirjat,jos tarvetta.
Huh, oliko ne männät noin prkleen kalliita? Mäkin ostin reilu vuosi sitten '86 250:seen männän maahantuojalta. Hinta on päässyt unohtumaan kun kaikkea muutakin menoa on ollut. Ei taida paljon vaihtoehtoja olla männän suhteen. Mulla on jo toinen projekti menossa omassa GS:ssä. Ensin ostin sen ajettavassa, mutta huonossa kunnossa ~5 vuotta sitten. Se oli semmonen puolen vuoden projekti ja suurinpiirtein joka ikisen osan kävin läpi. No sitten ajelin 4 vuotta, ja alkoi tuntumaan että olisi uuden entistä huolellisemman projektin paikka. Nyt siis tarkoitus saada pyörä näyttämään suorastaan uudelta. Eli siis entisöidä, vaikkakin joitain omia värivalintoja mm. vanteissa ja jarrusatuloissa. Tällä hetkellä projekti ollut vaiheessa vuoden verran, ehkä syksyllä valmistuu. Aika laiskasti kuitenkin oon tehnyt kun opiskelen eri paikkakunnalla pyörästä.
wabatsu kirjoitti:nyt tuli probleema ku en muista mihin väliin ne kaks sellasta prikkaa tulee siellä takaripustuksessa.jos joku muistaa niin kertokaa.Ja sit viel toinen juttu kuuluuko takajarrusatulan männän ja jarrupalan väliin joku kappale?tuntuu että se mäntä on ihan pirun kaukana siitä palasta, niin ja puristaja on brembon 1 mäntänen.
loppuviikosta tulee kuvia valmiista pyörästä.
Takaripustuksen prikat? Tarkoitatko sellaisia peltisiä "pölysuojia" linkun neulalaakereiden suojaksi. Eipä tule muuta mieleen.
Ei männän ja jarrupalan välissä mitään tarvi olla. Eikä siinä alkuperäisenä mitään olekkaan. Siihen on olemassa semmosia "kitinälevyjä" jotka estää jarrun vinkumisen. Ei ne mulla ainakaan vingu. Tarkoitat varmaan brembon 2-mäntäistä(eli 1 mäntä kummallakin puolella). Onko se tällainen samanlainen, mikä mulla on (?):
http://www.motot.net/kuvat/displayimage.php?pos=-58576