Kawasaki Kx

Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 16.9.2011 22:31

Saako kx80 pyörään mitään muita mäntiä ku wisecoja ja vertexiä?
KxRider
Pyörä:
ktm 540(400cc pytty), husqvarna wr400 -85, rieska mrt50 pro -09
Paikkakunta:
ilomantsi
Liittynyt:
21.3.2010 10:08
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut KxRider » 17.9.2011 9:23

prox
KxRider
Pyörä:
ktm 540(400cc pytty), husqvarna wr400 -85, rieska mrt50 pro -09
Paikkakunta:
ilomantsi
Liittynyt:
21.3.2010 10:08
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut KxRider » 17.9.2011 9:29

RahkonenRacing kirjoitti:mulla on laatikosa motulin öljyä ja kytkin kahvaan tuleva säätö ruuvista on menny kierteet niin ei oikein pysty säätää sitä että voi johtua siitäki


Onko sulla mitää säätömahdollisuuksia siinä mihin se kytkinvaijerin toinen pää tulee siis kun ennen ku se vaijeri tulee siihen tappiin kiinni ni siinä pitäs olla säätö mutterei :nörtti: ? mikäli nyt ymmärsit ollenkaa ni sitä ku säätelet että se irrottaa paremmin nii pitäs toimii....?
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 17.9.2011 14:50

KxRider kirjoitti:prox


Linkkiä mistä saa?
KxRider
Pyörä:
ktm 540(400cc pytty), husqvarna wr400 -85, rieska mrt50 pro -09
Paikkakunta:
ilomantsi
Liittynyt:
21.3.2010 10:08
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut KxRider » 18.9.2011 17:22

http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?c=168
RedRider
Pyörä:
KX 250 -03 & YCF 150 Classic 2012
Paikkakunta:
Tku
Liittynyt:
19.3.2002 10:25
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut RedRider » 19.9.2011 0:03

Yrskä_ kirjoitti:
KxRider kirjoitti:prox


Linkkiä mistä saa?


Storm Motorilta saa proxia.

Tulipa laitettua kawaan uusi proxin mäntä ja V Force 3 läppärunko kiinni.
M_ikko90
Liittynyt:
13.2.2010 17:28
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut M_ikko90 » 20.9.2011 20:38

Kawasaki kx 125cc vm88.Mikä vikana kun käynnistys poljin polkee välillä tyhjää.Onko sieltä joku muoviratas kulunu vai mikä.Saako jostain uutta osaa.Osaako joku kertoa!
MikluW
Pyörä:
KTM 250SXF 2006
Liittynyt:
27.9.2010 20:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut MikluW » 20.9.2011 20:40

Mites tuota kytkinlevyjen vaihtoa hommaillaan? Sehän normisti pitäis hoitaa valtuutetussa Kawasaki-huollossa, mutku osatki on jo tilattu. Googlesta en nyt pikaisesti löytäny mitää ihmeempiä vastauksia. Pyöränä toimii siis kx-85
Kawasaki kx 85 -04
KxRider
Pyörä:
ktm 540(400cc pytty), husqvarna wr400 -85, rieska mrt50 pro -09
Paikkakunta:
ilomantsi
Liittynyt:
21.3.2010 10:08
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut KxRider » 21.9.2011 13:27

sanon vaa et näissä asioissa työntäkää ne valtuutetut huoltonne nii syvälle ahterii ettei aurinkokaa paista!
Eli yksinkertaisesti: Öljyt ulos koneesta, kytkin koppa auki. seuraavaks ku siinä kytkinkruunun kekellä näät ns. piparilevyn, otat siitä ne pultit pois ja jouset taltee(jotkut vaihtaa neki samalla). seuraavaks mikäli on erikois työkalu sen "painelevyn" pultin otat auki. mikä ei erikoistyökalua ole niin vaihe päälle, tuet takarenkaan sillee että ei lähe liiku ja räikkä/pitkä varsi pultti auki.--> levyt helvettiin ja uutta tilalle. kannaattaa liottaa jossai vaikka vanhassa öljyssä niitä uusia levyjä. ja sit kaikki vastakkaisessa suunnassa. kato että ne uudet levyt mennee samalla lailla siinne ku oli edellisetki. (kytkinlevy vai painelevy ensin). näin mennee ainaki omassa kawassa. yuutuubista löytyy videoo mut en jaksa pistää nyt linkkiä.
Klankki
Pyörä:
Husaberg TE 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.5.2011 16:46
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Klankki » 21.9.2011 15:49

Olisko jollain myydä KX:än takakatteita, tai mistä moisia saisi, tarvetta ei ole täydelliselle katesarjalle, vaan takakatteille
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut pmc » 21.9.2011 16:37

KxRider kirjoitti:sanon vaa et näissä asioissa työntäkää ne valtuutetut huoltonne nii syvälle ahterii ettei aurinkokaa paista!
Eli yksinkertaisesti: ..... seuraavaks mikäli on erikois työkalu sen "painelevyn" pultin otat auki. mikä ei erikoistyökalua ole niin vaihe päälle, tuet takarenkaan sillee että ei lähe liiku ja räikkä/pitkä varsi pultti auki.--> levyt helvettiin.....

