Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 12.12.2009 15:05

lerppa kirjoitti:
Messico kirjoitti:
pmc kirjoitti:Jarrupalojen kulumisen vertailu täällä foorumilla on täysin mahdotonta, koska maaperä/keli/ajotapa vaikuttaa aivan älyttömästi jarrupalojen kulumiseen.


No kertoo vähän että pyörä oli 80h ajettu kun ostin eikä paloja oltu vielä vaihdettu. 180h kohdalla takapalat oli loppu ja vaihdoin biltust tilalle niin kesti 10 tuntia ja ne oli finaalissa.
missä ajossa palat kestää 180h??


Katuajossa nätillä kelillä moottorijarrutusta käyttäen? :D
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 12.12.2009 21:54

Vähän menee nyt aiheen vierestä, mutta menköön. Motocross Actionissa oli muutama numero sitten juttu, jossa haastateltiin James Stewartin mekaanikkoa pyörätestin yhteydessä. Stewartin pyörän jarrupalat eivät kuulemma kulu lähes ollenkaan Supercrossissa. Varmuuden vuoksi jarrupalat vaihdetaan kerran kauden aikana kisäpyörässä. Syy miksi palat eivät kulu on se, että hän ei kuulemma käytä jarruja? Vauhti jo kuitenkin ihan kohdillaan.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 13.12.2009 0:04

No ei toi taas voi pitää paikkaansa, supercross radoillakin on pitkiä kiihdytyksiä ja tiukkoja jarrutuksia, kyllä ammattilaiset käyttää molempia jarruja että voi jättää sen jarrutuksen mahdolllisimman myöhään.
-akrapovic-
Pyörä:
honda crf 250,suzuki pv,piaggio nrg
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
14.10.2009 20:08

ViestiKirjoittanut -akrapovic- » 13.12.2009 14:41

OA19 kirjoitti:No ei toi taas voi pitää paikkaansa, supercross radoillakin on pitkiä kiihdytyksiä ja tiukkoja jarrutuksia, kyllä ammattilaiset käyttää molempia jarruja että voi jättää sen jarrutuksen mahdolllisimman myöhään.

mistäs sinä sen tiiät?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 13.12.2009 14:56

Älä ny viitti nolata ittees, miks se takajarru siinä pyörässä olis jos sitä ei käytettäis?
Et ilmeisesti oo pahemmin crossia tai mitään muutakaan ajellu? Kyllä se takapää vaan puskee sieltä sillälailla että jarrutusmatka venyy. Siellä takana on noin 30-50% jarrutustehosta, kyllä ne sitä takajarrua käyttää.

Edit: Luin ton pyörätestin, se väittää ettei käytä kumpaakaan jarrua tai kytkintä juuri ollenkaan, ja en kyllä oikein mitenkään usko että se pitää paikkaansa. Ei se pyörän vauhti hidastu vaan sillä että siellä on bubba puikoissa tai kova moottorijarrutus päällä. Tosin se varmaan teoriassa vois ajaa yhden supercrossi kauden (17 kisaa) kisapyörällä kaksilla paloilla, ei siinä ajotunteja tuu kumminkaan kun reilu tunti per kisa.
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 13.12.2009 15:34

OA19 kirjoitti:Edit: Luin ton pyörätestin, se väittää ettei käytä kumpaakaan jarrua tai kytkintä juuri ollenkaan, ja en kyllä oikein mitenkään usko että se pitää paikkaansa. Ei se pyörän vauhti hidastu vaan sillä että siellä on bubba puikoissa tai kova moottorijarrutus päällä. Tosin se varmaan teoriassa vois ajaa yhden supercrossi kauden (17 kisaa) kisapyörällä kaksilla paloilla, ei siinä ajotunteja tuu kumminkaan kun reilu tunti per kisa.


Muistan videopätkän tosta viime talvelta, ja silmiin pistävää oli että yhtään sormea ei ollut kytkimellä kun tuli kurviin, ja veti koko mutkan "kaikki sormet tangossa". Se on pelimiehen merkki se. Itsellä ei toivoakaan, koko ajan pitää olla "hätävara" kytkimellä. Jos koittaa kaikki sormet tangossa, ni kyllä se viimeistään puolessa välissä kurvia kampee fillarin pystyyn ja vallista yli. Kun katsoo tota superitouhua, niin mutkanopeus on yks missä on selkee ero. Enkä oikeastaan yhtään ihmettelis vaikka Stewartilla ei niitä jarrupaloja menis. Toi kärki porukka ajaa mutkat lähes BMX tyylillä, vauhti vaan kiihtyy. :) No ei nyt ihan, mutta pääperiaatteessaan kyllä. Kurveihin tullaan kovaa, vauhti pidetään yllä ja fillari on suorassa kun sieltä tullaan pois. Peruspena jarruttaa vallin päälle pelit seis, ottaa suunnan, ja avaa että pääsee hyppyrit yli. Ehkä _hivenen_ OT, mut kuitenkin. Ja täytyy muistaa että superi on siistiä sisähommaa, jos ei lasketa Anaheimia.
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 13.12.2009 16:07

JayDaddy kirjoitti:Muistan videopätkän tosta viime talvelta, ja silmiin pistävää oli että yhtään sormea ei ollut kytkimellä kun tuli kurviin, ja veti koko mutkan "kaikki sormet tangossa".

