Muuta Keskustelua

Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 10.7.2010 19:58

Rata siis samassa kunnossa parin viikon päässä kisassakin. Pitäköön tunkkinsa. Noita saviratoja pitäis kastella monta yötä etukäteen ja ajella äkeellä joka päivä. No, en itsekään sitä ilmaiseksi tekisi.
jonthu
Pyörä:
Honda crf 250 ja Derbi drd racing
Liittynyt:
4.5.2010 15:19

ViestiKirjoittanut jonthu » 12.7.2010 11:09

Kyllä Kullas ihan samalla 250 nelarilla ajoi kun ennenki. ei kakstahtia paljo näkyny.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 12.7.2010 17:33

älä jauha paskaa kyllä se ajo kolmitahtisella lentopallomailalla!
loppuerässä kyllä kuulu semmone läsähtely vaan ku löi tarroja kavereille selkää ohi mennessää =DDD
rata meni aika hurjan näköseksi ja komeita pannuja kyllä näky!
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 12.7.2010 19:25

xQ kirjoitti:älä jauha paskaa kyllä se ajo kolmitahtisella lentopallomailalla!
loppuerässä kyllä kuulu semmone läsähtely vaan ku löi tarroja kavereille selkää ohi mennessää =DDD
rata meni aika hurjan näköseksi ja komeita pannuja kyllä näky!


Pannuista tuli mieleen että mites sille sun olkapäälle kävi, kun päivitit tänne foorumille sairaalasta mutta sitten loppu selostus? (näytettäs olevan hyvässä aiheessakin tähän keskusteluun :D)
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 12.7.2010 22:50

joo siis siitähän meni solisluu säpäleiksi joka kasattii semmosella peltilevyllä joka jää sisuksiin! lapaluun murtumalle ei tarvinu tehä mitää mut sit se olkanivel joka halkes porattii yhdellä oiskohan ollu 50mm ruuvvilla takas nippuu ja ei siitä mitenkää hyvä kyllä tullu :( mitä nyt enne murtunu lapaluuta yms nii ei oo ollu ees kipee verrattuna tähän ja iha pirusti pitäny jumpata ja käydä uimassa... tai varmaa ekat 20 kertaa kävelyaltaassa jumppaamista ennenku varsinaisesti uimaan pääsi. nyt ollu vajaan kuukauden töissä ja ei kyllä oikeella kädellä mitää älyttömiä nouse ja välillä saa lepuuttaa kun ei jaksa akkukonetta kannatella.. kipeä on vieläki raskaammanpäivän jälkee mut iha hyvi ku aattelee et pari kuukautta sitte kahvipannun nostoon piti hulluna skarpata =DDD pari kertaa oon ajamassa käyny ja yllättävän hyvin pystyy ajaa ei haittaa oikeestaa yhtää. eka ajoreissulla rusahti sillee pattisuoralla et luulin jo hirveitä mut se vaan vitusti vihlas ja oikeestaa sen jälkee tuli vähä liikerataa lisää eli ajaminen on parempaa ku mikää fysioterapia ;) vakuutusyhtiö on maksellu leikatut ajokamat, hoitokulut ja ansiomenetykset mut kipurahoja oon tässä ootellu et jos ei tällä viikolla alanäkyä nii pitää taas alkaa kiilaamaan ku ensi sieltä ei oikee meinannu kuulua mitää! :paha: EI TOIMI TUO IF NIINKU ELOKUVISSA!!!
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 12.7.2010 23:15

Kyllä ne pikkuhiljaa kuntoutuu, itte just tein historiaa ja poljin fillarilla seisaaltaan! muutenkin meni melkein 2 vuotta että pysty alkaa treenaa enemmän, ilman kipuja. Ne haittasivat päivittäin siihen asti kun raapastiin raudat veks sisältä ja silloin loppuivat yhtä nopeasti kuin alkoivatkin kuperkeikassa
Juspaa
Pyörä:
KTM 300 EXC, Beta rev-3
Liittynyt:
2.7.2007 16:38

ViestiKirjoittanut Juspaa » 13.7.2010 8:13

Kyllä se ylimääränen tavara tuola kropan sisällä tosiaan ilmottelee ittestään. Vuoden päivät kun itelläkin oli rautaa selässä, niin aina kun jotain hiemankin raskaampaan teki niin ties kyllä illalla tosiaan tehneensä. Vuoteen ei ois saanu ajohommiakaan harrastella (arvakkaa pystykö olee pois pyörän päält :D )
Ajojen jälkeen tosiaan oli niin jumissa ,että seuraavana aamuna sai tehä töitä ihan tosissaan, että pääs sängystä ylös... Ei kovin fiksua hommaa varmaan ollu sillon harrastella, mutta minkäs sitä ihtelleen voi :D. Kivut kylläkin loppu heti, kun rojut poistettii rangasta. Vielä kun vasempaan nilkkaan sais voimat takasi niin vois olla jees ;)..

