Ajopaikat

PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 4.12.2010 15:54

weeto269 kirjoitti:Missä päin ajelette talvisin? Ku tuntuu et ei oikeen missään pysty enään ajaan :-/. Minkä laisia seuraamuksia voi tulla jos sattumoisin poliisi pysäyttää kelkkareitil tai jossakin metässä kun rossilla ajelee? Toinen asia pysähtyykö ;)

Meinasit vai pyörällä päästä kelkkaa karkuun ? Ei tule onnistumaan.
~Way of life.
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09

ViestiKirjoittanut weeto269 » 4.12.2010 16:15

En. Mutta mitä seurauksia ylipäätänsä voi tulla jos jäät kiinni jos ajat kelkkareitil,jääl,metäs. Se kiinnostaa suurimmaksi osaksi. Crossilla siis.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 4.12.2010 22:39

Miltäs noi radat näytti tänään? Lavanko, Hyvinkää, Pippo?
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 4.12.2010 23:44

Lavanko oli ihan hyvässä kunnossa, oltiin siellä pari tuntia ajamassa.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 5.12.2010 0:03

NIin ja mites noilla Anssin mainitsemilla radoilla on kestäneet nastat? Toi Toijala on ollu sen verran paha nastarenkaille että rupesin laskeskelemaan että kannattaa lähtee vähän kauemmaskin jos pystyy samoilla renkailla ajamaan useamman tunnin. :D
hp199
Liittynyt:
5.8.2007 17:09

ViestiKirjoittanut hp199 » 5.12.2010 0:08

OA243 kirjoitti:NIin ja mites noilla Anssin mainitsemilla radoilla on kestäneet nastat? Toi Toijala on ollu sen verran paha nastarenkaille että rupesin laskeskelemaan että kannattaa lähtee vähän kauemmaskin jos pystyy samoilla renkailla ajamaan useamman tunnin. :D

Lahti (Pippo) on paras tossa suhteessa. Toinen hyvä Karkkila. Noissa ajaa renkailla hyvinkin koko talven.
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 5.12.2010 0:10

Jos on kovempi kuski, eli antaa kaasua reilusti niin lavankoon ei varmastikkaan kannata mennä. Siellä ei kuulemma nastat kestä. Tänään pari isää valitteli että pikkupyöristä alkaa nastat irtoamaan 2h ajon jälkeen.

Karkkilan, Espoon ja Lahden radathan on savipohjaisia, joten siellä nastojen pitäisi kestää paremmin.

Hyvinkää ei ihan niin paljoa kuluta nastaa kuin lavanko, mutta kuluu ne kuulemma sielläkin ihan hyvää vauhtia.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 5.12.2010 0:20

Espoossa on niin tajuttomasti kiviä että jos ajaa niissä sinne aina muodostuvissa spooreissa, on se nastoille ihan yhtä paha kuin Lavanko, vaikka ehkä vähän eri lailla (kaksi pahinta ihmisten ilmoilla sijaitsevaa rataa tuossa suhteessa).
HeeBoF
Pyörä:
Kawasaki zx-6r 636 -04 & 125cc mini
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
24.11.2006 23:51

ViestiKirjoittanut HeeBoF » 5.12.2010 17:47

Onko porukka kymeenlaakson alueella jo käynyt ajamassa jäällä crossilla/enskalla ?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 5.12.2010 19:24

Käytiin sitten faijan kanssa kuitenkin Espoossa. Viimeisen lumisateen jälkeen ei ollut ehditty aurata, ja ajetun uran ulkopuolella näytti pohja sen verran epämääräiseltä että sinne ei kovin kovaa viitsinyt lähteä sudittelemaan. Vielä en viitsinyt pilata nastoja ajelemalla spooreissa.
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 5.12.2010 20:08

Me kävästiin kanssa espoossa, tosin vain katsomassa missä kunnossa rata on. Radalla näytti olevan yksi ura jossa kaikki ajoivat. Ohittaminen näytti olevan todella hankalaa.

