Kiinailmiöt

HANSI
Liittynyt:
3.7.2008 23:31

ViestiKirjoittanut HANSI » 12.9.2008 22:15

Entiiä, eihän noissa peleissä ole mitään samaa. Katsoppa nyt vähän tarkemmin. Vähän niinkuin sanoisit että Jamaha on Suzuki.
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 14.9.2008 17:29

Olikos koeajajia paikalla?
Uraa uurtava motoristi
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 14.9.2008 19:24

No niin, nyt alkaa rankka vkl olemaan takanapäin. Ensin 2-päivää omenakarnevaaleilla ja sitten koeajotapahtuma vielä tänään.

Koeajotapahtumassa kävi n.30-40henkeä kolmen tunnin aikana. Kuskeja oli aloittelijasta kisakuskeihin. Rata oli vähän pehmeä, mutta tunnelma oli hyvä.

Kiitoksia kaikille kävijöille. :P
Sokeri-Norsu
Liittynyt:
12.4.2005 20:44

ViestiKirjoittanut Sokeri-Norsu » 14.9.2008 19:57

No mitäs pyörästä sanottiin? ;)
HondaCebari
Pyörä:
Monarkki
Paikkakunta:
Jugoslavia
Liittynyt:
23.10.2006 21:03

ViestiKirjoittanut HondaCebari » 14.9.2008 21:21

Pistetään nyt tämmöinen sunnuntai ajelijan kommentti.
Rata oli tosiaankin liian pehmeä joten ei kyllä oikeen päässyt testaamaan miten jousitus toimii,mutta kyseisellä muta kentällä ainakin hyvin :)
Moottori oli vääntävä mutta yllätyksetön.
Mikäli tuon shinen saa jossain vaiheessa kilpiin niin harkitsen kyllä vakavasti hankintaa 8)
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 15.9.2008 7:59

Juu pehmeä se vähän oli. Harmi ettei pystytty kaksi viikkoa sitten järjestämään tätä tapahtumaa. Silloin rata oli kuin olisi ajanut pitkillä piikeillä jäärataa :lol:

Minun korviin ei ainakaan tullut haukkuja. Positiivisellä mielellä tuntuivat kaikki olevan. Ainoa mistä kuului muutama pieni valittelu oli koneen yläkierrosalueen lievä tehon puute. Mutta sehän on helposti korjattavissa ihan vaihteen aikaisemmalla vaihtamisella ja luottamiselle koneen alavääntöön. :idea: :D

Yingang koneinen malli on sitten luonteltaan enemmän kierroskone. Zongshen max.vääntö 5500rpm ja max kierrokset. 7500rpm kun taas Yingangissa vastaavat luvut ovat 8500rpm/9000rpm. Elikkä Yingangin maksimivääntö tulee tuhat kierrosta ylempänä kuin zongshen maksimissa kiertää. Mutta ei se zongshen huono kone ole vaikka ylärekisteristä puuttuukin vähäsen, helpompihan sillä on alaväännöllä edetä väsyneenä kuin kierroskoneella repien ;)

PS: ketkä haluavat päästä kokeilemaan pyörää vaativammassa maastossa niin ei muutakuin soitto ja sopimaan koeajo.
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 15.9.2008 9:10

Saitteko tehtaan vaihtamaan vesikoneet Yingangin koneisiin ihan tosta vaan vai täytyikö tilata kontti tolkulla?
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 15.9.2008 9:38

Määristä sen enempää julkisesti kommentoimatta ;) Niin tehdas on ollut hyvin avoin kaikille ehdotuksille mitä olemme heille antaneet. Jos olemme pyytäneet jotain korjauksia niin hyvin auliisti ovat tehneet asialle jotain. Tätä ei kaikki kinukki tehtaat tee.

Koneenvaihto tuli puhtaasti siitä kun kritisoimme sitä, että emme näy pelkälle vesikoneelle mitään hyötyä jos tehot nousevat vain muutaman kilowatin. Nyt siis puhutaan zongshenin vesikoneesta ei loncin koneesta. Yksi loncin koneinen mallihan meille tuli ensikontin mukana, mutta emme ota niitä enempää. Eikä ilmeisti tehdaskaan sitä enään käytä. Siinä tuntui olevan ylärekisterissä vielä vähemmän eloa kuin ilma zongshenissa.

