Kiinailmiöt

Jasuuu
Pyörä:
Skyteam 150, Aprilia SX-07, HusQvarna sm125s
Paikkakunta:
Taipalsaari
Liittynyt:
8.10.2006 14:16

ViestiKirjoittanut Jasuuu » 30.9.2008 21:21

Kävin katsomassa noikin sivut mutta vain offroad osion :D
HANSI
Liittynyt:
3.7.2008 23:31

ViestiKirjoittanut HANSI » 30.9.2008 22:32

Täytyy kyllä käydä toi Skyteam katsastamassa. Yhdellä tutulla on kestänyt se 2-satku moitteetta 150h mettässä ajoa, eli ei mitään ongelmia virtalaitteiden, rungon, jarrujen, koneen, jne. kanssa. Kateeks käy kun samaa tahtia ajellessa itellä putsari ummessa ja kaverilla vastapesty. Vähintään kerran vuoteen uutta paisaria ja joku koneen poski halki. Kaveri hylkää vehkeet ja pudottaa puol metriä kivelle kykäkoppa edellä...mitä meni...ei mitään. Ja mitä hitaampaan maastoon mennään ni aina huonommin pysyy peräs. Kunnon kivikkoo välissä niin ei enää kerkiä suorilla saada edes kii. Ja niinkus noista Tonin kisasuorituksistakin näkyy niin kyllä tolla pärjäis beessäkin. Tonilla loppuu selkeesti kunto keske.
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 1.10.2008 8:40

No, no, Hansi. Eipäs nyt liioitella mun vauhdista :nolo:. Siinä olit kyllä oikeassa, että kunto loppui kesken :nolo: Pyörällä pääsee vaikka kuinka korkealle kunhan siinä olisi oikea kuski.

Vedin kisat lähes vakio säädöissä olevalla pelillä. Ainoat muutokset mitä tein oli, että vaihdoin etupään öljyt vitoseksi ja takaa vedin paluuvaimennuksen säätöjä viisi naksua lisää. Sisäkumit olin vaihtanut norsunnahkoiksi ja takarengas oli Misukan mt12. Kone, runko, vanteet, yms. oli täysin vakio tavaraa.

Nyt meillä on yhden irto koneen kansi portattavana ja nokka hiottavana. Kansi mitataan ja lopuksi säädöt haetaan kohdalleen dynossä. Iskarit on tarkoitus viedä specialistille simmitettäväksi. Tarkoitus on tehdä nk. Pattoni Special Shine, missä kaikki on hierottu viimeisen päälle :D. Sitten pitää katsoa muuttuuko se vielä paremmaksi ja kannattaako näitä muutoksia tarjota myös asiakkaille?

Skystä sen verran, onko siihen tullut mitään muutoksia jousitukseen, vanteisiin, jne.. Vai onko siinä vain muutos kaksatkuun se, että koneeseen on tullut muutama kymmenen kuutiota(223-249cc) lisää? Eikös kakssatkussakin ollut jo nokka-akseli kannessa?
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 1.10.2008 12:19

Kyllä Sky näytti äkkiä katsoen samalta kuin ennenkin. Rosteri putki oli kiinni mutta en tiedä onko lisävaruste. Jos pyörällä aikoo vähänkin vakavammin harrastaa täytyy ainakin renkaat, takaiskari ja ketjut vaihtaa.
Eikös se ilma Shine kannattaisi koneen puolesta jättää silleen ja odottaa nelireikästä vesikonetta?
Jätät kebabin ja kaljan pois ja käyt vaikka lenkillä. Vasta entiset huippukuskit säätää aina konetta ja pistää huonot tulokset pyörän piikkiin.
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 1.10.2008 13:11

Totta on tuokin :D . Tosin bisseä en ole juonut viimeiseen 10vuoteen, muita alkoholijuomia kylläkin mutta hyvin harvakselteen ja kohtuudella. Kebab kyllä maistuu edelleen ehkä turhankin usein...... :lol:
Nyt ei kyllä voi huonoa tulosta laittaa pyörän syyksi. Kyllä kuski on vain niin kohmeessa 11vuoden jäähdyttelyn ja 20kg jälkeen. :lol:

Lähinnä tuo ilmakone viritys idea lähti siitä liikkeelle, että katsotaan kuinka pitkälle yksinkertaisella tekniikalla voi päästään. Jos totta puhutaan minä en ainakaan lisää tehoa tarvitse! Lähinnä kiinnostus olisi laittaa luu kurkkuun kaikille tyhjän epäilijöille jotka huutavat, että ei ilmakoneesta ole mihinkään :lol: Niinkuin sillä vesijäähdytyksellä olisi tehoon jotain vaikutusta. Eihän siitä voi saada kuin jotain 24-28hv max. järkevästi. Muttakun se teholuku ei merkitse oikeasti mitään vaan vääntömomentti ja koneen käyttöalue. Todella karkeasti yleistäenhän 2-venttiili koneet ovat vahvempia alaväännöltään kuin 4-venttiili tekniikat vaikka teholuvut olisivatkin huomattavasti kovempi. Sylinterin täytös 2-vena koneessa on parempi matalilla kierroksilla? Katsotaan mitä siitä tulee, kannentekijä(dynottaja) on ainakin tekijämiehiä. Alusta muutoksethan voi käyttää vesikone versioissakin.
ron80
Pyörä:
Ktm 250sx 2002
Liittynyt:
22.12.2007 15:45

