motox95 kirjoitti:Miten tällääselle 60 kilooselle 165cm pitkälle noi iskarin säädöt kannatais laittaa suuntaa antamaan, kun nyt on kaikki "kliksautettu" pienimmilleen.
Jos oikein muistan, niin pyörän jousitus on oletuksena tehty 70-75 kiloselle kuskille, joten kannattaa harkita jousien vaihtamista pykälää kevyemmiksi. Samalla kannattaa vaihtaa eteen ja taakse. Jouset ei ihan kauheita maksa ja ne on helppo vaihtaa itsekkin. Tosin eipä nuo liikkeetkään tuosta vaihdosta paljoa veloita.
Meillä pojan 85:ssä saatiin takaiskarin painuma säädettyä kohdalleen vakio jousella, mutta siitä huolimatta vaihdoin pyörään pykälän kevyemmät jouset eteen ja taakse. Poika oli itse sitä mieltä, että pyörä muuttui paremmaksi ajaa ja ihan selkeästi jousitus toimii paremmin kevyemmillä jousilla.
Meillä on kaikissa pyörissä lähdetty liikkeelle painumien mittaamisesta ja säätämisestä. Seuraavaksi on laitettu kliksut manuskan mukaiseen comfort asentoon. Siitä on sitten ruvettu kokeilemaan radalla muutuuko miskikään kun kliksuttelee asetuksia.
Jos haluat jousituksen oikeasti hyvään ojennukseen, niin pyydä jotain kokenutta kuskia, mielellään saman painoinen kuin sinä, kokeilemaan pyörää. Saat todella nopeasti vinkkiä siitä toimiiko jousitus oikein vai ei ja mitä pitäisi tehdä.