KTM 250 EXC 2t/4t

Jylppy91
Paikkakunta:
pohjoinen
Liittynyt:
24.2.2007 23:08
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jylppy91 » 15.6.2011 20:59

niin siis lasken. onko siitä hyötyä?
Nikolangelo
Pyörä:
KTM exc '10
Paikkakunta:
Vehmaa
Liittynyt:
6.5.2009 19:51
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Nikolangelo » 16.6.2011 0:55

Voi olla. Voi myös olla että joudut pienentämään pääsuutina, tyhjäkäyntisuutinta ja vielä lisäksi ilmaruuvia. Kokeilemalla löydät parhaat säädöt =)
E.ohjekirjassa on oletusarvot joilla pitäisi ainaki jotenkuten toimia ;)
http://www.motot.net/talli/osat/id19806/
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut funktio » 26.6.2011 21:29

pitäiskö -07 exc-f:n (4t) perä tuntua korkeammalta kuin -08 exc (2t)? vaikka mulla on liian löysä takajousi -07:ssa niin se tuntuu paljon korkeammalta kuin -08. eikait se runko niin paljon muuttunut vuodessa... onko muut huomannut saman asian? auttaiskohan korkeampi penkki asiaan? näyttää siltä kuin -07 penkki ois notkommalla ku uudemmassa. eihän nelarin rungossa ole eroa 2tahtiseen muuta kuin moottorin alta menevien runkoputkien osalta?
F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut F1red up » 26.6.2011 23:12

Noniin, ne ketkä teistä ajelee tuolla 250 exc:llä rossiradoillakin välillä niin kertokaa vähän kokemuksia, pyörän käyttäytyminen siellä, alustan sopivuus sinne vaikka laitehan on suunniteltu enduroon? Onko aloittelijalle liikaa tehoa käsiteltäväksi? Eli kuten olen tuonne toiseen topicciin tohissut, olen aikeissa aloittaa motocrossin ja aluksi ajattelin satapiikkistä exc:tä, mutta kun tarkoituksena olis myös välillä kadulla ajaa kunhan sen sitten aikanaan kerkiää valkokilpiseksi laittaa.
Eli tuollaista '08vm/uudempaa ajattelin ostaa jos pyörä on sopiva aloittelijan käsiin pääasiassa crossiradalla harrastettavaksi. Ja tähän samaan syssyyn voisi kysyä niiltä ketkä ovat tuon valkokilpiseksi laittaneet niin eikös se näin ole, että 08vm ja eteenpäin saa rekisteriin, koska ktm maahantuojalla on niihin niitä tyyppihyväksyntätodistuksia? Ikää on kohtapuoliin 18 vuotta, pituus 180cm ja paino n.79kg. Koskaan aijemmin en ole motocrossia harrastanut, kerran ajoin 150cc sx:ällä ktm testipäivillä Orimattilan radalla.
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut paapeli » 27.6.2011 12:29

Kun alat harrastaa enskaa ja crossia, niin tuskin enää tahdot ajaa samalla pyörällä kadulla. Itsellä ainakaan ei mitään hinkua ajaa metriäkään tiellä, pelkät enskakisan siirtymätkin nyppivät.
F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut F1red up » 27.6.2011 15:32

Niin, yksi syy myös valkokilpisyyteen on se, että voi pyörällä itsekseen ajella esim, tuohon lähimontulle millä on omistajan lupa ajella crosseilla. Ja sitten jos huvittaa niin käydä kadulla. Mutta sen näkee sitten, onko enää intoa ruveta vääntämään valkokilpiseksi, mutta raaka tosiasia, että opiskelijabudjetilla kun hommaisin ton pyörän niin ei enää varusteitten, huoltoon, bensoihin ja öljyyn menevien rahojen jälkeen ole varaa ostaa katupeliä :D. Joten edelliseen kysymykseen liittyen, jos jollain kokemuksia tuolla pelillä crossiradalta ystävällisesti vois jakaa ne täällä :) ja tosiaan jso tuosta valkokilpisyydestäkin olisi niin ihan mukava 8). Aurinkoisia ajelupäiviä vain kaikille!

itellä nyt koko kesä töitä, että saa rahat kasaan tätä hommaa varten.
atn
Pyörä:
KTM 200 EXC 2007
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
28.2.2011 21:17
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut atn » 14.7.2011 9:55

Moi

Tuli rekisteröityä KTM 200EXC-07

-Antti-
Viimeksi muokannut atn päivämäärä 16.7.2011 23:27, muokattu yhteensä 2 kertaa
Retardi
Pyörä:
KTM exc '09
Liittynyt:
4.4.2009 19:43
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Retardi » 16.7.2011 12:45

