2-t öljyt

Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 5.6.2005 0:02

Tätä on toistettu jo monta kertaa. Ei ne vehkeet karstaannu jos niillä ajetaan eikä mummoilla vaikka ois 4% seokset. Männän kuluminenkin on huomattavasti hitaampaa kun noilla 1,5-2% seoksilla. Jokainen tietysti tekee miten tykkää mutta ite ajan ainakin mieluummin noilla seoksilla eikä siinä rajalla leikkaako vai ei. Yleensä savutus johtuu kaasarin säädöistä eikä mistääb öljyn seoksista.
Dazziel
Liittynyt:
6.2.2004 18:39

ViestiKirjoittanut Dazziel » 5.6.2005 0:18

Ite ajelen aika tarkkaan 2 - 2.5% seoksella ja jos sattuu laittamaan paksumpaa niin kyllä huomaa ettei vehkeet käy terävimmillään.

Kaveri käyttää kotarissaan melkein 4% seosta ja sitä tavaraa tulee joka raosta mutta hyvin se kiertää :D

Eilen oli pakko päästä ajamaan eikä tallissa ollut kuin partnerin moottorisahoihin 2T öljyä. Purkissa luki, että käy vehkeeseen kuin vehkeeseen niin annoin mennä :)

Vähän se röpötti eikä oikein tupannu käymään tyhjäkäyntiä tosin saattoi johtua siitä, että laitoin varmuuden vuoksi hieman enemmän k.o öljyä ettei vaan käy hassusti, mut kyllä sillä ajo...

Normaalisti luotan mobilin öljyihin.
Pykis
Paikkakunta:
Kuopijo
Liittynyt:
18.6.2003 12:56

ViestiKirjoittanut Pykis » 5.6.2005 4:33

dii joo. Mulla on sitä Valvolinea!
Tonetzki
Pyörä:
Yamaha yz 125 '05
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.6.2004 22:50

ViestiKirjoittanut Tonetzki » 5.6.2005 9:41

Dazziel kirjoitti:Ite ajelen aika tarkkaan 2 - 2.5% seoksella ja jos sattuu laittamaan paksumpaa niin kyllä huomaa ettei vehkeet käy terävimmillään.

Kaveri käyttää kotarissaan melkein 4% seosta ja sitä tavaraa tulee joka raosta mutta hyvin se kiertää :D

Eilen oli pakko päästä ajamaan eikä tallissa ollut kuin partnerin moottorisahoihin 2T öljyä. Purkissa luki, että käy vehkeeseen kuin vehkeeseen niin annoin mennä :)

Vähän se röpötti eikä oikein tupannu käymään tyhjäkäyntiä tosin saattoi johtua siitä, että laitoin varmuuden vuoksi hieman enemmän k.o öljyä ettei vaan käy hassusti, mut kyllä sillä ajo...

Normaalisti luotan mobilin öljyihin.


Meikällä sama juttu, että ajan 2 tai 2,5 seoksella... jos laittaa vähänki liikaa niin savuttaa perkeleesti ja röpöttää.. mutta noilla 2-2,5% seoksilla käy hyvin.
Stube
Pyörä:
Suzuki GSX-R600 K8, Kawasaki KX125 ProCircuit edtion(SB47)´99
Paikkakunta:
Nokia,TCB
Liittynyt:
19.3.2004 14:45

ViestiKirjoittanut Stube » 5.6.2005 12:19

Shellin advance racing x:ää käytän seossuhde on 2,5%....hinta tais olla 28¤ euroo....paitsi sain vähn halvemmalla...
GALLERIA Uusia kuvia! Check!

Käy äänestämässä!
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 5.6.2005 12:32

Ottakaa huomioon että bensa on paljon juoksevampaa kuin bensiini.Joten mitä rasvaisempi seos on,sitä huonommin se juoksee.Ja mitä huonommin bensaöljyseos juoksee,sitä huonommin se "virtaa" suuttimesta.Homma toimii käytännössäkin.Joten jos kaasari on säädetty 4-5% öljysekoitukselle ja lorauttaa tankkiin 2% seosta ja toisinpäin,niin en ihmettilisi jos ei motti toimi kuten pitää.Pyöräkohtaista tämäkin.

Mä laitan Kwakkeen Castrolin tts/motul 600 tai muita vastaavia rasvoja 3-4% seoksella.Konetta ei pahemmin tarvi putsata pitkän joutokäynnin jälkeen,kierroksia ottaa napakasti ja änkänpää on lähes kuiva.
<Pv>
Paikkakunta:
äetsä
Liittynyt:
6.12.2004 11:40

ViestiKirjoittanut <Pv> » 5.6.2005 12:53

Minä käytän tuota castrollin tts öljyä.
Mites nuo moottorisahojen kakstahtiöljyt sopii? Voiteleeko kunnolla tms.
onko kellään kokemusta noista?
mankelimies
Paikkakunta:
kempele
Liittynyt:
17.8.2004 14:32

ViestiKirjoittanut mankelimies » 5.6.2005 13:03

Peevee99 kirjoitti:Minä käytän tuota castrollin tts öljyä.
Mites nuo moottorisahojen kakstahtiöljyt sopii? Voiteleeko kunnolla tms.
onko kellään kokemusta noista?


kyllähän nuitten sahojen öljyjen pitäs toimia paremmin kuin hyvin, kun sahat kuitenkin kiertää sen 11-15k ja sahataankin täyskaasulla kerta...
mikäs siinä jos osaa....
KaTooM
Liittynyt:
12.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut KaTooM » 5.6.2005 13:09

Laakereiden(kiertokangen ylä- ja alapään, kampiakselin runkolaakereiden) kannalta yli 3% seos on suotava. Männän voiteluun ei niin suurta seossuhdetta kuitenkaan tarvi. Itselleni ainakin laakerit painavat enemmän vaakakupissa kuin mäntä.

