Yamaha YZ Topic

jsi
Liittynyt:
15.6.2004 10:00

ViestiKirjoittanut jsi » 24.3.2006 20:21

Jos kiinnostaa Blackbirdin tarrat 96-01 125-250 YZ:aan ni pistäkää privaa...
h.hartikainen
Liittynyt:
28.1.2003 11:24

ViestiKirjoittanut h.hartikainen » 27.3.2006 13:20

mistäs sais sylinterin tai mitä kannattais tehdä vanhalle kun on pinnoite mennyt??
onpas lihavalla sedällä ruma mopo ja nahkaliivi!!!!
tomu
Liittynyt:
18.5.2002 15:04

ViestiKirjoittanut tomu » 27.3.2006 16:45

Pinnotukseen!

www.suitzaman.fi
jamperi
Pyörä:
Rmz 450 -11
Paikkakunta:
ilmajoki
Liittynyt:
8.5.2004 20:27

ViestiKirjoittanut jamperi » 28.3.2006 21:33

mukavastihan tommonen piikkinen jami WHM:n kannella potkii ;)
"Täälä kans saa mitää olla tai tehdä"
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 28.3.2006 22:04

Ja se vhm:n kansi tuo siihen hirveesti lisää ruutia.
fuelmx
Pyörä:
Honda CRF 450R, 2010
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.12.2004 18:33

ViestiKirjoittanut fuelmx » 28.3.2006 22:21

Mut se oli tärkee muistaa sanoo, saa rispektii mopopojilta.
---==[fuel]==---
FoXi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.5.2003 17:43

ViestiKirjoittanut FoXi » 28.3.2006 22:21

Mikes kirjoitti:Ja se vhm:n kansi tuo siihen hirveesti lisää ruutia.


Itseasiassa se tuo siihen ruutia huomattavasti. Alhaalta ihan ylös saakka. Keskellä ero on kaikista huomattavin.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 28.3.2006 22:34

Ei se kansi itsessään kauhean merkittävä muutos ole. Paljon enemmän saadaan sylinterin ja pakoputken muutoksilla ja siihen vielä sytkäennakot mukaan. Väitän et vakio vehkeessä se kansi on täysin turha ja varsinkin jonkun sunnuntaiajelijan käsissä.
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 28.3.2006 22:46

FoXi kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Ja se vhm:n kansi tuo siihen hirveesti lisää ruutia.


Itseasiassa se tuo siihen ruutia huomattavasti. Alhaalta ihan ylös saakka. Keskellä ero on kaikista huomattavin.


Mikä siinä kannessa tuo lisää tehoa? Onko palotila erimuotoinen, vai puristus korkeampi? Ei kai siinä muuta eroa voi olla, kun tuo 2t kansi ei kovin kummallinen laite ole. Tämä ei ole vittuilua, mutta haluaisin tietää. Mulla on omassa portattu sylinteri ja sovitettu lohkoihin, sekä äikkäriä muutettu. Noilla muutoksilla kone on kyllä kiukkuisempi, ainakin muita vakiopiikkejä.

Jake
Allekirjoitus poistettu. *****
FoXi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.5.2003 17:43

ViestiKirjoittanut FoXi » 28.3.2006 23:02

uijui kirjoitti:
FoXi kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Ja se vhm:n kansi tuo siihen hirveesti lisää ruutia.


Itseasiassa se tuo siihen ruutia huomattavasti. Alhaalta ihan ylös saakka. Keskellä ero on kaikista huomattavin.


Mikä siinä kannessa tuo lisää tehoa? Onko palotila erimuotoinen, vai puristus korkeampi? Ei kai siinä muuta eroa voi olla, kun tuo 2t kansi ei kovin kummallinen laite ole. Tämä ei ole vittuilua, mutta haluaisin tietää. Mulla on omassa portattu sylinteri ja sovitettu lohkoihin, sekä äikkäriä muutettu. Noilla muutoksilla kone on kyllä kiukkuisempi, ainakin muita vakiopiikkejä.

Jake



Porattu sylinteri ja sovitettu lohkoihin? Ei se silon oo enää mikää piikki..

Se palotila on tiukempi ja paremman muotonen. Kannen ansiosta kannattaa käyttää tolueenia joka taas tekee sen, että pääsuttimen kokoa saa nostaa todella reilusti... kun seos on suurempi ja palaa nopeammin kuin normi seos niin miksei siitä olis hyötyä.

[edit] tolueeni nostaa oktaaneja joka kasvattaa palamisen nopeutta
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 28.3.2006 23:12

Portattu, siis aukkoja on muotoiltu ja kanavat tasoitettu/muutettu muotoa. Tuossakin laitteessa joutuu käytäämään hieman suurempaa suutinta, jäällä sellasia 550-560.

Eli siinä vhm:ssä on pienempi palotila?

Jake
Allekirjoitus poistettu. *****
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 28.3.2006 23:17

Nyt et oo tajunnu tolueenin käyttöideaa. Se nostaa bensan oktaanilukua, mut ei se pääsuuttimen kokoon suoraan vaikuta. Idea on että puristuksia voi nostaa ja sytkäennakkoa aikaistaa eikä kone rupea vielä rottimaan (ennenaikainen hallitsematon palotapahtuma). Sitä kautta saadaan huomattava tehon lisäys, ei millään suuttimen koon suurentamisella.
FoXi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.5.2003 17:43

ViestiKirjoittanut FoXi » 28.3.2006 23:42

Mikes kirjoitti:Nyt et oo tajunnu tolueenin käyttöideaa. Se nostaa bensan oktaanilukua, mut ei se pääsuuttimen kokoon suoraan vaikuta. Idea on että puristuksia voi nostaa ja sytkäennakkoa aikaistaa eikä kone rupea vielä rottimaan (ennenaikainen hallitsematon palotapahtuma). Sitä kautta saadaan huomattava tehon lisäys, ei millään suuttimen koon suurentamisella.



niin ja jos ei kasvata suuttimia ni poks tänks ja moro. tajusit varmaa ton mun viestin, en jaksanu satuilla kaikkea.
-Montturacing-
Liittynyt:
18.3.2006 14:40

ViestiKirjoittanut -Montturacing- » 30.3.2006 8:51

Onko näillä osilla varustettuna minkä verran erua vakio yyzetaan? Mulla on hgs-tehoputki, boyesenin teholäpät ja vertexin kisamäntä.
josko
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
19.10.2003 15:52

ViestiKirjoittanut josko » 30.3.2006 8:58

-YaMaHa Yz 125- kirjoitti:vertexin kisamäntä.

voi perkele!