Väännöstä en ole maininnut mitään, enkä myöskään puhunut mm tason kuskeista ja yhtälailla sielläkin tehdään koneesta koneesta tehdään kompromissi huipputehon ja tehoalueen suhteen, sillä siinä vaihtamisessa kuluu aikaa oli, vaikkakaan se ei ole järin suuri aika, mutta parempaan kierrosaikaan päästään pyörällä, jossa on pikkaisen laajempi tehoalue, kuin se hevosvoima enemmän tehoa. Keveys tulee myös mukaan, sillä saadaan taas pikkasen kevyemmäksi, kun tehdään 5 vaihteinen 6 vaihteisen sijaan ja kun kyse onn viellä liikkuvista osista, niin se todella kannattaa. Myöskin sama pätee vakiopyörissä, ennen taisi kaikissa piikeissä olla 6 vaihdetta, kun nykyisin monet on siirtyneet 5:n, miksi? Koska ovat saaneet pyörien tehoalueista laajempia, jolloin ei vaihteita tarvita niin paljoa, myös paino tippuu.
Eli siis se tehoalue liittyy siihen että hyvässä moottorissa on vähän laajempi tehoalue ja en taas jaksa toistaa mitä hyötyä siitä on. Ja ne erot eivät välttämättä näy huipuissa tai kiihtyvyyksissä vaan ne erot huomaa vasta radalla. Mut mä en edelleenkään mitenkään hauku hondaa, ku ei oo omia kokemuksia, mut tosin muutamilta kavereilt kyl kuullu et hondan kone ei ois paras, mut se kuski sen suurimman työn tekee sen kierrosajan eteen, joku tais väittää offroadprossa et kuskin osuus ois 80% ja loput pyörästä kiini ja itse siihen viellä väittäisin että tuosta 20% sen huipputehon osuus ois pitkälti alle puolet.