Synteettistä 2-tahtiöljyä kannattaa käyttää vain 80cc ja 125cc koneissa, sekä 250cc koneissa jos ajaa korkeilla kierroksilla(pro-kuskit). Synteettinen öljy vaatii kunnolla palaakseen korkeampaa lämpötilaa kuin mineraalipohjainen. Siksi kallis synteettinen 2-tahtiöljyä vain sotkee paikkoja matalakierroksisissa koneissa. Esim. 500cc koneessa halpa mineraalipohjainen 2-tahtiöljy toimii esim. 3%:n seoksella paremmin ja puhtaammin kuin kallis synteettinen 2-tahtiöljy 1,5%:n seoksella(joka on siis suositeltava seossuhde 500:sessa).

Vielä yksi asia on se että "uusissa" lyijyttömissä, korkeaoktaanisissa( oktaaniluku yli 95) bensiineissä on oktaanilukua korotettu aineilla jotka eivät pääsääntöisesti sovi yhteen 2-tahtiöljyjen kansa. Varsinkaan synteettisten. Siksihän mm. husqvarnakin myy omaa erityistä valmiiksisekoitettua 2-tahtibensaansa moottorisahoihin ym. Ja siksi vanhaa(sanotaan nyt vaikka vuoden seissyttä) itsesekoitettua 2-tahtibensaa ei saa käyttää. Öljy pitää siis sekoittaa bensiiniin vasta juuri ennen käyttöä, tai ainakin siten että 2-tahtibensa ei loju viikkoja tai ainakaan kuukausia käyttämättömänä. Tai käyttää 95:sta 98:n sijaan, jos se on mahdollista. Korkeaa oktaanilukua kyllä kaivattaisiin nakutuksen vaaran takia, mutta tämä on vähän kaksipiippuinen juttu.
hifi2
Paikkakunta:
oolu
Liittynyt:
16.9.2004 20:17

ViestiKirjoittanut hifi2 » 6.6.2005 19:16

mitä öljyjä porukka käyttää vaihteistossa/koneessa?
ihanko oikeesti.
thor41
Pyörä:
Kylän nopein
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
30.12.2002 16:18

ViestiKirjoittanut thor41 » 6.6.2005 19:31

Laatikossa jotain Motulia.
Viimeksi muokannut thor41 päivämäärä 6.6.2005 21:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Fleshgear
Pyörä:
Rm & Exc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
25.11.2003 13:41

ViestiKirjoittanut Fleshgear » 6.6.2005 21:09

Laatikossa uiskentelee shellin automaattivaihteisto öljyä.
KaTooM: Bensa alkaa vanheneen 3kk päästä, jos sitä ei käytetä ja öljy erottuu bensasta suhteellisen nopeasti, sen takia sitä pitää ravistella kannussa ennen kuin kaataa tankkiin. Hyvä yleensä ennen ajoakin heilutella hetki mopoa, että sekoaa hyvin. Auttaa mm. käynnistykseen kylmänä. Kun se bensa vanhenee ni se sekottuu huonommin vaan sen öljyn kanssa, kun aineita haihtuu pois ajan myötä. Kait se öljykin huononee jonki verran.
Juuei siisjoo.
Ozzy #69#
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
8.3.2005 18:03

ViestiKirjoittanut Ozzy #69# » 21.6.2005 22:02

Castrolin tts loppu ja aattelin ostaa motulin 600 tai 800 kumpi kannattaisi ennemmin (800 kalliimpaa)? Mikä olisi parasta öljyä vaihdelaatikkoon?
Pykis
Paikkakunta:
Kuopijo
Liittynyt:
18.6.2003 12:56

ViestiKirjoittanut Pykis » 21.6.2005 23:19

Oletteko muuten huomanneet minkäänlaisia eroja moottorin käynnin, tehojen ja kiertämisen yms., vaihtaessanne öljy-merkkiä tai laatua?
Pärrääjä
Pyörä:
GSX-R 1000 -01
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.8.2003 10:54

ViestiKirjoittanut Pärrääjä » 22.6.2005 1:23

Mun vanha pyörä ei edes lähtenyt käyntiin kun seosket oli lähemmäs neljää, eli olisko ollut 3,5%.

Castrollin tts/motorexin cross powereia käytän ja seokset on 2,7%.
"Tärkeintähän elämässä on olla tekemättä lainkaan virheitä.!