Me ollaan käyty lauantaina ja sunnuntaina vantaalla. Rata on muuten hyvässä kunnossa, mutta muutamaan kohtaan on päässyt muodostumaan aika pahoja reikiä. Esimerkiksi maalipöydässä ajolinjalla on yksi.

Nastat kyllä näytti kuluvan aika hurjasti.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 5.12.2010 22:35

Kattelin juuri Vantaan moottorikerhon kotisivuilta, että 2011 kausikortti maksaa 200e/hlö ja kortin voi ostaa vain kerhon jäsen. Aikaisempina vuosina oli jäsenen ja ei-jäsenen kausikorteilla erikseen hinnat.

Positiivista uudessa systeemissä on se, että ottavat käyttöön perhekortin. Meidän tapauksessa perhekortti uudella hinnalla on 50e halvempi kuin 2010 hinnalla kolme kausikorttia ja uudella hinnoittelulla kahden hinnalla saa koko perhe ajaa.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 6.12.2010 0:49

wolvie kirjoitti:Positiivista uudessa systeemissä on se, että ottavat käyttöön perhekortin. Meidän tapauksessa perhekortti uudella hinnalla on 50e halvempi kuin 2010 hinnalla kolme kausikorttia ja uudella hinnoittelulla kahden hinnalla saa koko perhe ajaa.


Missä kerhossa teillä on oikein lisenssit? Monessa kerhossahan lisenssikuskit ajaa ilmaiseksi, näin ainakin TamMc ja AMK. Ei oo kyllä halpoja kausikortteja, mutta onhan toi vähän eri luokan ratakin.
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 6.12.2010 16:32

OA243 kirjoitti:
wolvie kirjoitti:Positiivista uudessa systeemissä on se, että ottavat käyttöön perhekortin. Meidän tapauksessa perhekortti uudella hinnalla on 50e halvempi kuin 2010 hinnalla kolme kausikorttia ja uudella hinnoittelulla kahden hinnalla saa koko perhe ajaa.


Missä kerhossa teillä on oikein lisenssit? Monessa kerhossahan lisenssikuskit ajaa ilmaiseksi, näin ainakin TamMc ja AMK. Ei oo kyllä halpoja kausikortteja, mutta onhan toi vähän eri luokan ratakin.


VMK:n "virallinen" kanta on, että heidän ei tarvitse ostaa jäseniä joten kaikki ostakoot kausikorttinsa. Itse ajattelen asian siten että kun kerho antaa omalle lisenssikuskille ilmaisen kausikorti tukee kerho oman kuskinsa ajamista. Jokainen kisakoski myös jollain tavalla mainostaa omaa seuraansa.

Kyllä VMK:kin jakaa ilmaisia kausikortteja, mutta niitä jaetaan vain harvoille ja valituille.

Koska jäsenenä voi olla useammassa kerhossa, niin meidän tapauksessa on aika todennäköistä että ajamme ensikaudella Hyvinkään moottorikerhon lisenssillä ja olemme jäseninä vantaalla. Syynä tähän on se, että hyvinkäällä tunnutaan panostavan enemmän junnuihin ja tyttöihin kuin Vantaalla.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 6.12.2010 16:36

Oli muuten aika makeeta tänään ajaa lavangossa. Oltiin ajamassa ennen radan aurausta, eli päästiin ajamaan umpihangessa. Likka meni ekana radalle yhden 85 kuskin kanssa tekemään ajouraa että muutkin pääsivät ajamaan. Likka kävi myös mini-mini ja mini-radalla tekemässä uria.

Likka pääsi myös ajamaan lavangon alaparkkiksella hangessa joka ylsi pyörän napoihin saakka. Oli nimittäin likka ihan täpinöissään kun pääsi laskemaan oikein kunnolla umpihangessa. Onneksi oli videokamera mukana niin sain vähän ajoa muistikortille. Pitää pistää tuubiin jahka ehdin editoida sen.

Tollanen pehmeässä umpihangessa ajaminen on ihan uskomattoman opettavaista ja raskasta. Suosittelen ehdottomasti kaikille!
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja