2-t öljyt

SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 19.11.2009 1:55

Tulipahan tässä ihan hiljan taas vaihdettua yhteen peliin uudet levyt ja KUNNON ölyt, kas kun omistaja tykkäs ettei ikinä oo ollu näin jämpti kytkin... Delvacilla menny mopon ex omistajan neuvosta tähän asti.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Maskotti^
Pyörä:
kx450f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.11.2004 22:34

ViestiKirjoittanut Maskotti^ » 19.11.2009 19:48

Itellä delvac pelasi pari ajokertaa ihan ok, mutta sitten alkoi luistelu ja vapaata ei meinannut löytää millään. Vaihdoin motuliin ja ongelmat katosivat. Pyöränä tosin nelari.

Itse ainakin olen törmännyt luistaviin kytkimiin krosseissa, mutta syynä usein vain väsähtäneet kytkinjouset.
Suomto
Pyörä:
450f
Liittynyt:
4.2.2004 17:56

ViestiKirjoittanut Suomto » 19.11.2009 20:15

No onpas nyt!
Ite ajoin delvacilla 250f pyörällä yli 70 tuntia ja hyvin tuntu pelittävän. Öljyt vaihdoin aina joka toisen ajokerran jälkeen ja suodatin joka toisella öljynvaihto kerralla. En huomannut eroa kytkimessä ym, kun vaihdoin Valvolinen Durablendistä tohon Delvac:iin.
Jasuuu
Pyörä:
Skyteam 150, Aprilia SX-07, HusQvarna sm125s
Paikkakunta:
Taipalsaari
Liittynyt:
8.10.2006 14:16

ViestiKirjoittanut Jasuuu » 19.11.2009 22:50

Joka toisen ajokerran jälkeen..?=F
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 19.11.2009 23:00

Jasuuu kirjoitti:Joka toisen ajokerran jälkeen..?=F

Jos vaihtelee vaikka viiden tunnin välein, niin 2,5h per ajokerta.
~Way of life.
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 19.11.2009 23:13

kuka ajaa 2,5h/ajokerta. siis ihan oikeesti ajaa siellä radalla/reitillä (pyörä käynnissä) 2,5h????
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 19.11.2009 23:22

Jay_|P kirjoitti:kuka ajaa 2,5h/ajokerta. siis ihan oikeesti ajaa siellä radalla/reitillä (pyörä käynnissä) 2,5h????

Kyllä mulla ainakin joskusharvoin, kun on radalla päivä12 -ilta6 tulee helposti 2,5h.
~Way of life.
Suomto
Pyörä:
450f
Liittynyt:
4.2.2004 17:56

ViestiKirjoittanut Suomto » 19.11.2009 23:29

Onko nää ihan mittaritunteja vai mututunteja?
Mulla tulee keskimäärin semmoinen 1,5h mittariin aina yhdellä ajokerralla, tehokasta ajoa siis.
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 19.11.2009 23:35

Siis mulla on tangossa kello kiinni, josta mie osaan kattoa, että ajan putkeen 20min eli jonkun erän verran. Siitä on sitten helppo plussailla paljon sitä on tullut ajettua. Tosin noita päiviä, jolloin ajoa tosiaan tulee siihen 2,5h tuntumaan ei ole montaa, mutta kuiteesski.
~Way of life.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 20.11.2009 8:16

Vähän offtopic, mutta kyllä mäkin oon tolla viissatasella joskus ajanu yli 2 tuntia. Yleensä kumminkin 1-1,5 tuntia. Kyllä se kaks tuntiakin menee ihan hyvin kun on vaan kunnossa ja syöny ja juonu oikein.
Spanne
Pyörä:
zx-6r -04 ja kx 250 -92
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
14.4.2007 14:58
2-t öljyt

ViestiKirjoittanut Spanne » 18.12.2009 20:31

onko mitää haittaa, jos laittaa jäykempää vaihteistoöljyä, mitä ohjekirja suosittelee, eli suuremmalla viskositeetilla olevaa?
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 18.12.2009 21:32

Spanne kirjoitti:onko mitää haittaa, jos laittaa jäykempää vaihteistoöljyä, mitä ohjekirja suosittelee, eli suuremmalla viskositeetilla olevaa?

voi olla kytkimeen negatiivinen vaikutus, kylmemmille keleille (niinku nyt) kantsis laittaa notkeempaa..
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
Pohjolan äija
Pyörä:
Yamaha yz 250, Masai db 50, Atv 200cc, 110cc
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
21.12.2009 16:21

ViestiKirjoittanut Pohjolan äija » 22.12.2009 17:38

Nuo keskustelut tuossa ylempänä olivat hieman ristiriitaisia, joten aloinkin nyt miettimään vähän vaihteistoöljy asiaa :roll:
Voiko sinne 2-t pyörän laatikkoon laittaa esim: Nelareihin tarkoitettua moottoriöljyä vai hajoaako paikat? Pitääkö öljystä löytyä kytkimen lisäaine? Viskositeetti talvella pienempi/kesällä suurempi?
jerwwe
Pyörä:
gixxer 1l
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
6.10.2007 13:33

ViestiKirjoittanut jerwwe » 22.12.2009 18:21

Pohjolan äija kirjoitti:Nuo keskustelut tuossa ylempänä olivat hieman ristiriitaisia, joten aloinkin nyt miettimään vähän vaihteistoöljy asiaa :roll:
Voiko sinne 2-t pyörän laatikkoon laittaa esim: Nelareihin tarkoitettua moottoriöljyä vai hajoaako paikat? Pitääkö öljystä löytyä kytkimen lisäaine? Viskositeetti talvella pienempi/kesällä suurempi?

Sillähä ei oo mitää väliä onko se lootaöljy kaks- vai nelitahtiöljyä. Märkäkytkimille kannattaa olla aina kytkinlisäaineistettu ja luulen että pelaa kesät talvet samalla viskositeetillä.
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 22.12.2009 18:48

jerwwe kirjoitti:
Pohjolan äija kirjoitti:Nuo keskustelut tuossa ylempänä olivat hieman ristiriitaisia, joten aloinkin nyt miettimään vähän vaihteistoöljy asiaa :roll:
Voiko sinne 2-t pyörän laatikkoon laittaa esim: Nelareihin tarkoitettua moottoriöljyä vai hajoaako paikat? Pitääkö öljystä löytyä kytkimen lisäaine? Viskositeetti talvella pienempi/kesällä suurempi?

Sillähä ei oo mitää väliä onko se lootaöljy kaks- vai nelitahtiöljyä. Märkäkytkimille kannattaa olla aina kytkinlisäaineistettu ja luulen että pelaa kesät talvet samalla viskositeetillä.

nyt tais mopoilija hukkuu väärälle puolelle...
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen