kytkimen käyttö

_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 2.5.2012 7:16

Kyllähän se vaijerikytkin pitäis rossissa mennä. Enskassa taas ainakin meikäläisellä on aina kytkikäden sormet se ensimmäinen asia joka rajottaa ajoa heti ennen forkkujen puutumista. Rupee niveliin sattumaan, tiedä sitte onko normaalia. Treenipaikka senverran kivikkoinen että ajo on välillä yhtä kytkimen luistattamista ja tosiaan tässä nestekytkin on luksusta.
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut pennywise] » 2.5.2012 8:11

Itellä on huksussa nestekytkin, toisessa hussessa vaijeri.. Ni mielummin tätä vaijerilla olevaa käyttelen. toi neste on niin raskas painaa. Saako sitå säädettyä jostain=
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 2.5.2012 9:56

Ei saa säädettyä. Tosiaan hussen magurassa aika raskas välitys. Kotareissa paljon kevyempi ja sitä ihan mielellään käyttää yhellä sormella.
Hermanni Hiiri
Liittynyt:
16.5.2004 11:13
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut Hermanni Hiiri » 2.5.2012 10:37

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Aina molemmat etusormet kahvoilla.


Mikäs siinä jos kädet kestää, mutta crossissa mielestäni aika turhaa yrittää kokoaika pitää sormea jarrulla. Kytkinsormi kylläkin hyvä pitää aina kahvalla valmiina, tosin sitä ei kaikki pro-kuskitkaan näytä tekevän...
0Pi
Pyörä:
TM SMR 125 -11, YZ 125 -09 ([EX]DRD Pro -09, Tunturi Super Sport & Maxi)
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
4.6.2009 19:18
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut 0Pi » 2.5.2012 21:11

Raskas "välitys" vaivaa myös Temmin Bremboa... Siinä määrin että ainakin kaverin HM(=Honda Cr):n vaijerikytkin on paljon kevyempi. Temmiin verraten Kotarin Magura tosiaan lähes lepattaa tuulessa. :D
Ride Hard Live Forever
<-KUVEJA
fmx016
Pyörä:
yz 250 -2008
Paikkakunta:
016 Rovaniemi
Liittynyt:
1.7.2008 18:55
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut fmx016 » 3.5.2012 5:23

Totta vaijeri menee rossissa, menee rossissa vaikka rumpujarrutki ei se siitä ole. Tarkotin nyt vaan ihan yleensä että kyllä oma magura ainakin yamahassa toimii todella hyvin verrattaen vaijeriin. Ajo sitten vaikka ivalo-helsinki väliä. :) Ei vaijerissa mitään vikaa ole, itekkin ajanut vaijeri kytkimellä yli 10 vuotta. En ole koskaan jäykkyyttä valittanu. Nykysessä pyörässä sattui vain nestekytkin tulemaan mukana ja totesin että tuntuma on paljon parempi ja se pysyy samana, toisin kuin vaijerissa. :)
AKWM
Pyörä:
Yamaha Xt 125 -06, RD 125 -85(proju), HVA WRE -09(ex), Generic Trigger(ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
21.2.2011 15:15
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut AKWM » 6.5.2012 18:50

Vaikka mulla onkin katuaiska enska, kysyn täältä silti. Eli kuinka helposti 2t alkaa leipomaan, jos ei vedä aina kaasusta päästettäessä kytkintä pohjaan? Hitailla ja vaikeilla umpimetsäpätkillä menee kohtuuttomaksi kytkimen runkkaamiseksi, mikäli haluaa ajaa kakstahtioppikirjan mukaan, niinkuin tähän asti olen aina ajanutkin.

Muutenkin kun olen youtubesta enska/krossipätkiä katsonut, niin TODELLA harva käyttää kaksitahtisissa kytkintä juurikaan muuhun kuin liikkeellelähtöön, pysähtymiseen ja välillä vaihtamiseen. Saako kone tarpeeksi voitelua vaikka jurnuttaa ilman kaasua ja kytkintä?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 6.5.2012 19:30

Aika ylihän toi ajotyylin kyttääminen on mopo ja kevaripojilla menny. Käytännössä se kone ei siitä pitäs mihinkään kilkata jos ei nyt käsittämättömiä moottorijarruja vedä kovan luukutuksen jälkeen.
Metsässä yks hailee koneen kannalta miten ajaa ainakin jos on perus hidasta suomimantsaa, näin olen todennut. Treenipaikka meikäläisellä ainakin semmonen että tekee mieli ajaa mieluiten niin että ei ole turvallaan.

Mitä ajamiseen tulee niin ei siitä ainakaan mulla mitään tulis että katkotaan vetoa mutkiin tultaessa jne, ellei nyt sitten jarrutella. Helpottaa kummasti ajoa kun menee veto päällä ja pystyy ottamaan tukea siitä kaasusta, kannattaa kokeilla.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut jukke96 » 12.12.2012 21:05

Kuin moni käyttää perus montturälläilyssä kytkintä? Pitääkö jotain vaihelaatikon osia huoltaa huomattavasti enemmän jos vetelee ilman kytkintä? Ite käytän aina kytkintä, ja esim mun kaveri käyttää vaan lähöissä 8)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut OA243 » 12.12.2012 21:55

Todella moni käyttää ja itse käytän myös sitä kytkintä ihan tehon ulostulon säätelyyn, kakstahtisella aika pakollinen juttu jos haluaa mihinkään ehtiä. Itse vaihdan varmaan pääasiassa kytkimen kanssa, ylöspäin saa varmemmat vaihdot kun kaasu on pohjassa ja alaspäin vaihtaessa (jarruttaessa) sitä kytkintä nyt ei kyllä mihinkään tarvitse mutta tulee jostain syystä käytettyä silti.

Jos ilman kytkintä vaihtaa ylöspäin niin kyllähän siinä teoriassa siirtäjät kuluu hieman nopeammin mutta kyllä sitä aika moni, jos ei suurin osa, harrastaa eikä vehkeet hajoile.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut jot » 12.12.2012 22:15

Ylöspäin vaihdettaessa käytän aina ja alaspäin aina välillä tiukoissa paikoissa. Ylöspäin ei oikeen muuten vaihteet mene silmään kaasu pohjassa.
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 12.12.2012 23:07

Ainaskin uudessa 250 rm-z menee vaihtee selvästi paremmin "raakana" sisään. ei takertele yhtään ja melkein tuntuu kuin ihan imasis sen isomman täydessäkin vedossa.
Joona++
Liittynyt:
21.9.2005 19:46
Re: kytkimen käyttö

ViestiKirjoittanut Joona++ » 11.1.2013 3:42

Ite en käytä kytkintä ollenkaan vaihtaessa radalla. Metsässä ja montuilla sitten tilanteesta riippuen.
Destroyer MC