Talvisäädöt

Ritari ässä Eläkeläinen
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Ritari ässä » 8.2.2004 0:00

Haukimauno kirjoitti:Masinolia. Sitä mä oon n. 0,5-1 desiä heittäny kymmeneen litraan

Noin vähän? Mielestäni just eilen luin purkin kyljestä että 20litraan puoli litraa masinolia. :S
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 8.2.2004 1:16

Ritari ässä kirjoitti:Noin vähän? Mielestäni just eilen luin purkin kyljestä että 20litraan puoli litraa masinolia. :S


Se ohje on auton moottorille, mopoihin ei laiteta nii paljoo. :wink:

Ja se diesel 100 juttu liittyy siihen, ku diesel on öljyy mitä on myös kakstahtibensas ni se sopii sen takia paremmin. Ei oo nii kuivaa ja sekottuvuus on hyvä.
-Red Injection-
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 8.2.2004 10:47

Jeps. ja masinolin kanssa kannattaa sitten ole varovainen. kuulemma sitoo itseensä öljyä. eli aina ennenkuin lähtee ajamaan niin vähän heiluttelemaan pärrää.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Kttu
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
30.5.2003 17:47

ViestiKirjoittanut Kttu » 9.2.2004 18:00

Mistä suuttimen numero tulee? Joskus muistelisin kuulleeni, että olisi kuinka monta ml pääsee lirumaan läpi minuutissa tjsp.
HulluoZMo
Paikkakunta:
Turku, Piikkiö
Liittynyt:
6.3.2003 18:33

ViestiKirjoittanut HulluoZMo » 9.2.2004 20:00

hmm.. eikös se masinolissa oleva isopropanoli syövytä alumiinia?
ite en oo ikinä käyttäny mitään jäänestoaineita, eikä ole kyl ollu tarviskaan. jos se kaasutin tuntuu kohmeiselta niin lainaa äiskän fööniä.

joissain autoissahan on "kielletty" käyttämästä jäänestoaineita ilmeisesti juuri tämän syövyttävyyden takia...
"God Bless The Freaks"
HRC250
Liittynyt:
14.8.2003 22:45

ViestiKirjoittanut HRC250 » 9.2.2004 21:50

Yzi: Juuri näin :wink: JA diesel autoissahan talvella jotkin käyttää 2T öljyä, koska nykyajan diesel on kuulemma niin "kuivaa". Tuo 2T öljy voitelis siinä sitten pumppuja ja suuttimia.

Kttu: Tuo ei taida pitää paikkaa, koska esim. saman suuruisissa mikunissa/keihinissä voi olla puolet isompi "numero". Keinissä nuo numerot on pienempiä kuin mitä mikuneissa.
SMK
Liittynyt:
11.7.2003 10:38

ViestiKirjoittanut SMK » 10.2.2004 12:51

Dieseliin on syytä lisätä nokeamatonta 2T öljyä jos siinä on bensiiniä joukossa. Voitelun takia, oikein. Mitään suurta pitoisuutta sitä bensaa ei kuitenkaan saa olla.
Nissanit ja kawakasat kootaan samalta kaatopaikalta!
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 10.2.2004 20:54

Niinhän onkin. Dieselin sekaan öljyä ;) On kyllä niin öljypohjasta(uittakaa käsiä niin huomaatte) litkua sekin ettei kyllä paljon järkeä ole laittaa vielä lisää öljyä karsottamaan. Mistä sen tietää että sielä bensaa on seassa?
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
SMK
Liittynyt:
11.7.2003 10:38

ViestiKirjoittanut SMK » 11.2.2004 15:54

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Nissanit ja kawakasat kootaan samalta kaatopaikalta!
DoDiin
Liittynyt:
21.9.2003 12:17
juups

ViestiKirjoittanut DoDiin » 25.2.2004 10:42

mun ei tarttenu tehä kawaa mitäääää... välityksiä en muuttanu koska ai oo nii pitkää rataa täällä meillä päin että tarttis muuttaaa... :D mutta jos kilpa käyttööö meinaa nii sit isompi suutin pitemmät väli oikeella radalla on melkee aina.... viimene mutka nii pitkä että siellä saa heittäää jo vakio väleillä kutosta :retee: :retee:
jees
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 25.2.2004 11:36

Ai harrastekäytössä ei sit kannata vaihtaa isompaa suutinta... Mikäs tossa taas on ideana???? Kyllä taas on pehmosia juttuja...
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 25.2.2004 11:56

No ihme jos pyöräs kestää ilman suuttimien vaihoa. Laihalla käy ainakin. Saattaa olla mäntä mielenkiintosen näkönen sitten kun rupeet vaihtamaan. Ja mikäs ihme se on jos saa kuutosta tarjota tupaan? Saahan meidänkin radalla työntää vitosella urku auki kahessa kohtaa. Jääratahan on vauhtilaji.
jarno2
Paikkakunta:
Utajärvi
Liittynyt:
23.9.2003 21:56

ViestiKirjoittanut jarno2 » 27.2.2004 12:14

mikä suutin kannattais olla rm 125 talvella? mikä pitäs olla vakiona?
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 27.2.2004 12:38

No kerro pyörän vuosimalli niin voidaan rueta miettimään. Ja ajatko enskaa vai jäällä?
Falzo
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
29.2.2004 21:22

ViestiKirjoittanut Falzo » 2.3.2004 12:42

No entä kun mulla on vanha ilmajäähdytteinen kasiainen, onko siinä mitään erikoisia säätöjä, vai onko samat kun vesijäähdytteisellä, mutta ei pahvia syylärin eteen. :P
-Falzo-