Hsippe kirjoitti:Olchei kirjoitti:moi, osaako joku sanoa missä vika kun piikkinen exc työntää polttimolle virtaa 70volttia.. mangneetolle ei ole tehty mitään ja jännitteen säätäjä on uusi.
Se uusikin säädin on sökö tai sitten luultavimmin säätimen maadoitus ei toimi. KTM:ssä muistaakseni maadoituspiuha on ruskea.
Olchei kirjoitti:Hsippe kirjoitti:Olchei kirjoitti:moi, osaako joku sanoa missä vika kun piikkinen exc työntää polttimolle virtaa 70volttia.. mangneetolle ei ole tehty mitään ja jännitteen säätäjä on uusi.
Se uusikin säädin on sökö tai sitten luultavimmin säätimen maadoitus ei toimi. KTM:ssä muistaakseni maadoituspiuha on ruskea.
okei joo, mahtaakohan toimia sit jos säätimen vierestä, ruskeesta johdosta ryöstää ja vetää maahan suoraan? rupee epätoivo pikku hiljaa iskemään ton kanssa.
Olchei kirjoitti:joo ei lähde, tosiaan säätimessä on kiinni neljä johtoa, punainen, keltainen, musta, ruskea, ja siihen siis tulee pyörästä johto kiinni.
se pultti millä säädin on kiinni niin sen alle tulee jokin liitin, se oli hapettunut joten putsasin sen sekä muut hapettuneet paikat mutta ei asettunut.
Hsippe kirjoitti:Tarkista vielä se keltainen johto (eli valosähkö (AC) piuha liitimineen. Se lähtee magneetolta ja haarautuu valokatkaisijalle ja säätimelle . Jos säätimelle menevä haara on poikki (tai liitos huono) niin silloin valoille meneekin täydet jännitteet.
Legacy__ kirjoitti:Mulle ei kyllä tuu mitään muuta mieleen kun toi säädin, mutta tuskinhan se uus rikki on.
Kato nuo johot tuolla yleismittarilla, sillähän nuo näkee helposti, että onko joku johto poikki. Jos ei o niin sitten en keksi kyllä muutakun tuon säätimen. Soita jonnekkin jälleenmyyjälle luulisin, että jotain edes osaisivat sanoo.