Muutamassa videopätkässä näkyy hyvin myös etujarrun käyttö. Bubba pitää myös kaasupuolelta kaikilla sormilla kiinni. Mutkaan tullessa jarruttaa hyvin lyhyesti yhdellä sormella, eikä jätä sormea jarrulle "varmuuden vuoksi".
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 13.12.2009 20:51

Eikä niitä vipuja enempää voi käyttääkään, kun ne on aina niin alas säädetty ;)
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 13.12.2009 21:42

Jos nyt tuosta jarrupalojen kulumisesta ja superikuskeista vien asiasta kolmanteen..

Elikkäs onko Bilteman rossikummit kuinka hyvää tavaraa tälläiselle harrastelija kannonkiertäjälle? Renkaan materiaali ei mitään heikkoa ja kestää muutenkin maastossa ajoa? Tuollaista 110 levyistä takanakkia olen ''19vanteelle katsellut. Muun kokoisia kun ei netin katalogista ainakaan näytä löytyvän :roll: Eipä hinnallakaa ainakaa pilattu, ettei mikään kallis "virhe" olisi ostaakkin.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 13.12.2009 23:07

osta suoraan jokin laadukkaampi kumi. kyllähän tuo kestää jos ei tule maanantai kappale mitkä näissä kiina/taiwan kumeissa tuppaa olemaan aika yleisiä ;)
norjanmies
Pyörä:
husaberg fe390 ja husaberg fs550e
Liittynyt:
3.8.2008 21:37

ViestiKirjoittanut norjanmies » 13.12.2009 23:36

mxmanne kirjoitti:osta suoraan jokin laadukkaampi kumi. kyllähän tuo kestää jos ei tule maanantai kappale mitkä näissä kiina/taiwan kumeissa tuppaa olemaan aika yleisiä ;)

no minä suosittelen bilteman kumeja ne mitä itsellä mennyt niin olen rahalle saanut vastinetta. harraste kannonkierrossa tai rossissa ihan asiallisia ja niitä saa kolme hyvän merkki kumin hinnalla niin osta pois mitään et menetä. ja niitä voi harrastelijakin vaihdella kun kulmat pyöristynyt kun ei tosiaan hinalla pilattu
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 14.12.2009 11:25

Pakko tähän on kommentoida. Viime vuonna kun noi tuli, kaveri osti heti 140:n. Sehän oli pehmee ja pitävä ja kestäväkin vielä. No sit huomattiin kun tuli seuraava niljakeli, että pito on hävinny. Seuraava havainto olikin, että kymmentä rengasta kun hypistelee, on ne kaikki erilaisia. Ei esim. Cheng Shinissä ole tuommoisia laatuvaihteluita, eli ei voi laittaa yksin valmistusman piikkiin ja tehdäänhän ne misukatkin nykyään vinkuintiassa.

Kertoo varmaan biltsun renkaista aika paljon: keväällä Hyvinkäällä eka enskakisa uudella rengassäännöllä ja karkeesti puolessa C ja B -kuskien pyöristä oli biltsut alla. Puolivälissä kautta pariajossa ei ollut enää yhdessäkään B-kuskin pyörässä innovat ja itsekin pääs tässä biltsun kupeessa myymään muutaman renkaan niistä tarpeekseen saaneille kuskeille. En jaksa uskoa, että se rossigummi olis yhtään erilainen, vain korkeempi nappula.

Jos se pito kiinnostaa yhtään, mutta haluaa huokeemman renkaan, ostaa sit rossiin Kendaa, Vee Rubberia, Mitasta. Enskaan noita tai mieluimmin Sava, huokeimmalla pääsee Vee Rubberin kanssa. Kendassa on vielä laaja valikoimakin, löytyy rengas joka alustalle. Myös Pirellin renkaista löytyy aina vaihtoehto ja niidenkin hinta alk. 2xbiltsu.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 14.12.2009 12:00

SMK) kirjoitti:Puolivälissä kautta pariajossa ei ollut enää yhdessäkään B-kuskin pyörässä innovat ja itsekin pääs tässä biltsun kupeessa myymään muutaman renkaan niistä tarpeekseen saaneille kuskeille.

Nyt tuli hieman paksua, esim. minulla ja parillani kummassakin päässä Biltemat pariajossa. Myös monessa naapuripyörässä näkyi takana Bilteman kumi. Itse ajoin yhdellä ja samalla Bilteman rengassarjalla koko kauden kisat ja treenit. Kauden kisojen pätkien kokonaisaika oli noin 7 tuntia ja siihen päälle noin 15 tuntia treeniä. Pahiten renkaita söi Toukokuunajon asfalttisiirtymät. Eihän renkaat ole merkkirenkaiden veroiset, mutta valtaosalla suomienskan harrastajista ei kyyti lisäänny yhtään paremilla renkailla.
yeahhh
Pyörä:
Yamaha DT 125 R -90 & Suzuki RM-PV 80cc & Helkama AX
Paikkakunta:
vähäkyrö
Liittynyt:
8.12.2008 18:59

ViestiKirjoittanut yeahhh » 14.12.2009 18:06

btw. innovat ei oo taiwanista.itellä luki kyljes made in china
http://www.motot.net/talli/osat/id15784
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 14.12.2009 20:43

On muuten sellaset renkaat, mihin ite en enää koskaan koske.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/