Noin vahvojen alkusanojen jälkeen kannattaisi olla edes oikeassa. Kuvaamasi "painelevy" on kuule kiinni ihan kytkinjousien / jousien pulttien avulla. Kuvaamasi operaatio taitaa yrittää kuvata kytkinkellon / kytkinkruunun irrotusta. Näitä osia ei tarvitse irroittaa kytkinlevyjä vaihdettaessa.

Yleisesti homma menee jotenkin näin:
1) Öljyt pois koneesta
2) Kytkinkoppa tai kytkinkopan luukku auki. Jos joudut ottamaan koko kopan pois, niin joudut lisäksi laskemaan jäähdytysnesteet pois ja irroittamaan käynistyspolkimen. Lähes kaikissa pyörissä on nykyisin kytkinkopassa irroitettava luukku kytkimen kohdalla.
3) Kytkinjousien pultit auki
4) Pura kytkin puhtaalle alustalle siten, että levyjen järjestys ja asennussuunta säilyy. Katso tarkaan mitä osia on kytkimen painelevyä avaavassa mekanismissa
5) Puhdista kopan tiivistepinta
6) Kasaa kytkinlevyt oikeassa järjestyksessä. Huomioi, että olet tarkkana levyjen järjestyksestä ja suunnasta. Massalevyjen väliin tulee aina välilevy. Osassa merkkejä osa välilevyjä on eri materiaali eli osa välilevyistä on alumiini ja osa terästä. Osassa merkkejä myös välilevyn suunnalla on väliä eli levyn toinen reuna on terävä ja toinen pyöreä. Pakan alin ja päällimäinen levy on yleensä massalevyjä. Uusia massalevyjä olisi hyvä lioittaa puhtaassa vaihdelaatikkoöljyssä useita tunteja ennen asennusta.
7) Kun levypakka on asennettu, niin päälle painelevy ja kytkinjouset. Kiristä kytkinjouset pohjaan saakka, mutta muista oikea momentti (yleensä noin 10-14nm)
8) Kytkinkoppaan uusi tiiviste puhtaaseen tiivistepintaan ja kopan asennus
9) Muista lisätä öljyt koneeseen. Jos jouduit laskemaan jäähdytysnesteet pois, niin muista lisätä myös ne
10) Säädä vaijerikytkimessa oikea välys kytkinkahvaan
11) Kovaa ajoa
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Bream » 21.9.2011 17:19

Helpottaa vielä et omas pihas koittaa et se kytkin toimii kunnolla. Itte kasasin kotarin kytkimen momentilla blaa blaa. Ja sain stumpattua koneen pariin otteeseen radan taimmalle kierrokselle, sekä kasteltua tulpan äkäsellä mutta myöhäsellä kaasun avaamisella. :D Homma oli vain siitä kiinni et hieman pätasaisesti kirinyt kytkimen. Eli kun kirit sitä kytkintä, tee se ristiin kirimällä. Älä kerrallaan yhtä aina kiri. Eka ristiin 1/4, sit 3/4 ja sitten loppuun. Itse sitten viel aukasen pari kierrosta ja säädän samalle kireydelle.
KxRider
Pyörä:
ktm 540(400cc pytty), husqvarna wr400 -85, rieska mrt50 pro -09
Paikkakunta:
ilomantsi
Liittynyt:
21.3.2010 10:08
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut KxRider » 21.9.2011 18:06

joo pahoittelen tota pientä mokaa... :nolo: ku on tossa aikaa millo viimeks vaihtelin ni en muista tarkkaa mutta näin kumminki. :roll:
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut jot » 21.9.2011 18:15

Bream kirjoitti:Helpottaa vielä et omas pihas koittaa et se kytkin toimii kunnolla. Itte kasasin kotarin kytkimen momentilla blaa blaa. Ja sain stumpattua koneen pariin otteeseen radan taimmalle kierrokselle, sekä kasteltua tulpan äkäsellä mutta myöhäsellä kaasun avaamisella. :D Homma oli vain siitä kiinni et hieman pätasaisesti kirinyt kytkimen. Eli kun kirit sitä kytkintä, tee se ristiin kirimällä. Älä kerrallaan yhtä aina kiri. Eka ristiin 1/4, sit 3/4 ja sitten loppuun. Itse sitten viel aukasen pari kierrosta ja säädän samalle kireydelle.


En nyt muista minkälainen kytkin kotarissa on, mutta ei japseissa ainakaan näin voi käydä. Ristiin kiristäminen on aina hyvästä, mutta kun kaikki pultit pistetään pohjaan niin parin nm ero momentissa ei aiheuta tuollaista. Koska jousi on joka tapauksessa painettu samalla voimalla painelevyä vasten, koska pultin alla oleva rikka pohjaa keskiössä olevaan kierreosaan.
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut pmc » 21.9.2011 19:54

pmc kirjoitti:... mutta muista oikea momentti (yleensä noin 10-14nm)

Siis monentilla ei ole muuta väliä kuin se, että ei pilaa alumiinista kierteitä kiristämällä kytkinjousien pultteja liian tiukalle.