Bream kirjoitti:500cc:n ominaisuuksista kertoo ehkä parhaiten Geboersin pyörä 1980-luvulta johon piti testata toistakymmentä kampiakselia, jotta löytyi 3 koko kaudeksi jotka olivat tarpeeksi tasapainoista yksilöä että pyörän tehon pystyi käyttämään.
Tjaa kuulostaa taas legendalta. Ensinnäkin ykspyttysen kampiakselia ei pysty täysin tasapainottamaan millään kierrosluvulla. Toisekseen se on aika helpolla matikalla laskettavissa millaseksi se kampura pitää tehä jotta se tärisee mahdollisimman vähän. Ja kyllä 80-luvulla jo oli jos jonkinlaista laskutikkua toimenpiteen suorittamiseksi. Niin ihmettelempä kovasti jos on täytynyt noin rajua hakuammuntaa suorittaa!!
M-Racer kirjoitti:eivätkä tiedä missä oikeasti mennään
Mistäs sinä sitten tiedät missä tässä oikeasti mennään? Kyllä jengi tietää että niillä kivikautisilla laitteilla saa vielä ajaa, mutta siinäpä se vitsi onkin. Ne on kivikautisia. Ei sillä 80-luvun tekniikalla enää pärjää. Luulenpa että tulokset jäävät vielä laimeammiksi kun viivalle työnnetään joku saman ajan nelitahtimöhkö
Nelarien takana velloo tällä hetkellä paljon enemmän suunnittelua, uudistusta, mainontaa ja RAHAA. Onko siis 2-t ja 4-t samalla viivalla? Ei ole.
Joku vuosi sitten eräs kuljettaja kävi ajamassa CR500AF:lla muutaman superin mutta ei sillä pärjännyt ja palasi takaisin nelariin.
Voi olla ettei se ison kakstahtisen ajaminen ala luonnistua heti ensimmäisissä kisoissa. Ja jos se AF nyt tarkoittaa sitä että 500cc kone on jysäytetty uuteen runkoon, niin se ei tee siitä pyörästä silti nykypäivästä. Päin vastoin. Jos se kone on jossain nelarin rungossa kiinni niin en yhtään ihmettele miks on vaikee ajaa. Sitä paitsi likipitäen kaikkki nykyajan rungot on rakennettu nelitahtimyllyä ajatellen, myös ne joissa on kakstahtiset kiinni tehtaalta tullessaan. Eri luontonen kone->eri luontoset rungot. Simple?
_Jre_ kirjoitti:nelarista löytyy pitoa jne.
Ei se kone luonnonlakeja pysty muuttamaan. Toki homma voi tuntua siltä ja selitys löytynee edellä olevasta runkohölinästä.