ViestiKirjoittanut ron80 » 1.10.2008 17:13

Minulla on ollut 2 kuukautta ajossa tuo skyteamin 250c moottori,vääntöä löytyy aikasta paljon enemmän kuin 200cc..
HANSI
Liittynyt:
3.7.2008 23:31

ViestiKirjoittanut HANSI » 1.10.2008 23:20

Skyn vai Badboin kone? Mä koitin sitä Sirkun 250-versioo ja se kyllä potki paljo paremmin kuin 2-satku. Mut se 2-satku taas oli sitkeempi. Kyllähän se pikkasen kolhii kun toinen vetää niljasen kivikkomäen tapeilta tyhjäkäynnillä ylös niinkus ei kiviä oliskaan ja ite nippa nappa sotkien selviää ylös -kisapyörällä! Mut sekin on totta et toi kuski on jotenkin sikasinut tuommosen sitkeen koneen kanssa. Mä sain saman pelin sutiin heti alkuunsa. Ei maltti riitä puksuttaa rauhassa. Ja jotain ongelmaa on tossa kaasukädessäkin...tän rouvan ajamana se meinaan näyttää siltä et loikkaa mopo iteksiään mättäältä toiselle ja tukkien yli. Mun alla se loikkas vaan keulalleen seuraavaan monttuun tahi ruopas kun anto hanaa.

Vielä en kerinny tota Skyteam 250:stä käydä ihmettelemässä, mutta netistä kattelin että vanteet ainakin pitäis olla alumiinia. Iskarit taitaa olla samat onnettomat katuvermeet. Mut ei se niihin kaadu. Kun tää eräs rouvasihminen on jo testannu kaiken valmiiks ;-) On sillä ainakin toi kahen tuuman foxin simmitys hyvin hanskassa ja kyl se hussen keulakin siinä hyvin pelaa. Tämmöselle keskivertojampalle tohon menee just joku 500-700 egee alustaan.

Kyllähän toi Shinekin tietty kiinnostais, mut loppujen lopuks pyörällä tulee mentyä niin usein ajamalla pelipaikalle, et se valkokilpisyys on "must". Ja toi varaosien saannin varmuus on kans iso juttu. Mitä vierestä oon seurannu niin paremmin ne löytyy kun tähän mun rakkineeseen. Siltä nimittäin alkaa tuntua. Viikonloppuna pieni lommo paisariin ja tänään meni sitten työntämniseksi. Tulppa meni. Ja varatulppa meni. Ja sitten työnnettiin. Ei tommosessa isossa pyssyssä huomaa jos vähän seokset menee paksulle. Ei ennen kuin tarvii repullisen tulppia.

Heitit Toni muuten mielenkiintosen ajatuksen ilmoille. Liekö ootte tummannu tota ihan loppuun asti? Ei taida enää jäähdytys riittää, nääs jos virittään rupeette. sitä vaan kun ton ilmakoneen kanssa se lämpötase menee pikkasen hätäseen persiilleen kun avaset kaasun kerran. Vesipyssy tasaa nopeemmin ja sallii suuremman tehon ulosoton. En menis kyllä virittään tota ilmajäähyä yli 20hp, rupee mienatteen syntyyn pienillä vaihteilla aika hulppeesti lämpöö aikayksikköön verrattuna ees teoreettiseen jäähytystehoon. Siihen kun lisää kaiken rivotuksen peittävän mudan ja paskan ni ei taida hyvä seurata.
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 2.10.2008 8:48

HANSI kirjoitti:Heitit Toni muuten mielenkiintosen ajatuksen ilmoille. Liekö ootte tummannu tota ihan loppuun asti? Ei taida enää jäähdytys riittää, nääs jos virittään rupeette. sitä vaan kun ton ilmakoneen kanssa se lämpötase menee pikkasen hätäseen persiilleen kun avaset kaasun kerran. Vesipyssy tasaa nopeemmin ja sallii suuremman tehon ulosoton. En menis kyllä virittään tota ilmajäähyä yli 20hp, rupee mienatteen syntyyn pienillä vaihteilla aika hulppeesti lämpöö aikayksikköön verrattuna ees teoreettiseen jäähytystehoon. Siihen kun lisää kaiken rivotuksen peittävän mudan ja paskan ni ei taida hyvä seurata.