Tää nyt ei välttämättä ihan tänne kuulu, mutta kertokaahan silti, kun esim TÄSSÄ on tuo mallimerkintä EXC-E, nii mitä toi E tossa tarkottaa? Economy? :lol:
VAROITUS! Viestit saattavat sisältää pieniä määriä sarkasmia, sekä äärimmäisissä tilanteissa jopa suoranaista vittuilua!
Jooseppi
Pyörä:
KTM EXC 250 -05, BBR Honda CRF
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2004 21:35
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jooseppi » 16.7.2011 16:27

Mun käsittääkseni sähköstarttia.
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 16.7.2011 17:12

Retardi kirjoitti:Tää nyt ei välttämättä ihan tänne kuulu, mutta kertokaahan silti, kun esim TÄSSÄ on tuo mallimerkintä EXC-E, nii mitä toi E tossa tarkottaa? Economy? :lol:

Juu, akkua ja sähköstarttia :) ovat vain täysin turhia tuossa laitteessa, ellei ksenoneille tarvetta
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 16.7.2011 17:17

F1red up kirjoitti:Niin, yksi syy myös valkokilpisyyteen on se, että voi pyörällä itsekseen ajella esim, tuohon lähimontulle millä on omistajan lupa ajella crosseilla. Ja sitten jos huvittaa niin käydä kadulla. Mutta sen näkee sitten, onko enää intoa ruveta vääntämään valkokilpiseksi, mutta raaka tosiasia, että opiskelijabudjetilla kun hommaisin ton pyörän niin ei enää varusteitten, huoltoon, bensoihin ja öljyyn menevien rahojen jälkeen ole varaa ostaa katupeliä :D. Joten edelliseen kysymykseen liittyen, jos jollain kokemuksia tuolla pelillä crossiradalta ystävällisesti vois jakaa ne täällä :) ja tosiaan jso tuosta valkokilpisyydestäkin olisi niin ihan mukava 8). Aurinkoisia ajelupäiviä vain kaikille!

itellä nyt koko kesä töitä, että saa rahat kasaan tätä hommaa varten.

Kyllähän se aika repivä peli on radalle, kadulla taas juuri sopiva
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 16.7.2011 17:19

funktio kirjoitti:pitäiskö -07 exc-f:n (4t) perä tuntua korkeammalta kuin -08 exc (2t)? vaikka mulla on liian löysä takajousi -07:ssa niin se tuntuu paljon korkeammalta kuin -08. eikait se runko niin paljon muuttunut vuodessa... onko muut huomannut saman asian? auttaiskohan korkeampi penkki asiaan? näyttää siltä kuin -07 penkki ois notkommalla ku uudemmassa. eihän nelarin rungossa ole eroa 2tahtiseen muuta kuin moottorin alta menevien runkoputkien osalta?

08:ssa vaikuttaisi olevan suht matala, ja vaikuttaahan tuo takalippa myös hiukan
Masse^
Pyörä:
Raga280 '13, FE450 '09 & Freccia132
Paikkakunta:
33100
Liittynyt:
6.11.2007 22:29
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Masse^ » 18.7.2011 21:55

Omalla '07 280 SX-F:llä rullattu nyt ties montakohan sataa tuntia (ostin sitten tuntimittarittoman pyörän), mutta ilmeisesti noin 60 h sitten on vaihdettu ainakin mäntä, kiertokankisarja ja laakerit. Lienee kohta aika availla taas konetta, mitähän kaikkea pitäis uusia? Ainakin edellämainitut, nokkaketju, venttiilit, tiivisteet ja stefat?. Harraste-enskaa lähinnä tuolla on nyt vedetty, mutta rossiradallakin on käyty ja parit enskakisat käyty paiskomassa läpi. Muutkin vinkit koneremppaa ajatellen tervetulleita, ite olis tarkotus toteuttaa ja kokemusta on lähinnä männänvaihdosta piikkiseen kakstahtiseen :roll:
maxev.wordpress.com | hot40plusracingteam.blogspot.fi
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 26.7.2011 8:20

mitä neuloja ja pääsuuttimia teillä on käytössä 250exc 2t:ssä ? itellä tuntus toi vähän rikkaalla käyvän mutta ei hajua paljonko uskaltaa pääsuutinta pienentää. nyt kiinni 170 ja sokka kolmannessa ylhäältä. neulan mallia en muista.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut mikulov » 26.7.2011 16:25

neulaa pykälä tai pari alemmas, ei maksa mitään ja vaikuttaa niillä kierroksilla millä enimmän aikaa ajetaan(jäärata on sitten eri juttu), kannattaa ainakin kokeilla.