KTM 250 EXC 2t/4t

Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 28.7.2011 9:15

kävin hakemassa nr8w neulan, nyt toimii hyvin, eikä mee tukkoon kadullakaan. vanha neula oli rikkain mitä tuohon saa, joten ei ollu ihme että rikkaalla oli.
Jylppy91
Paikkakunta:
pohjoinen
Liittynyt:
24.2.2007 23:08
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jylppy91 » 26.8.2011 13:54

Mitä eroa noilla männillä on kun toisessa on merkintä I ja toisessa II. Kumman tilaan kun nyt olis edess' toista kertaa männänvaihto?
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Bream » 26.8.2011 15:21

Eiköhän tuo riipu kuinka sylinteri on kulunut. Eikun mittaamaan, googlettele KTM:n huoltokirja ja siel kyl on neuvot.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 26.8.2011 15:23

Parhaitenhan se tietenki mittaamalla selvii mutta kyllä se tossa vaiheessa vielä I-koolla pitäs pelata.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Bream » 26.8.2011 18:50

Vilkase sit asentaes männänrenkaiden päittäisväljykset kans, muistaakseni 0,6 ja 0,8mm välillä pitäs olla puristusrenkaan väljys sylinterissä.
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut JMH » 27.8.2011 19:47

Jylppy91 kirjoitti:Mitä eroa noilla männillä on kun toisessa on merkintä I ja toisessa II. Kumman tilaan kun nyt olis edess' toista kertaa männänvaihto?


Toista kertaa ittelläs männänvaihto vai kokonaisuudessaan toista kertaa vaihtamassa mäntää 8o Saa olla aika reippaasti ajettu että voi laittaa isompaa ku a koko. Mittaamalla selviää niiku monet sanoneet.
-AJ
Liittynyt:
22.9.2010 23:11
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut -AJ » 13.9.2011 16:22

Nyt tuli omaan -97 250 2T EXC:hen mystinen vika, siispä kysäisen teiltä että löytyiskö apuja?

Viime reisulla pyörä sammui n.20min ajon jälkeen eikä lähteny käyntiin polkemalla vaan pasautteli vain putkessa.
Kävin hakemassa kotoa uuden tulpan ja laitoin sen paikoilleen mutta edelleen vain pasahteli poljetteassa, no lyötiin pyörä mönkijän perään hinaukseen ja 3.silmään: muutama pasahdus ja käy.
Pyörä kävi n.2min ja taas sammu kuin ois napista painettu eikä lähteny enään mönkijällä vetämälläkään käyntiin.

Nyt olen sitten vaihtanut tulpanhatun ja tulpan(lyhensin 2cm tulpajohtoakin), käyttänyt kaasarin levällään sekä puhdistanut ja vaihtanut ilmaputsarin sekä suihkuttelin crc:tä kaikkiin johtojen liitoksiin.

Näiden operaatioiden jälkeen pyörä lähti 3.polkaisulla käyntiin jonka jälkeen ajoin n. 5min ja sammutin.
Taas poljettaessa posahtelua putkessa ja n.30 polkasun jälkeen käynnisty ja ajelin n.10min, pyörä toimi täysin moitteetta joten sammuttin ja kokeilin minuutin päästä polkaista niin ekalla käyntiin.

Tämän jälkeen annoin pyörän seistä n.1h ja yritin käynnistää: taas posahtelua putkessa eikä lähteny käyntiin...

Onko kellään ollut samanlaisia oireita? Ja löytyiskö apuja? :s
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 13.9.2011 16:33

miten ootte lyöny takapyörästä laakerit irti ?olis vaihtokunnossa ne. saako hylsyllä lyötyä takas vaitarviiko prässin.miten ootte lyöny takapyörästä laakerit irti ?olis vaihtokunnossa ne. saako hylsyllä lyötyä takas vaitarviiko prässin.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 13.9.2011 16:47

hylsysarjan jatkovarrella esim lähtee helposti kun hakkaa ulkokehän reunoja kummaltakin puolelta tasapuolisesti. Uudet menee paikalleen myös ihan hylsyllä hakkaamalla. Ite oon tehny yleensä kierretangosta, muttereista ja sopivan kokosista prikoista viritelmän millä saa puristettua ne helposti paikalleen.
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 13.9.2011 17:53

_Jre_ kirjoitti:hylsysarjan jatkovarrella esim lähtee helposti kun hakkaa ulkokehän reunoja kummaltakin puolelta tasapuolisesti. Uudet menee paikalleen myös ihan hylsyllä hakkaamalla. Ite oon tehny yleensä kierretangosta, muttereista ja sopivan kokosista prikoista viritelmän millä saa puristettua ne helposti paikalleen.
selvä homma. kiitti vinkistä, tienkin jo millanen tuo viritys on. täytyy itekkin tehdä !
Jokkede-
Pyörä:
Ktm exc 250 ja pepöötti
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
3.12.2006 22:55
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jokkede- » 26.9.2011 1:49

Liekköhän puola sanonu ittesä irti ku eilen rupes yläkiekoilla röpeltää/pätkii yhtäkkiä? Aluks ajoin parkkiin ja toimi normisti, noin 2h myöhemmin lähin ajamaan niin ylähäältä rupes röpeltää/pätkimään ku täyskaasulla kiihyttää. Sit vaihoin tulpan ja pesin putsarin mutta ei auttanut mtn, säätöjenki pitäs olla ihan ok ku ei kelit oo mikskään oikein muuttunu ja tulppa oli sellanen maitokahvin ruskee..

Edelliselläki omistajalla oli puola menny just tolleen et ylhäältä pätkii niin onkohan tuossa sit joku että ihan urakalla hajottaa niitä? Onko tietoo paljoko maksaa tuo uus puola ku motokeitaalla ne varaosnumerot riehuu nii ei näy? :D

Onko muilla ollu vastaavia tilanteita?
Ja mistäköhän ylipäätänsä tuo puolan kyrvähtäminen voisi johtua?
Vielä se et käyköhän sx:än puola exc:hen?

Ja pyörähän oli 250exc 2t vuosmallia 2005

E: Tänään kun ajoin niin aluks toimi normaalisti ja sit taas pätkiminen alkoi :roll:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id18772/
jansal
Liittynyt:
11.1.2006 15:24
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut jansal » 3.10.2011 22:03

Aloin vaihtamaan mäntää tuohon 06 250exc, sylinterin kun otin irti ja aloin tuota pa säädintä tutkailemaan, niin eikö siinä muka ole mitään tiivistettä pa säätimen/sylinterin välissä kun tuota katsoin niin näytti kuin olisi vain joku silikoni vedetty ulkoa päin siihen liitokseen? Ainakaan noissa Ktm omissa user manualeissa ei ollu mitään tiviistettä siihen merkattu.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 4.10.2011 0:47

Silikonia siihen kuuluu laittaa kasatessa väliin. Ite laitoin semmosta sinistä tököttiä kun Hylomar, käytetään mm auton kansissa ja toimii myös tässäkin hyvin.
jansal
Liittynyt:
11.1.2006 15:24
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut jansal » 4.10.2011 10:45

Selvä juttu, hieman outo ettei tuossa Ktm omissa kuvissa ollut siihen mitään merkattu.
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 4.10.2011 19:40

valot alko vähän temppuileen. Eli kun kierrättää niin etuvalo välähtelee välillä mutta tyhjäkäynnillä on pimeenä. Jos laittaa parkkivalon päälle niin jarruvalo toimii ihan normaalisti jarruapainaessa, mutta jos ajovalo on päällä niin takavalo pimeenä. Onko tuolta konkka tai jännitteensäädin mennyt ?