15min on mulla maksimi sarjoissa täysillä, siit edespäin ei jaks millään ajaa täysillä kun meinaa taju lähteä
Joni_ kirjoitti:uijui kirjoitti:
Ja kummallakin mennään samanlaisia kierrosaikoja.
Esitä perustelusi.
Mun mielestä kannattaa ajella semmosella miltä itsestä tuntuu ja kyllä niillä muillakin vaihteilla tulee ajettua kuin 3 Olet kyllä väärässä jos kaikki isoilla pyörällä ajajat uhoavat pelloilla ja metässä.motoxxx kirjoitti:Kyllä isollakin pyörälläkin vaihteita käytetään, kun oikeen kovaa mennään, eikä vaan körötellä kolmosella. Harvassa ovat vaan ne kaverit jotka aivan oikeasti osaavat käyttää kaikki ison pyörän tehot hyödykseen. Itse ainakin tykkään ajaa piikkisellä ennemmin, kun sillä jaksaa ajaa täyttä vauhtia radallakin kauemminkin, kuin pari kierrosta putkeen.
Jos crossia meinaa oikein oikeasti oppia ajamaan niin kannattaa aluksi ajella pienellä pyörällä. FMX touhuun puolikas on varmaankin järkevämpi laite.
Taitaa nämä suurimmat uhoajat, jotka ajavat isoilla pyörillä, ajella pikemminkin niillä jossain pelloilla ja metsäteillä kuin tosissaan radalla.
Keijo-crossi kirjoitti:Mun mielestä kannattaa ajella semmosella miltä itsestä tuntuu ja kyllä niillä muillakin vaihteilla tulee ajettua kuin 3motoxxx kirjoitti:Kyllä isollakin pyörälläkin vaihteita käytetään, kun oikeen kovaa mennään, eikä vaan körötellä kolmosella. Harvassa ovat vaan ne kaverit jotka aivan oikeasti osaavat käyttää kaikki ison pyörän tehot hyödykseen. Itse ainakin tykkään ajaa piikkisellä ennemmin, kun sillä jaksaa ajaa täyttä vauhtia radallakin kauemminkin, kuin pari kierrosta putkeen.
Jos crossia meinaa oikein oikeasti oppia ajamaan niin kannattaa aluksi ajella pienellä pyörällä. FMX touhuun puolikas on varmaankin järkevämpi laite.
Taitaa nämä suurimmat uhoajat, jotka ajavat isoilla pyörillä, ajella pikemminkin niillä jossain pelloilla ja metsäteillä kuin tosissaan radalla.
Keijo-crossi kirjoitti:Mun mielestä kannattaa ajella semmosella miltä itsestä tuntuu ja kyllä niillä muillakin vaihteilla tulee ajettua kuin 3 Olet kyllä väärässä jos kaikki isoilla pyörällä ajajat uhoavat pelloilla ja metässä.
No juu siis nimen omaan kannattaa opetella ajaa pienemmällä ensin, olihan mullakin piikki ja ajelin joku 2vuotta sen kanssa. En ymmärtänyt ihan heti tota "täytyy oppii kunnolla ajaa pienemmällä" juttuu, luulin että tarvii olla joku a luokan piikkikuski ennen kun siirtyy isompaanmotoxxx kirjoitti:Keijo-crossi kirjoitti:Mun mielestä kannattaa ajella semmosella miltä itsestä tuntuu ja kyllä niillä muillakin vaihteilla tulee ajettua kuin 3 Olet kyllä väärässä jos kaikki isoilla pyörällä ajajat uhoavat pelloilla ja metässä.
En todellakaan tarkoittanut niin, että kaikki isoilla pyörillä ajavat eivät aja radalla. Oma pikkuveljenikin on ajanut 250cc 2t pyörällä jo viimeiset neljä vuotta. Jutun pointti on se, että kannattaa opetella ajamaan piikillä kunnolla ennenkuin siirtyy isompaan. Se on sitten täysin makuasia ajaako jatkossa isolla pyörällä vai piikillä. Itselle on ainakin toistaiseksi riittänyt piikkisen tehot radalla, eikä ole ollut mitään suurempaa halua vaihtaa isompaan pyörään. Mun puolesta sä Keijo saat ajaa niin isolla mopolla kuin itse tykkäät.