SMK) kirjoitti:Valaistusta mm. Mikesille: Jääradalla tuskin ikinä missään tilanteessa kytkimen tarttis toimia yhtä herkästi ja täsmällisesti kuin vaikka niljaisessa kivimäessä kaatumisen jälkeen uudelleen liikkeelle lähdettäessä. Eiköhän siellä jäällä ole edelleenkin ne samat ongelmat, koneet viritetään äärimmilleen ja sitten taistellaan kytkimen luistamista vastaan, kun jäykimmät mahdolliset jouset mitä pesiin mahtuu on ruuvattu paikalleen, voi enää pelata öljyllä. Se kuinka on/off irrottaminen tapahtuu on pitämiseen nähden jo toissijasta, se tapahtuuko se just joka liipasulla samalla lailla ja kaikissa lämpötiloissa lienee täysin toissijasta.
Motorossissakin on jo enempi väliä ja kun perusharrastajalla ei ole budjettia uusia kytkinlevyjä joka ajokerran jälkeen niin kallein tapa säästää on voitelu. Lisäks pienen kilpamoottorin rattaissa pintapaineet saattaa olla 3x sen mitä autojen askeissa, että haluaako 3-10 x kaudessa avata lohkot ja uusia laakereita ja rattaita? Ottaa nyt huomioon, että pyörimisnopeudet tuplaantuu = öljyn vaahtoutumisominaisuksissa liikutaan ihan eri vaatimustasoilla. Ei kannata verra että MM-kuskitkin sitä ja tätä, ne ajaa kaudessa useemman mopon LOPPUUN.
Ei taida mitään rossi vehjettä saada viritettyä niin paljon, että kytkin luistas. En oo ainakaan koskaan kuullu. Mut hei eihän jäällä voi ottaa on/off starttia ja kytkimen toiminta siinä on todella tärkeetä Saattaa tulla aika syvä monttu jäähän kun nostat sen kytkimen suoraan ylös. Itellä toi YZ on ihan pelkästään harraste crossissa ja viime 2t pelistä on jo aika paljon aikaa. Mun ajeluissa on se ja sama kuinka se kytkin oikeen toimii. Enkä oo mitään erikoisuuksia huomannu, mun mielestä pelaa ihan täydellisesti.
Onkohan toi kytkinlevyjen uusiminen pikkasen liioteltua, kun ois mun pitäny vissiin jo parit tohon puolikkaaseen hommata. Nyt kyl ollu pari kk ajamatta kun joutuu oleen täällä Venäjällä hommissa. Joku saattas saada melkein ajamattoman ylivuotisen Yamahan halvalla jos kiinnostaa. Mitä noita pitämään kun ei oikeen kerkee koskaan ajamaan. Ai niin sil on muuten ajettu perus moottoriöljyllä, mut muuten oon kyl pitäny siitä erinomaista huolta