Mutta eihän siinä, hiton hyvä laji ja muistakaa ajaa täysiä ;P
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 14.7.2010 22:12

Ei perhana nää jutut alkaa jo pikkuhiljaa pelottaa :) Koht en uskalla hyppiä enää ollenkaan ku tuppaa tuo perä lähtee heti sivulle jos on vähänkin hyppyrin nokassa sanomista :s Oon niin monta kertaa meinannu pannut vetää siihen ländiin ku tullu melkeen poikittain maahan, ja ku ei pysty ees suoristaa(tai osaa) :nolo: Miten oppisin hyppää suoraan?? :|
mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
22.11.2008 13:56

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 14.7.2010 22:16

Simpleman111 kirjoitti:Ei perhana nää jutut alkaa jo pikkuhiljaa pelottaa :) Koht en uskalla hyppiä enää ollenkaan ku tuppaa tuo perä lähtee heti sivulle jos on vähänkin hyppyrin nokassa sanomista :s Oon niin monta kertaa meinannu pannut vetää siihen ländiin ku tullu melkeen poikittain maahan, ja ku ei pysty ees suoristaa(tai osaa) :nolo: Miten oppisin hyppää suoraan?? :|

Purista jaloilla pyörää ja yritä olla mahdollisimman keskellä pyörää, näin tasapaino pysyy hyvänä
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 14.7.2010 22:22

joo kyl siis osaan ihan tasasest hyppyrist hyppää ihan menevästi mut sit ku siihen nokalle on tullu niitä uria ni menee ihan mahottomaks, ei tarvii ees olla isoi urii... :itku: ja oon puristanu pyörää, mut....
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 14.7.2010 22:33

Video ajostasi auttaisi ihan saakelisti neuvomiseen ja saisit siitä itsekin osviittaa siihen mitä pitäisi kehittää. Minkä kokoisesta hyndästä on kyse ja kuinka hyvin ajat muuten?

Aluksi kannattaa opetella vähän heittämään pyörää vinoon silloin kun hyppyri on hyvässä kunnossa niin ehkä opit suoristamaan silloinkin kun pyörä lähtee killiin yllättäen. Jos kyseessä on jo isompi hyppyri, niin harjoittele pienemmissä silloin kun ne ovat huonossa kunnossa.

Eipä siinä muuta kuin tähtäät spooreihin suoraan, pidät polvilla tiukasti kiinni pyörästä ja pidät muun osan vartalosta rentona niin että pystyt reagoimaan.
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 14.7.2010 22:39

Tuo hyppyjen vinoon lähteminen on meidän pojalle kanssa melkoinen ongelma. Poika on pannuttanut kolmesti oikeen kunnolla tänä kesänä koska pyörä on lähtenyt vinoon hypyssä. Onneksi noista on selvitty pelkillä kalustorikoilla.

Jotkut sanovat, että jos pyörä lähtee vinoon, niin alastullessa antaa kaasua sen verran, että takapyörä lähtee sutimaan. Tällöin pyörä ei tökkää vaan liukuu kunnes pyörän suunta on korjautunut.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 14.7.2010 22:39

Simpleman111 kirjoitti:joo kyl siis osaan ihan tasasest hyppyrist hyppää ihan menevästi mut sit ku siihen nokalle on tullu niitä uria ni menee ihan mahottomaks, ei tarvii ees olla isoi urii... :itku: ja oon puristanu pyörää, mut....

Jos vähänkin epäröit, niin pyörä lähtee mihin sattuu. Lisää toistoja, pyöränhallinnan opettelu vie aikaa.

1) Urat hyppyrin lähdössä -> Uraan rennosti, älä purista tankoa liikaa. Tasaisella kaasulla tai mieluummin hieman kiihdyttäen nokkaa kohti -> Tasapaino pitää olla koko ajan hallinnassa

2) Kaksoisnokka hyppyrin nokalla -> Riittävän kovaa hyppyriin, että lähdet ilmaan jo ensimmäisestä nokasta ja lennät toisen nokan yli. Jos tämä ei ole mahdollista, niin sitten seuraavanlaisesti. Kiihdytä voimakkaasti ennen nokkaa -> Etupyörä ilmaan ensimmäisestä nokasta -> Välittömästi tämän jälkeen varaudu takapyörän osumiseen tuplanokkaan, siirrä painoa taaksepäin ja lisää kaasua, ota isku vastaan takajousituksella -> Nokan jälkeen välittömästi normaaliiin hyppyasentoon

Jos pyörä lähtee poikittain, niin alastullessa isoa kaasua juuri ennen alastuloa
Viimeksi muokannut pmc päivämäärä 14.7.2010 22:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 14.7.2010 22:44

wolvie kirjoitti:Jotkut sanovat, että jos pyörä lähtee vinoon, niin alastullessa antaa kaasua sen verran, että takapyörä lähtee sutimaan. Tällöin pyörä ei tökkää vaan liukuu kunnes pyörän suunta on korjautunut.


Jos hyppy menee alastuloon asti, niin se saa olla tosi vinossa että siitä vielä lippaa jos on tuo kaasutus ja pyörä muutenkin yhtään hanskassa. Jos taas jää vajaaksi niin takapyörä voi tulla niin kovaa alas että siinä ei mikään kaasu auta ja takapyörä pomppaa väkisin toiseen suuntaan joka ei ole kovin mukavaa kun seuraava kosketus tulee sen 3 m. pudotuksen jälkeen.

Noissa tilanteissa yritän itse vääntää pyörää suoraksi niin että oma tunne on se että tulen takapyörälle alas mutta väännän keulan myös samaan suuntaan (eli perä linttaa oikealle -> kampean myös pyörän nokan oikealle)
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 14.7.2010 23:17

Onko missään ollut aikuisharrastelijoille suunnattuja ajotekniikkaleirejä? Suhteellisen pienellä vaivalla pystyisi järjestämään motot.net ajoleirin, jossa käytäisiin motocrossin ajotekniikan perusteet lävitse. Päivän leiri voisi olla aikuisharrastelijoille, joiden tarkoituksena on vain nauttia lajista. Aihelistalla voisi olla:
- Pyörän hallinta ilmassa
- Pöytähyppyrit
- Hidastehyppyrit
- Hiekkapattien ajo
- Jarrupattien ajo
- Vallimutkat
- Spoorimutkat
- Jarrujen käyttö

Leirin voisi pitää vaikka Heinolassa, josta löytyy helppoja hyppyreitä ja kovia/pehmeitä mutkia.