En mä tiedä että onko oma liitto sen parempi, mutta selkeästi Liiton pitäisi keksiä tapa mitenkä saadaan jokaiselle kumisaapasrossarille myytyä jonkin sortin Moottoriliiton jäsenyys. Massat tuo rahaa, mutta ei ne kanna sitä ilman että ne saa jotain vastineeksi. Uhkailu ja kiristys on huonoja motivaattoreita.
Näin ollen pitäisi saada eroteltua kilpa- ja harrasteurheilu liiton sisällä. Perustaa sellainen toimiva elin, joka ajaa näiden harrastepenojen asiaa. Jos se ei Liiton sisältä lähde, niin sitten pitää hyväksyä se että se voi lähteä Liiton ulkopuolelta. Painetta tulee "kentältä", ja vaikka kaikkia ei voi miellyttää niin voisihan sitä edes yrittää.
Pari esimerkkiä mainitakseni: Itse olin pari kesää sitten Fifty Finlandin järjestemällä ajopäivällä Lahdessa. Meininki oli leppoisaa, porukkaa enemmän kun reilusti, vanhoja & uusia tuttuja - ajettiin vaan. Jätkät järjesti muistaakseni kolme noita ajopäiviä (Vantaa - Lahti - Tampere). Toinen esimerkki on nuo länsirannikon enskapenailut, Satakunta Enduro Cup. Kysyntää tuntuu tuollaiselle toiminnalle olevan, mutta Moottoriliitto ei joko osaa tai ei halua lähteä mukaan aktiivisesti tällaista tukemaan. Toisaalta myös Moottoriliitto on ajanut itsensä sen verran korkealle norsunluutorniin että sieltä jalkautuminen ruohonjuuritasolle ei enää helpolla onnistu (hylkimisreaktio).[quote="JayDaddy"]
Ongelmana on se että, miksi kumisaapasjaskan pitäisi maksaa liittoon joku maksu omasta harrasteajostaan? Mitä hyötyä hänelle siitä olisi? Ensin oman kerhon jäsenmaksu ja sit liittoon vielä joku harrastelisenssi, eli tuplamaksu?