Kyllä tuota on mietiskelty jonkun verran, eikä pelkästään meidän toimesta. Meillä on apuna tosiaan melko valveutuneet virivelhot, jotka ei ihan ensimmäistä prätkän 4T ilmakonetta ole rakentamassa.

Tämän meidän zongshenin koneen "isäpuoli" koneitahan on melko paljon jenkeissä viritelty ja noi teho tavoite lukemat ovat melko lähellä heidän saamiaan lukemiaan. Mutta katsotaan mitä siitä seuraa. Onneksi meillä on irtokoneita ja muita varaosia omissa varastossa jos kalahtaa :lol:
Tässä muutama esimerkki "isäpuoli" koneen saaduista teholukemista ->
23,9hp
27,5hp

BTW:Meilläkin on tulossa eec(valkokilpi) mallisto ensi keväänä, jos kaikki sujuu suunnitelmien mukaan. Kölnin MP messujen jälkeen olemme paljon viisaampia asiasta :roll:
erha
Pyörä:
kawasaki ajp pr5
Paikkakunta:
jkl
Liittynyt:
22.6.2008 20:15
kiinailmiö 250

ViestiKirjoittanut erha » 2.10.2008 9:33

harvemmin kilpapyörää/autoa myytäessä kehutaan laitteen vääntöä vain tehoja kun kuitenkin pääosin väännöillä ajetaan.nää nuoret kaverit jotka omistaa/omistanut japski/euro 2-t piikin(vanhan sellaisen)ei varmasti osta sky:ta tai muuta kiina nelaria koska se ei haise,kuulosta,näytä menevän mihinkään.mut hiki tulee samalla lailla kun kallimmillakin laitteilla ja kello tykkää(jos merkitystä)
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 2.10.2008 9:36

Kannattaa Toni varmasti pultata öljynjäähdytin kiinni lämpöjen kurissa pitämiseksi kun otatte tehoja lisää.
Kuinkas ton CDI? Rajottaako kierrokset ylhäällä?
Venttiilien sekoamiseen yläkierroksilla saa kanssa varautua.
Mistä otitte mallin nokan hiomiseen?
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 2.10.2008 10:44

Trial kirjoitti:Kannattaa Toni varmasti pultata öljynjäähdytin kiinni lämpöjen kurissa pitämiseksi kun otatte tehoja lisää.
Kuinkas ton CDI? Rajottaako kierrokset ylhäällä?
Venttiilien sekoamiseen yläkierroksilla saa kanssa varautua.
Mistä otitte mallin nokan hiomiseen?

Katsotaan nyt ensin kun saamme perusmoottorin kasaan, miltä se vaikuttaa. Vakio cdi:llä mennään alkuun, sen jälkeen katsotaan tarkemmin noita oheislaitteita. Dynossahan noi ongelmakohdat sitten selviää ;) Ja isot pojat kertoo myös mitä sitten pitää tehdä :lol:
Nokka on toistaiseksi salaisuus :D
ron80
Pyörä:
Ktm 250sx 2002
Liittynyt:
22.12.2007 15:45

ViestiKirjoittanut ron80 » 2.10.2008 16:42

Siis minulla on Skyteamin 250cc kone,muuten sama kone kuin sky200cc,mutta kuutioita muutama lisää..käy melkein suoraan skyteam 200cc runkoon,tarvitsee muutaman ihan pienen vasaraniskun ja porauksen.Tämä moottorin vaihto siksi kun orkkis 200cc pamahti 18H kohdalla :) Koneesta meni jako sekaisin,eli nokka-akseli on lämpöhitsattu tms.ja se petti..katsotaan miten tämä 250cc kestää,mietityttää vain jos täysin samasta koneesta otetaan enemmän irti niin...
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 2.10.2008 16:43

Onkohan muuten tähän perus ilmajäähdytettyyn shineen helposti vaihdettavissa uudemman mallinen nestejäähy 250cc tulevaisuudessa?
Uraa uurtava motoristi
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 2.10.2008 17:19

-MarkusH kirjoitti:Onkohan muuten tähän perus ilmajäähdytettyyn shineen helposti vaihdettavissa uudemman mallinen nestejäähy 250cc tulevaisuudessa?

On mahdollista vaihtaa 4-vena kone myöhemmin samaan runkoon. Perusrunko pysyy samana kaikissa malleissa. Moottorin kiinnikkeet, pakoputken alkukäyrä, syylärit ja letkut tarvitaan uuden koneen lisäksi. Lisäksi voi olla, että cdi boksi menee vaihtoon.
Sokeri-Norsu
Liittynyt:
12.4.2005 20:44

ViestiKirjoittanut Sokeri-Norsu » 2.10.2008 17:30

Onko jotain muita muutoksia -09 malleissa?