Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 17.6.2011 0:20

kyllä sillä verkolla on tarkotus. Perhana kun muistan lukeneeni parilta jenkkifoorumilta mitä se tekee siellä, mutta en osaa selittää sitä kunnolla suomeksi.
Muistaakseni sitä verkkoa kutsuttiin ''backfire screeniksi'' ja se estää ''jälkisytytystä''(vai mikä onkaan) sytyttämästä ilman putsaria palamaan tjsp.. eli toimii periaatteessa samanlailla ku spark arrestorit pakoputkien päässä.

Lainaus 24mx:
Ilmansuodattimen tulenkestävä pinta korvaa myös lisäsuojan joka on asennettu alkuperäiseen suodattimeen.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut FOX151 » 17.6.2011 16:53

oorrait... ihan mielenkiinnosta vaan kysäsin
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut xQ » 17.6.2011 17:09

backfire saattaa sulattaa putsarin mutta ainakin itse olen päässyt ongelmitta vaikka välillä on ollut verkoton 2t:stä peräsin oleva kehikko paikallaan.
hhenkKka
Pyörä:
Gas Gas MC250, Tunturi Tiger
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
14.2.2008 9:56
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut hhenkKka » 27.6.2011 16:45

Kuinka monen ajokerran jälkeen on fiksua vaihtaa puhdas ilmanputsari? Jotkuthan vaihtavat joka kerran jälkeen, mutta esim. eilisen ajosession jälkeen tunnustelin putsaria niin siinä ei tuntunut yhtään olevan hiekkaa tai muuta sontaa, pelkkää öljyä.
Pässin varmaahan olis vaihtaa puhdas putsari joka kerta, eipä sen takia moottori vaurioitus :)
"2T:llä ajetaan pyörää, jota vie moottori. Nelarilla ajetaan moottoria, jossa on pyörät alla"
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 27.6.2011 17:07

Kai sä nyt edes peset sitä joskus?? 8o Kyllähän noilla voi ajaa melko pitkäänkin kunhan vaan pesee ja öljyää mieluiten joka ajokerran jälkeen.
hhenkKka
Pyörä:
Gas Gas MC250, Tunturi Tiger
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
14.2.2008 9:56
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut hhenkKka » 27.6.2011 17:24

Puhtaalla ilmanputsarilla meinasinki pestyä ja öljyttyä ;)
"2T:llä ajetaan pyörää, jota vie moottori. Nelarilla ajetaan moottoria, jossa on pyörät alla"
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 27.6.2011 19:57

Itse nyt ehkä 3-4 tunnin ajon jälkeen(eikä edes missään erikoisen pölyisissä olosuhteissa. tähän tuntimäärään sisältyy kolme erillistä ajokertaa) vaihdoin putsarin sekä pesin entisen. Tämä oli siis ENSIMMÄINEN KERTA pyörän ostettuani. Vanhasta putsarista lähti N. karkeasti arvioituna ruokalusikallisen verran hienoa hiekkaa/maata, kun putsaria bensassa huljuttelin.

Taidanpa ottaa tosissaan tuon, kun sanotte että täytyy pitää putsari timmissä kunnossa. Nyt taidan vaihtaa putsarin joka ajon jälkeen kestipä ajo kauan tai vähän. Ei ole niin iso homma ja pienimmän vaivan tie pitää pyörä iskussa.
Maskotti^
Pyörä:
kx450f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.11.2004 22:34
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut Maskotti^ » 27.6.2011 20:06

Itse pesen kesällä aina ajokerran jälkeen vaikka ei likaiselta näyttäisikään. Hiekkaa sieltä on aina jostain löytynyt. Talvella sitten ihan fiiliksen mukaan kun ajokerrat jäät usein kylmyyden takia niin lyhyiksi verrattuna kesään.
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut wolvie » 28.6.2011 14:26

Mä olen opetellut tarkistamaan putsarin tilanteen aina pyörää tankatessa. Esimerkiksi joutsassa kuivalla kelillä putsarin saa vaihtaa useamman kerran päivässä. Lavangossa taasen yleensä rata on sen verran hyvin kasteltu että 1-3 ajokertaa voi huoletta ajella. Eli mun tapa on: Tarkista usein ja vaihda tarvittaessa.

Yksi mitä voi kanssa tehdä on laittaa putsarin päälle leipurinmyssyn, jolloin valtaosa hiekasta ja pölystä jää siihen. Niitä on helppo ja halpa vaihdella...
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 28.6.2011 23:36

wolvie kirjoitti:Mä olen opetellut tarkistamaan putsarin tilanteen aina pyörää tankatessa. Esimerkiksi joutsassa kuivalla kelillä putsarin saa vaihtaa useamman kerran päivässä. Lavangossa taasen yleensä rata on sen verran hyvin kasteltu että 1-3 ajokertaa voi huoletta ajella. Eli mun tapa on: Tarkista usein ja vaihda tarvittaessa.

Yksi mitä voi kanssa tehdä on laittaa putsarin päälle leipurinmyssyn, jolloin valtaosa hiekasta ja pölystä jää siihen. Niitä on helppo ja halpa vaihdella...


No prkl, tuotahan vois kokeilla. Niitähän ois nätti vaihella ja kantaa mukana ku ajaa vaikka enskaa hiekkateillä... :idea:

Mistähän noita leipurinmyssyjä saa? :seko:
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut wolvie » 29.6.2011 0:10

Heinon tukusta ainakin, mutta eiköhän noita myssyjä löydy hyvin varustelluista ruokakaupoistakin.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
Maskotti^
Pyörä:
kx450f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.11.2004 22:34
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut Maskotti^ » 29.6.2011 10:36

Tai sitten pölysuoja-nimellä mpliikkeistä ;)
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 1.7.2011 10:26

Maskotti^ kirjoitti:Tai sitten pölysuoja-nimellä mpliikkeistä ;)


niin ja maksat siitä 10-kertaisen hinnan :D
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
Zimppa_
Pyörä:
GasGas ec 125/ex evo1 mito ja peeveet
Paikkakunta:
kmo
Liittynyt:
25.6.2008 21:43
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut Zimppa_ » 8.7.2011 15:10

Kertokaapas kokemuksia K&N filtteri pesu/öljy kitistä:) Itse semmosen ostin mp liikkeestä kun tuota nontoil settiä en jaksanut alkaa netistä tilaamaan.. kitti makso 20e johon tuli puhistus aine ja öljy mukaan.. Liekkö pelaavaa tuo öljy? Kyselen vähän alkuun ennenku ite syrttään suodattimeen moista mänkkiä:)
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

ViestiKirjoittanut Bream » 21.7.2011 11:15

K&N on yksi parhaista kuituilmansuodattimien tekijöistä. Kysymys kuuluukin, et ostitko setin joka on kuitusuodattimelle vai tollaselle vaahtomuovi mitä crossivehkeissä on. Se kuitusuodatinöljy on paljon juoksevampaa ja sillä setissä olevalla pienellä öljypurkilla öljyää kerran tai kaks tollasen vaahtomuovisen. Itselläni ei ollu tallissa viime viikol ku vanha tollanen kaupanpäälis K&Nn öljypurkki, ruiskuttelin sen KTM:n twinair-suodattimeen. Ihan hyvin näytti pelittävän, eikä näyttänyt siltä että suodatin olisi päästänyt mitään erityisemmin läpi. Mut aika kalliiksi tulee verrattuna noihin esim. notoiliin verrattuna.