Kovasti tuntuvat panostavan tuotekehitykseen mm. ensivuodeksi saamme myös teräsrunkoisen halpismallin markkinoille, mikä on muuten lähes sama pyörä, mutta runko on valmistettu kromimolydeeniteräksestä ja jousituskomponettit ovat aavistuksen halvemmat. Rungon mitoitus, muovit, moottori (ilmazongshen), yms. ovat samoja. Tämän hinta tulee olemaan jo hyvin lähellä tämänpäivän samun hintaa. Alurunkoisia ja paremmalla alustalla olevia ilmazonsgheniä ei tule tulevaisuudessa lisää kuin erikoistilauksesta. Eli vielä on mahdollisuus saada kevyempi, hyvällä alustalla ja nöyrällä/yksinkertaisella koneella oleva Shine alle. 8) Tulevaisuudessa jos sellaisen tilaan niin sitä joutuu odottamaan.

Edit1: Niin siis tehokkaammat mallit, kuten yingang ja 450cc tulevat edelleen alurungolla. Näiden rinnalle tulee sitten tämä ilmajäähdytteinen teräsrunkoinen halpamalli.
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 15.9.2008 18:11

Onko muuten mitään arviota milloin 450 tulee myyntiin ja millainen tehorekisteri tuossa 450 mallissa on?
Uraa uurtava motoristi
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 15.9.2008 18:38

Edelleenkään tehdas ei ole antanut lisäinfoa 450cc. He ovat tulossa Kölnin kansainvälisille mp-messuille ja ilmeisti julkistavat vasta sen jälkeen teknisiä tietoja siitä. :itku:

Myyntiin Suomessa ne tulevat aikaisintaan mp-messujen jälkeen.
thexpsgograzy
Liittynyt:
4.8.2005 13:18
Myynissä Orion Apollo 250cc -07vm

ViestiKirjoittanut thexpsgograzy » 17.9.2008 20:22

käykää katsomassa mun ilmoitukset jos olette kiinostunut vähän käytetystä Orion Apollo 250cc pyörästä :)
Leo vince V6, 21MM DELORTTO racing, pipe cross, isompi imukaula, 13 eturatas
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 28.9.2008 10:12

Huh huh. Nyt olisi kaksi kisaa Shinellä takana.

Oman kerhon kisa meni penkin alle, 3ek:lla kaasuvaijerin katkeamisen takia. Ajoin mutkasta pitkäksi pusikkoon ja kaasuvaijeri takertui johonkin risuihin ja katkesi. Eli peli oli siinä. Yhdellä kädellä on pirun hankala ajaa maastossa :|

Sappee kisassa päästiin sentään maaliin vaikeuksien jälkeen. Aika-ajot menivät suht hyvin ja ilman ongelmia, olin 31. Kisassa sattui ja tapahtui sitten enemmän ja vähemmän. Toisessa kierroksella ajoin spooriin liian ahnaasti ja vaihdekeppi meni solmuun. Onneksi jäi kakkosvaihde päälle, että pystyi ajamaan vielä kierroksen sillä välillä kun Patte kävi hakemassa varapyörästä uuden vivun. Sain varikolla taivutettu vaihdeakselia vähän järkevämpään asentoon ja asennettua uuden vivun. Loput viisi kierrosta ajoin sitten putkeen vaikka toiseksi viimeisessä kierroksella takarengas puhkesi, pakoputken kannake ja jarrupoljin katkesi. Onneksi vannelukko menetti pitonsa vasta reilu puolikerrosta ennen maalia, että sain taaperrettua maaliin. Olin lopulta 56 reilun kierroksen kärjelle hävinneenä.

Kaikenkaikkiaan pyörä toimi hyvin kunhan sillä olis vähän järkevämpi kuski, joka osaisi vähän varoa enemmän noita siirtolohkareita yms. :lol:

Sappee oli hieno kisa reitiltään ja puitteiltaan. Extremekään ei ollut liian vaativa.

PS: Jos joku sattui saamaan otettua kuvan minusta(nro37) niin olisin kiitollinen jos jaksaisitte lähettää sen toni(ät)pattoni.com. Kiitos jo etukäteen :P

BTW: En muuten kaivannut missään vaiheessa tehoa lisää koneeseen Sappeen kisassa. Muhkealla alaväännöllä oli helppo mennä ja myöriä. :D
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 30.9.2008 19:39

Motorpoweriin on tullut 250 Skyteam kannen yläpuolisella nokalla. Tasapainotusakselia ei koneessa näkynyt. Hintaa rekisteröitynä noin 3000 euroa.
Jasuuu
Pyörä:
Skyteam 150, Aprilia SX-07, HusQvarna sm125s
Paikkakunta:
Taipalsaari
Liittynyt:
8.10.2006 14:16

ViestiKirjoittanut Jasuuu » 30.9.2008 20:16

Missä kuvia?
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 30.9.2008 21:12

http://www.skyteam.cn/onroad/st250/index.htm
Motorpowerilta en löytänyt mutta valmistajan sivuilta löytyi.