Jos se siitä koneen lämmöstä on kiinni, niin kuulostaa vähän sille, että venttiilivälykset saattaa olla pielessä tai sitten joku sähkökomponentti menee lämmöstä tai tärinästä sekaisin. Kannattaa toki aloittaa tulpan vaihdosta ja kaasarin putsauksesta, kun ne on helpoimmat ja halvimmat tsekattavat. Ja jos ja kun kaasarin irroittaa, niin siinä samassahan ne venttiilivälyksetkin tarkastaa, kun puoli pyörää on jo valmiiksi purettuna. Samalla kannattaa kurkata myös kuumakäynnistimen toiminta, jos pyörässäsi sellainen on.
Jos ei niistä löydy vika, niin sitten kannattaa tsekata johdot ja liitokset, tulpanhattu, puola ja käämit.
Youtubesta löytyy melkein joka remppaan hyviä ohjevideoita, jos yhtään arveluttaa miten pitäisi tehdä.
Minkä ikäinen pyörä on kyseessä?