huskq kirjoitti:mistäs vois tilata nastoja/piikkejä ja itse nastoittaa renkaan? olis vanhat renkaan ja katotaan millaset saisin tehtyä.
Linkit löydät kyllä googlella, mutta riippuen mitä olet tekemässä sanon vain kokemuksen syvällä rintaäänellä että ostat suosiolla jonkun muun tekemät. Tuo työ on oikeaoppisesti tuhottoman aikaa vievää ja kaikenlisäksi materiaalit (nastapyssy ja sen huollot, poranterät, liima ja nastat) eivät todellakaan ole ilmaisia. Kaikenlisäksi vaikka hankkisit hyvät pelit ja pensselit, huomaat että ensimmäiset tekemäsi renkaat ovat todellakin vain täysiä harjoituskappaleita.
Tietysti jos vapaa-aikaa on sen verran että jaksat nyhjätä vaikkapa sen ensimmäisen rengasparin kanssa useamman tunnin ja kiltisti hyväksyt sen että lopputulos on jotain paskan ja kullan väliltä niin mikäs siinä. Itse en tohon leikkiin enään lähde. Raktorin renkaita olen viimeaikoina nastoittanut ja niihin nuo maajussit ovat ollet tyytyväisiä. Esim. mulla on tossa muutama posti ylöspäin kaupan helvetin hyväkuntoiset ac-10 ja ei pitäisi olla hinnalla pilattu. Noihin nastoitusvehkeisiin kun saat helposti kulumaan sitä kyhnyä ihan mukaviakin määriä.
-TJ