iskarien säätäminen

OMS-Racing
Pyörä:
CRF450&250
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
27.4.2006 17:32

ViestiKirjoittanut OMS-Racing » 29.3.2011 17:11

Osaiskohan joku vähän valottaa, että onko tuossa showan kaksoikammiokeulan sisemmän kammion jousen puristuma säädettävissä? Jousi heiluu löysällään siellä sisällä ylös-alas suunnassa noin sentin verran ja aiheuttaa kolinaa. Siinä varren ympärillähän on lukitusmutteri, mutta sen avaamalla ei kyllä vielä varovasti kääntelemällä kiertynyt kumpaakaan suuntaan. Voiko olla että jousi on päässyt kuoleentumaan?

Edit: Eli taitaa olla ihan vaan normaalia, ei muistunut aiemmista keuloista mieleen :) Ja kolina taisi mitä varmemmin johtua vähästä öljystä sisäkammiossa jolloin jouselle ei tullutkaan painetta tms. :)
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 29.3.2011 23:21

Kunhan kasaat sen sisäkammion oikein, ei se jousi sinne löysälle jää vaan se tyhjä puristuu kasaan reilusti ennen kun öljyä tulee PRV:n kautta ulos.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 17.4.2011 12:30

kertokaas viisaammat,että onko syytä vaihtaa keulan stefoja kun pyörä on seissyt 2009/2010 talvesta asti tähän päivään ja keulaan on vaihdettu 2 kertaa pelkät öljyt ja nyt kun kokeilin keulaa niin aina seisomisen jälkeen tulee pieni öljy rinkula, mutta kun sitä pumppailee kokoajan niin ei puske yhtään öljyä ulos, niin onko stefat vaan kuivat vai vaihdon tarpeessa?

E: Tänä aamuna kun pumppasin keulaa sieltä ei tullut enään mitään oisko ollut stefat vaa kuivana
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 17.4.2011 14:42

ei tarvi vaihtaa, tarkkailet vain että jos alkaa enemmän vuotamaan...
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 17.4.2011 14:56

sitä itsekkin ajattelin. Ja keula pukkaa vain välillä sellaisen todella pienen öljyrinkulan mikä näyttää likaselta niin teen varmaan vain öljyn vaihdon keulaan ja taas tarkkailua.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13

ViestiKirjoittanut Bream » 17.4.2011 19:12

Mulla teki tos seisomisen jälkeen niin, että levossa ei mitään vuotoa. Mut sitten kun pumppaili ja hyppi pyörän päällä tallis ni rupes tihkumaan. Valutti hieman jonka jälkeen loppu. Kiikutin sit huoltoon, kohta sitä pääsee ajamaankin ku viikol saapi pumput takas. Paikallinen rata vielä vähän kostee. Onhan nuo käyny ajamassa mutta ei vielä hotsita mutaan rämpimään. Kauden lopettavaan sairaslomaan aikaa enää n.2 viikkoa siis! :D
motox95
Pyörä:
Kawa Kx 125 -08, Yamaha Wr -10
Liittynyt:
12.7.2010 18:34
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut motox95 » 27.4.2011 12:43

mites onnistuuko jousien vaihtaminen itte? taakse varmaanki itte osaa mutta eteen onko vaikeempaa? Paljokoha maksais jos liikkeeseen veis vaihdettavaksi?
Jeze19
Liittynyt:
17.3.2008 16:41
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Jeze19 » 27.4.2011 14:27

Ei oo vaikeeta tehä ite, kato vaikka apua tosta videosta siihen asti ku on jousi irrallaan.
motox95
Pyörä:
Kawa Kx 125 -08, Yamaha Wr -10
Liittynyt:
12.7.2010 18:34
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut motox95 » 30.4.2011 22:35

Sain selville et vakio jouset o 0,42 eessä ja 5,1 takana. Mitä suosittelisitte pykälää vai kahta löysemmät 65 kiloosele, miten eteen ja taakse?
Revenge
Liittynyt:
18.6.2009 19:08
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Revenge » 6.5.2011 23:43

Totaa. Pitäis kx:ään uus jousi hankkia kun vanha on vois heittää vesilintua kunnossa, muttatuo jousen jäykkyys teettää ongelmia. Vakio on manuaalin mukaan 4.5 kg/mm. Onko tuo hyvä 80 kiloiselle vai pitääkö olla löysempi/jäykempi? Mp-racingilla oli 90e pinnalla nuo hinnat, mutta jos halvemmalla sais olis parempi.
[[Paukku
Pyörä:
KTM 250 sxf
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.4.2009 12:41
JOUSI

ViestiKirjoittanut [[Paukku » 13.5.2011 21:20

Joo elikkä ktm sx 85 WP iskariin tarvis uuden jousen taakse jäykkyydeltä 45/215. Tietääkö kukaan mistä nuita jousia saa ku ei näytä oikee mistään löytyvän, tai oisko jollain käytettynä?? :)
Koo-Pee
Pyörä:
KTM 250 SX- 2011,Suzuki RM 125
Liittynyt:
24.12.2006 17:34
Re: JOUSI

ViestiKirjoittanut Koo-Pee » 14.5.2011 8:36

[[Paukku kirjoitti:Joo elikkä ktm sx 85 WP iskariin tarvis uuden jousen taakse jäykkyydeltä 45/215. Tietääkö kukaan mistä nuita jousia saa ku ei näytä oikee mistään löytyvän, tai oisko jollain käytettynä?? :)

Ktm jälleenmyyjiltä saa, oulussa moto24 limingantullissa myy ktm palikkaa.
[[Paukku
Pyörä:
KTM 250 sxf
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.4.2009 12:41
Re: JOUSI

ViestiKirjoittanut [[Paukku » 14.5.2011 12:33

Koo-Pee kirjoitti:
[[Paukku kirjoitti:Joo elikkä ktm sx 85 WP iskariin tarvis uuden jousen taakse jäykkyydeltä 45/215. Tietääkö kukaan mistä nuita jousia saa ku ei näytä oikee mistään löytyvän, tai oisko jollain käytettynä?? :)

Ktm jälleenmyyjiltä saa, oulussa moto24 limingantullissa myy ktm palikkaa.


Kitoos :)
wouder
Liittynyt:
18.4.2011 7:04
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut wouder » 15.5.2011 16:29

juu eli pitäs saada tietää paljon menee keulatolppiin öljyä tai jos jollain ois heittää linkkiä manuaaliin mist näkis öljyn määrän. ja kampehhan ois honda cr 125 vm.1994
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 15.5.2011 21:08

En löytäny erillistä iskari topiccia... Ostin tuommosen krossi iskarin josta heräsi vähän kysymyksiä. Miksi alapään kiinnike on vähän vinossa vaikkei mitään murtumia tai muita epämääräisyyksiä näy? Paljon maksaa huolto? Kuvia on galleriassa niin sieltä näkee mitä tarkotin kiinnikeen vinoudella.