Lakihan sanoo vain: "kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin", muu on tulkintaa, ja uusin tulkinta taitaa olla tämä:
http://www.liikennevahinkolautakunta.fi ... spx?id=578
Tuon perusteella parimetrinen verkkoaita, jonka läpi radalle pääsee vain valvotusta portista (tai yli kiipeämällä) voisi hyvinkin riittää. Lisäksi lisenssivaatimus kaikille kuskeille, niin kukaan ei voisi sanoa olevansa radalla muussa kuin kilpailu- tai harjoitustarkoituksessa. Ihan heti en näe sellaista tilannetta, jossa toimitsijat tai kuskit laskettaisiin siinä mielessä liikenteeksi, ettei eristetyn alueen määritelmä täyty.
Joka tapauksessa, liikennevakuutus on ollut aivan liian hyvin korvaava hintaansa nähden. Jos esim. keski-ikäinen asiantuntijaduunia tekevä hemmo joutuu pysyvästi työkyvyttömäksi, niin korvaukset ovat äkkiä miltsin.
http://www.liikennevahinkolautakunta.fi ... spx?id=578
Tuon perusteella parimetrinen verkkoaita, jonka läpi radalle pääsee vain valvotusta portista (tai yli kiipeämällä) voisi hyvinkin riittää. Lisäksi lisenssivaatimus kaikille kuskeille, niin kukaan ei voisi sanoa olevansa radalla muussa kuin kilpailu- tai harjoitustarkoituksessa. Ihan heti en näe sellaista tilannetta, jossa toimitsijat tai kuskit laskettaisiin siinä mielessä liikenteeksi, ettei eristetyn alueen määritelmä täyty.
Joka tapauksessa, liikennevakuutus on ollut aivan liian hyvin korvaava hintaansa nähden. Jos esim. keski-ikäinen asiantuntijaduunia tekevä hemmo joutuu pysyvästi työkyvyttömäksi, niin korvaukset ovat äkkiä miltsin.